کد خبر 1262270
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
خبر رسانه‌های سعودی از حمله پهپادی یمن به عربستان

رسانه‌های سعودی یکشنبه شب با تأیید حمله پهپادی انصارالله یمن به جنوب غرب عربستان، مدعی رهگیری و انهدام آن شدند.

به گزارش مشرق، شبکه‌های رسمی عربستان به نقل از ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض ادعا کردند: پدافند هوایی عربستان یک فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را که از یمن به سمت شهر خمیط مشیط [جنوب غرب عربستان] به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم کرده است

این ائتلاف مدعی شد: تمام اقدامات عملیاتی برای دفاع از غیر نظامیان در مقابله با اقدامات خصمانه به کار گرفته می‌شود.

عربستان به نوع پهپاد یمنی اشاره‌ای نکرده است.

نیروهای یمنی تاکنون واکنشی نسبت به ادعای المالکی نشان نداده‌اند.

ادعای ائتلاف سعودی در مورد حمله به غیرنظامیان درحالی بیان می‌شود که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همواره تأکید کرده است که حملات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات نظامی سعودی صورت می‌گیرد و این حمله به کشورهای متجاوز تا زمانی که حملات آنها به کشورش متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

چندی پیش نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات پس از هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس