کد خبر 1262274
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
دستگیری 10 مظنون ارتباط با داعش در استانبول - کراپ‌شده

پلیس ترکیه از عملیات موفق علیه شماری از مظنونان ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر «استانبول» خبر داد.

به گزارش مشرق، پلیس روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۰ نفر مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش را در شهر «استانبول» دستگیر کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» پلیس ترکیه اعلام کرد که مظنونان در عملیات انجام شده در ۱۲ مکان در هشت منطقه در استانبول در روزهای گذشته  دستگیر شدند. پلیس ترکیه افزود که دستگیر شدگان مدت‌ها با گروه تروریستی داعش در تماس بودند. پلیس ترکیه از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه به دلایل امنیتی خودداری کرد.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ یکی از اولین کشورهایی بود که داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این کشور از آن زمان تاکنون چندین بار مورد حمله این گروه تروریستی قرار گرفته است که در دستکم ۱۰ بمبگذاری انتحاری و چهار حمله مسلحانه بیش از ۳۰۰ نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در واکنش به این اقدام‌های تروریستی، ترکیه عملیات ضد تروریستی را در داخل و خارج از کشور برای جلوگیری از این گونه حملات آغاز کرده است.

چندی قبل نیز  پلیس ترکیه در عملیات‌های ضد تروریستی  ۲۵ مظنون به همکاری و عضویت در گروه داعش را بازداشت کرد. منابع امنیتی ترکیه‌ای  گفتند که ۲۴ نفر از بازداشت‌شدگان تبعه عراقی و یک نفر تبعه فنلاند است که ارتباطی با گروه تروریستی داعش داشتند. چندی قبل «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفت در یک سال اخیر، بیش از ۷۰۰ تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.

ترکیه در هفته‌های گذشته همچنین اعلام کرد که بلندپایه‌ترین فرمانده داعش در این کشور را دستگیر کرده است. وزیر کشور ترکیه با انتشار توییتی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که عضو ارشد داعش در جریان یک عملیات  امنیتی  دستگیر شد.

ترکیه فرد دستگیر شده را که از وی با عنوان «امیر خودخوانده گروه تروریستی داعش» یاد شده به تدارک و برنامه‌ریزی حمله به اماکن توریستی و سوء قصد به مسئولان و مقام‌های سیاسی این کشور متهم کرده است.

وزیر کشور ترکیه در توییتی نوشت: «امیر خودخوانده داعش در ترکیه با طرح‌ها و برنامه‌های مهم دستگیر و بازداشت شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CZ ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    11 9
    چه حرف مضحکی. ارتباط ترکیه با داعش رو که دیگه ...خخخ
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 1
      بهترین کار میکنه عوامل منافق را که دارن تقیه میکنن و تقیه رو اصل میدونن میگیره !!!
  • GB ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    11 6
    یعنی شهرواندان خودشونو دستگیر کردند؟ چون پدر داعش ترکیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس