برای گفتگو با «طالبان» و برقراری صلح آماده هستم

فرزند فرمانده جهادی افغانستان در سخنانی تصریح کرد: برای گفتگو با «طالبان» آماده هستم و حاضرم در صورت فراهم شدن شرایط برای برقراری صلح و امنیت، از خون پدرم بگذرم.

به گزارش مشرق به نقل از الشرق الاوسط، «احمد مسعود» فرزند احمدشاه مسعود، فرمانده جهادی افغانستان در سخنانی گفت: آماده ام در صورت فراهم شدن شرایط برای برقراری صلح و امنیت از خون پدرم که ۲ روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ترور شد، بگذرم.

بیشتر بخوانید:

آیا «احمد مسعود» با طالبان بیعت کرده است؟

بر اساس این گزارش، وی اظهار داشت: ما آماده گفتگو با طالبان هستیم و با آنها تماس داریم. حتی پدرم نیز با طالبان گفتگو کرد. او در سال ۱۹۹۶ با رهبران طالبان در خارج از کابل صحبت کرد و به آنها گفت که اجازه دهید با یکدیگر همکاری کنیم.

مسعود افزود: با این حال، طالبان می‌خواهد چیزهایی را با سلاح تحمیل کند که ما قبول نمی‌کنیم. اگر آنها صلح می‌خواهند، با ما گفتگو و همکاری کنند. ما همه افغانستانی بوده و به دنبال برقراری صلح هستیم.

فرزند احمدشاه مسعود همچنین گفت: در دوران پدرم پس از آنکه طالبان نتوانست محور شمالی را تصاحب کند، القاعده او را ترور کرد. اما من می‌خواهم از خون پدرم بگذرم تا صلح، امنیت و ثبات به ارمغان آید. ما آماده‌ایم تا از طریق مذاکرات یک دولت جامع با طالبان تشکیل دهیم. اما آنچه قابل قبول نیست تشکیل دولتی در افغانستان است که مبتنی بر افراط گرایی بنا شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 1
    یاد دایل تراشی جنا عبدالله بن عمر برای بیعت با حجاج یوسف افتادم. ولی از ترس اش با پای حجاج بیعت کرد با دست امیرالمومنین نه.
    • علی اصل IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 1
      انما المومنون اخوه...... هر کس از صلح برادری و احترام و امنیت صحبت می کند دلسوزه و هر که از تفرقه و جنگ استقبال می کند دانسته یا ندانسته آب در آسیاب دشمن می ریزد.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 3
    این هم از پسر احمد شاه که در این چند روزه بعضی ها پدرمون رو درآوردن بابت مقاومت ظاهری اش !!
  • هموطن IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 2
    این که می خواست بجنگه ....یاد اصلاح طلبای خودمون اوفتادم ....عشق میز ریاست ...برو بابا باقالی
  • CA ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    مواظب باش تو دام مسیر بارزانی و سعد حریری و امثالهم نیفتی و مسیر برعکس پدر رو نری. نام و خون و راه پدرت ارزش داره . مشکل افغانستان این نیست که تا حال کسی به فکرش نرسیده که از امریکا کمک بخواد و بگه به من کمک کنین تا من به نمایندگی و نیابت از شما قدرت بگیرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس