پارالمپیک توکیو| درس انضباطی و مدیریتی در رژه به کمیته المپیک

کمیته ملی پارالمپیک با رعایت اصول اولیه انضباطی، به کمیته المپیک درس مدیریتی داد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در ورزشگاه المپیک شهر توکیو و بدون حضور تماشاگران برگزار شد. بعد از رژه کشورهای شرکت کننده، مشعل این بازی‌ها توسط چند نفر از چهره‌ها که هر کدام نماینده یک قشر بودند، حمل و در نهایت توسط ۳ ورزشکار با ویلچر روشن شد.

در این مراسم امپراطور ژاپن و یوشیهیده سوگا نخست وزیر این کشور هم حضور داشتند. سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها و اندرو پارسونز رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز در مراسم سخنرانی کردند.  بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۱۶۳ کشور جهان در این مسابقات شرکت دارند.

درس انضباطی و مدیریتی پارالمپین‌ها در رژه به کمیته المپیک

کاروان ایران که در این بازی‌ها ۶۲ ورزشکار دارد، با حضور تعدادی از ورزشکاران خود در مراسم افتتاحیه با پرچمداری زهرا نعمتی، ملی‌پوش تیم تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی، ملی‌پوش تیم دوومیدانی نابینایان و کم بینایان در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد و از مقابل جایگاه رژه رفت.

نکته جالب توجه و حائز اهمیت در رژه، این بود که اعضای کاروان پارالمپیک کشورمان برخلاف المپیکی‌ها با ماسک‌های متحدالشکل حضور پیدا کردند. ماسک تمام آنها به رنگ پرچم ایران بود.

همچنین تعدادی از ورزشکاران بانوی کاروان کشورمان با پوشش چادر در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند که این امر هم مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

درس انضباطی و مدیریتی پارالمپین‌ها در رژه به کمیته المپیک

این اتفاق در شرایط رخ داد که در رژه کاروان المپیک ایران حواشی زیادی وجود داشت. طرح لباس‌ها تا لحظه آخر بلاتکلیف بود و هر ورزشکار با ماسکی که به همراه داشت، در مراسم حضور پیدا کرد. با توجه به اینکه ورزشکاران حاضر در این مراسم نمایندگان کشورمان هستند، توقع می رفت که شکل و شمایل بهتری به خود بگیرند، اما کمیته ملی المپیک با سر و صدای زیاد و هزینه‌های بالا نتوانست این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

در رقابت‌های پارالمپیک اما شاهد بودیم که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بدون سر و صدا و به دور از حاشیه توانستند شرایطی را فراهم کنند که ورزشکاران با لباس‌های منظم و ماسک‌های متحدالشکل در رژه حضور پیدا کرده و نماینده‌های شایسته ای برای مردم کشورشان باشند. 

درس انضباطی و مدیریتی پارالمپین‌ها در رژه به کمیته المپیک

اهالی ورزش امیدوارند که المپین‌های کشورمان در این مسابقات درخشش خوبی داشته باشند و بتوانند نتایج نه چندان دلچسب ورزشکاران المپیکی را جبران کنند. کاروان پارالمپیک ایران شامل ۶۲ ورزشکار است که هر کدام از آنها می‌توانند مدعیان رشته‌های خود باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    ماشاالله خدایی تیپ20 موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس