والیبال نوجوانان جهان| پیروزی ایران در گام نخست/ لهستان بر نیجریه غلبه کرد + جدول

تیم والیبال نوجوانان ایران در نخستین بازی خود مسابقات قهرمانی پسران زیر ۱۹ سال جهان مقابل هند به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، تیم والیبال نوجوانان ایران در نخستین بازی خود مسابقات قهرمانی پسران زیر 19 سال جهان از ساعت 19 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف هند رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

تقابل دو تیم در حالی آغاز شد که ایران به عنوان سومین تیم پرافتخار زیر 19 سال جهان (با 2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 2 مدال برنز) مقابل هندی صف‌آرایی کرد که تنها عنوان ارزشمندش، نایب قهرمانی در رقابت‌های سال 2003 بود.

هر چند که هند بازی را با کسب امتیاز اول شروع کرد و در ادامه هم از ایران پیش بود، اما در دقایق پایانی ست اول، بازی پایاپای دنبال شد و ملی‌پوشان کشورمان با وجود اختلاف 3 امتیازی، در امتیاز 21 با هند به تساوی رسیدند و در نهایت با امتیاز 25 بر 22 ست را به سود خود تمام کردند.

در ست دوم تیم ایران کاملا هوشیار بازی کرد و با حفظ اختلاف امتیاز بالا، صاحب امتیاز 25 بر 15 شد. ملی‌پوشان جوان کشورمان در ست سوم نیز اختلاف امتیاز را با حریف حفظ کردند اما در امتیاز 21 دو تیم با هم برابر شدند. اما ملی‌پوشان ایران تمام تلاش خود را کردند و با کسب امتیاز 25 بر 22 در نهایت با نتیجه سه بر صفر به نخستین پیروزی خود رسیدند تا شروع توفانی در این تورنمنت داشته باشند.

مسعود آرمات سرمربی ایران در این بازی از ترکیب یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) برای ایران استفاده کرد.

در این بازی ملی‌پوشان نوجوان ایران در مجموع 75 پوئن شامل 41 امتیاز حمله، 4 امتیاز دفاع، 5 امتیاز سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل تیم هند هم 59 پوئن شامل 36 امتیاز حمله، 5 امتیاز دفاع، 3 امتیاز سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد.

ایران در دومین بازی خود، روز جمعه 5 شهریورماه از ساعت 19 در سالن 12 هزارنفری آزادی به مصاف لهستان می‌رود.

در دیگر بازی‌ امروز و از گروه B تیم والیبال نوجوانان برزیل با شکست سه بر صفر بلاروس، به نخستین برد خود در رقابت‌های قهرمانی جهان در تهران دست یافت و تیم والیبال نوجوانان آرژانتین در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به شکست سه بر یک آلمان در گروه D شد.

در دومین دیداری که امروز چهارشنبه سوم شهریورماه در جریان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی سالن 12 هزار نفری آزادی و از گروه A برگزار شد، نوجوانان لهستان موفق شدند در یک بازی یک‌طرفه تیم نیجریه را از پیش رو بردارند. لهستان با ثبت امتیازهای 52 بر 10، 25 بر 14 و 25 بر 18 به پیروزی رسید. این دومین شکست نیجریه و نخستین پیروزی لهستان بود.

در دومین بازی امروز که در سالن فدراسیون برگزار شد، تیم‌های  بلغارستان و روسیه از گروه C و از ساعت 13 به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود روسیه به پایان رسید. در این دیدار روسیه ست‌های دوم، سوم و چهارم را با نتایج 25 بر 22، 32 بر 30 و 25 بر 22 را به نام خود زد و تنها در ست اول 25 بر 21 مغلوب بلغارستان شد.

در ادامه رقابت‌های امروز، دو تیم ایتالیا و جمهوری چک در گروه B مقابل هم ایستادند. دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی خود با نتیجه سه بر صفر مقابل برزیل پیروز شده بود و جمهوری چک هم با نتیجه سه بر یک بر کلمبیا غلبه کرده بود. در بازی دوم اما این ایتالیا بود که موفق شد به دومین برد متوالی خود برسد؛ آن هم با ثبت نتیجه 3 بر صفر و با کسب امتیازهای 25 بر 19، 29-27 و 25 بر 15 . به این ترتیب ایتالیا با کسب 2 برد مهیا تقابل با بلاروس در سومین بازی خود خواهد شد.

تیم‌های تایلند و کامرون نیز از ساعت 16 از گروه C این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند. تایلند در ست‌های دوم، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 13، 25 بر 21 و 25 بر 20 به پیروزی رسید و کامرون هم در ست اول 25 بر 22 به برتری دست یافت.

والیبال , والیبال , والیبال , والیبال ,

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال)  از 2 تا 11 شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس