کد خبر 126367
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو، نویسنده کتاب «از معراج برگشتگان» گفت: به دستور مقام معظم رهبری حدود 400 صفحه از این کتاب را حذف کردم.

حمید داوودآبادی گفت: با نوشتن كتاب «از معراج برگشتگان» لذت ماندگاري را به مخاطبان انتقال دادم به این معنا که من از جبهه و جنگ لذتي بردم و مي‌توانستم اين لذت‌ها را كه شامل صحنه‌هاي جنگ و شهادت مي شود را برای كسي بازگو نکنم.
 
وي در تشریح چگونگی نگارش این کتاب افزود: كتاب «از معراج ‌برگشتگان» ثمره «سه راه مرگ شلمچه» است كه در فيلم اخراجي‌ها نیز به آن اشاره شد، در آنجا يك تانک را پر از مجروحان كرديم و آنها را به صورت فشرده روي هم قرار دادیم، چون تمامي رزمنده‌ها براي ما ارزشمند بودند تصمیم داشتیم که روي زمين نمانند و تانك به سمت عقب حركت کرد و زماني كه در حال عبور از سه راه مرگ بود، من به خوبي ديدم كه یکی از تانك های عراقی كه كمين كرده بود بيرون آمد و به سوی اين تانك گلوله‌ای شليك كرد كه گلوله به پهلوي تانك ما برخورد کرد، شكافت و تانك به گوشه خاكريز پرتاب شد و شروع به سوختن كرد.
 
داوودآبادي اضافه کرد: به دلیل اینکه در آن محل عراقی ها مانند باران خمپاره مي‌ريختند ما هيچ كاري نمي‌توانستيم انجام دهيم و رزمنده های ما فقط در حال گریه بودند و آن جا تنها جايي بود كه جيغ مرگ را مي‌شنيدم؛ زيرا فرزندان ایران اسلامی در همديگر مي‌سوختند و جيغ و فریاد مي‌كشيدند.
 
نویسنده کتاب «یاد یاران» ادامه داد: چون تا فرا رسیدن شب نمي‌توانستيم به تانک نزديك شويم همه بچه‌ها سوختند و شب، زماني كه در تانك را باز كرديم فقط شاهد دود و بوي استخوان رزمنده‌ها بودیم و چيز ديگري در آن وجود نداشت.
 
وي بیان داشت: در آنجا كفر گفتم كه خدايا مرا شهيد نكن خيلي من دوست ندارم با زور شهيد شوم و به من فرصت بده تا به تهران بازگردم و به مردم ایران اسلامی بگويم که در سه راه مرگ شلمچه چه گذشت و اين اتفاق باعث شد كه كتاب «از معراج برگشتگان» را بنويسم.
 
داوودآبادي افزود: بخش اول اين كتاب شامل خاطرات دوران كودكي تا انقلاب مي باشد كه براي اولين بار بيان كرده ام.
 
اين نويسنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اين كتاب 6 سال نفس مرا بريد، افزود: دو قسمت از این كتاب بر روی من تأثیر بسزایی داشت که يكي «شهيد بعدازظهر» بود كه يك سال نگارش آن زمان برد و ديگري «بازار داغ شهادت» بود که اکنون در حال نوشتن فیلمنامه آن هستم و جرأت خواندن آن را ندارم.
 
وي خاطرنشان کرد: مخاطب با خواندن کتاب چون احساس مي‌كند خود در حالت تصمیم گیری است و اين اتفاقات را مي‌بيند دچار ترس می شود و من تنها يك سال لحظه‌نگري شهدا را انجام دادم يعني به پيش همرزمان شهدا رفتم و تاریخ و ساعت دقیق شهادت را بدست آوردم.
 
داوودآبادي گفت: كتاب «از معراج برگشتگان» لحن رمان گونه ندارد و برخی از مطالب این کتاب که حدود 400 صفحه مي باشد به دستور مقام معظم رهبری حذف شده است.
 
نویسنده کتاب «یاد ايام» ادامه داد: در اين كتاب بخش «چادر وحدت» که به ماجراهای سال 58 تا 60 اشاره شده است و خاطرات خود را که شامل سفر به لبنان، كردستان و خيبر می شود را به دليل اینكه مقام رهبری فرمودند، اين كتاب خاطرات شما است و در اين بخش خاطرات ديداري خودتان را آورده‌ايد و هيچ نكته‌اي از عراقي‌ها در آن بيان نشده است که اگر يك جواني كتاب را بخواند به اين نتيجه مي‌رسد كه تنها شما ایرانی ها بوده‌اید که مي‌رفتيد و مي‌زديد و از جنايت‌ها و ترورهاي عراقیها خبری نبوده است، را حذف کردم.
 
وي در پایان با بیان اینکه دو كتاب «ياد ايام» و «ياد ياران» در مقابل کتاب «از معراج برگشتگان» قابل مقایسه نیستند، خاطر نشان کرد: از عملیات بيت‌المقدس سال 61 به بعد نگاهم به جبهه مانند دوربيني بود كه در حال ضبط كردن تصاوير بر روي دست بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس