تکاپوی فرانسه برای ترک افغانستان در ضرب الاجل تعیین شده

یک مقام دولت فرانسه گفت که عملیات تخلیه نیروهای کشورش از کابل تا زمان تعیین شده برای خروج آمریکا از افغانستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت فرانسه چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که عملیات تخلیه اتباع خود در کابل را تا زمان ممکن و پیش از ۳۱ اوت (مهلت تعیین شده برای خروج آمریکا از افغانستان) ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» «گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه تاریخ پایان عملیات این کشور را اعلام نکرد و تنها گفت: «ما احتمالا باید چند ساعت، شاید چند روز را پیش از خروج نیروهای آمریکایی از فرودگاه کابل برای این امر پیش بینی کنیم.»

وی گفت: «تا آنجا که ممکن است ادامه می‌دهیم. به دلیل تنش شدید و خروج برنامه ریزی شده نیروهای آمریکایی، این تخلیه‌ها یک مسابقه واقعی با زمان است.»

سخنگوی دولت فرانسه از توضیح بیشتر درباره شمار افرادی که هنوز منتظر تخلیه در کابل هستند، خودداری کرد.

به گزارش دفتر مهاجرت فرانسه، دهمین پرواز حامل افراد انتقال داده شده‌ای که امروز در پاریس فرود آمد شامل ۲۱ فرانسوی و ۲۲۰ تبعه افغان از جمله ۱۳۰ کودک بود. در مجموع، از ابتدای عملیات در هفته گذشته دستکم ۱۷۲۰ افغان و صد فرانسوی توسط فرانسه تخلیه شده اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه وعده داده که پاریس افغان‌هایی را که برای این کشور کار می‌کردند، فعالان و سایرین را از این کشور تخلیه می‌کند.

سخنگوی طالبان گفته است که ایالات متحده باید عملیات تخلیه اتباع خود را از افغانستان تا ۳۱ آگوست تکمیل کند. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که مهلت مقرر تمدید نمی‌شود. وی افزود که زندگی در افغانستان به حالت عادی باز می‌گردد اما هرج و مرج در فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان یک مشکل است.

در حالیکه نیروهای ارتش آمریکا کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل را در اختیار دارند، اما اوضاع در این مکان کماکان ملتهب و ناآرام است.

نیروهای طالبان در ۱۵ اوت بدون جنگ و خونریزی وارد کابل شدند و درعرض چند ساعت کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند. «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز مدعی شد که برای جلوگیری از خونریزی از این کشور خارج می‌شود.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا نیز سه شنبه با انتقاد از نحوه تامین امنیت نیروهای آمریکا در افغانستان گفت که تخلیه شهروندان غربی از این کشور باعث هرج و مرج شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس