.

آخرین دستاورد های سازمان صنایع دریایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع با حضور دو تن از امرای این وزارت خانه، به مناسبت روز بزرگداشت صنایع دفاعی کشور بررسی شد.

به گزارش مشرق، به مناسبت ۳۱ مرداد روز بزرگداشت صنایع دفاعی کشور، امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و امیر شهرام مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع میهمان برنامه تیتر امشب بودند.

امیر رستگاری درباره اهمیت صنایع دفاعی کشور گفت: استراتژیست‌های جهان معتقدند، صنایع دفاعی هر کشور به دلیل استفاده از نخبگان، جزو راهبردی‌ترین صنایع آن کشور و ماموریت ویژه این صنایع تولید قدرت است.

وی افزود: صنایع دفاعی از صنایع پیشرو در هر کشور است و از سر ریز دانش و  فناوری‌هایی که در این صنعت به آن دست می‌یابیم در حوزه‌ها و صنایع دیگر، به سبکی دیگر استفاده می‌شود. برای مثال امروز از دانش طراحی موتورهای زیر دریایی در الکتروموتور دوچره و موتورسیکلت برقی استفاده می‌کنیم. یا مثلا در در حوزه رانش موتور جت به خود کفایی صددرصد رسیده ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع درباره آخرین دستاوردهای این مجموعه در سال گذشته گفت: الحاق ناوشکن دنا در تیرماه سال گذشته، اولین ناو مین شکار ایران با نام شاهین که تماما توسط متخصصان ایرانی طراحی شد، چند سامانه دیگر مانند سامانه رباتیک کشف و انفجار مین و چندین شناور سطحی و زیر سطحی برخی از دستاوردهای این مجموعه در سال گذشته بود. البته این ها گوشه‌ای دستاوردهای قابل گفتن هستند.

امیر شهرام مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع دیگر میهمان این گفتگو بود که درباره اهمیت صنایع الکترونیک در صنعت دفاعی کشور گفت: صنایع الکترونیک شاکله و ملات تمام سامانه‌های دفاعی و تجهیزات روز دنیا است؛ بنابراین این علم باید مداوم به روز نگه داشته شود.

وی افزود: بخش صنایع الکترونیک ماموریت ویژه در حوزه تهدیدات و جنگ سایبری دارد که توانستیم یک رشد ۵ برابری نسبت به سال گذشته در تجهیزات این حوزه ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اول هستیم. زیرا دانش جنگ الکترونیکی ما بومی است، چون کشورهای داری این صنعت، دانش روز خود را به هیچ کس نمی‌دهد و حتی برخی کشورهای منطقه که ممکن است بتوانند تجهیزات جنگ الکترونیک را بخرند، دانش قدیمی دیگر کشورها را خریداری کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    4 0
    ما می توانیم
  • Ismail IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    3 0
    ایران قوی را با تولید قدرت نظامی و علمی و دانش و پیشرفت تکنولوژیک بیمه کنیم همیشه ان شالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس