ترکیه

وزیر خارجه ترکیه امروز با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برای تخلیه شهروندان ترکیه با نهادهای مرتبط در تماس هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسیسکو باستیل همتای خود از اروگوئه اعلام کرد: یک هزار و ۴۰۴ نفر را تاکنون از افغانستان تخلیه کردیم. هزار و ۶۱ نفر از آنها شهروند کشور ترکیه و بقیه نیز شهروند سایر کشورها بوده اند.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۰۰ شهروند ترکیه که در افغانستان به سر می‌برند خواهان بازگشت به کشور هستند.

چاووش‌اوغلو در این خصوص اضافه کرد: از یک سو به فعالیت‌های خود در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل ادامه داده و از طرفی برای تخلیه شهروندان ترکیه با دیگر نهادهای مربوطه در تماس هستیم.

وی افزود: حدود ۴۵۰۰ شهروند ترکیه در افغانستان هستند و از ابتدای ناآرامی‌ها با تک تک این شهروندان تماس گرفته و ارتباط برقرار کردیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 6
    آلمان چقدر خره کارگران ترک هم به همین سبک برگردونه ترکیه
  • حمید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    2 1
    آلمان به مغزهای متفکر تورکیه شدیدا نیاز داره.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 3
      کاملا درسته،اصلا دیوار برلین شرقی و برلین غربی رو برای همین برداشتن دیگه که عبور و مرور مغزها راحت تر انجام بشه چون "مغز" ،نمیتونه مثه " پوما " با سرعت برق و باد چنان بِدَوه و چنان از دیوار بپره که ...از توهماتت لذت ببر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس