کد خبر 1261919
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: با اعلام دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر خرید سوخت از ایران، تاکنون دست‌کم نخستین کشتی حامل سوخت (مازوت) به سوی لبنان به حرکت درآمده و انتظار این است طی دو الی سه هفته آینده به سواحل این کشور برسد.

 جدای از اعلام رسمی، علنی و شجاعانه سیدحسن نصرالله پیش از حرکت این کشتی‌ها و بیان هشدار بازدارنده خود مبنی بر اینکه این کشتی‌ها را به مثابه خاک لبنان به حساب خواهد آورد، این رویداد (فارغ از سرانجام آن) پیامدها و نکات حائز اهمیتی به دنبال خواهد داشت.

 نخستین نکته این‌که عامل اصلی که سبب شد وعده دو سه ماه اخیر دبیرکل حزب‌الله مبنی بر خرید سوخت از ایران جنبه عملی به خود بگیرد، استقرار دولت جدید در ایران است. به خوبی می‌دانیم دولت جدید در ایران، سیاست منطقه‌ای خود را بر مبنای توجه ویژه بر جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت پایه‌ریزی کرده و این امری است که به وضوح در مراسم تحلیف در تهران قابل مشاهده بود.

 استقرار دولت جدید در تهران تحرک جدی به اقدامات منطقه‌ای تهران در راستای اهداف محور مقاومت خواهد داد. همچنین این رویداد اثبات نمود جمهوری‌اسلامی از همپیمانان خود (لبنان و یمن) در صحنه عمل حمایت و پشتیبانی می‌کند و مانند آمریکا آن‌ها را در کابل تنها رها نخواهد کرد!

عامل موثری که در رقم‌خوردن این رویداد بسیار موثر بوده، خروج آمریکا از افغانستان است. اصل خروج آمریکا و نحوه و کیفیت این اقدام به روشنی شکستی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای محور آمریکایی در منطقه بوده و پیامدهای منفی آن همچنان در آینده گریبان آن‌ها را خواهد گرفت. خروج آمریکا از افغانستان همان‌گونه که برخی از منابع صهیونیستی به آن اذعان نموده‌اند، موجب تصعیف امنیت رژیم‌صهیونیستی و تغییر موازنه قدرت در منطقه به ضرر بلوک ضد ایران و مقاومت خواهد شد.

 اقدام محور مقاومت در ارسال سوخت به لبنان به جرئت طلیعه تغییر موازنه امنیتی در منطقه غرب‌ آسیا خواهد بود. دوره‌ای که در آن آمریکا توان و انگیزه دخالت در تحولات منطقه را ندارد و در مقابل محور مقاومت و در رأس آن ایران اراده جدی برای استقرار نظمی به سود ملت‌ها در این منطقه را خواهد داشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    8 13
    همچين دم از فتح و ظفر مي زنيد هركس ندونه فكر مي كنه اتفاق خوبي براي مردم محروم ايران افتاده.دادن نفت مجاني به رفقا و دوستان رو كه 40 ساله باب كرديد و افتخاري نداره.
    • a IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      7 2
      گفتن خرید نفت از ایران چون آمریکا تحریم کرده کسی به اونا نفت نمیفروشه نفت ماراهم که نمیخرن حالا یه تاجر به ایران سفارش نفت داده مجانی نیست
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      چقدر زیبا عامل مشکلاتمون رو بجای امریکا لبنان میدونید گیریم مجانی باشه بدیمش به تو میخوای باهاش چیکار کنی؟ ملت ایران پولشو احتیاج داره. لبنان شرایطش بحرانیه و ما هم بعنوان دوست دیرینه ش داریم سعی میکنیم این مشکل هم پیمانمونو یه جوری در حد توانمون حل کنیم و نشینیم تماشا کنیم. امریکا چرا ما رو تحریم کرده؟ چرا تو قرن مدرن مثل دوران ارباب رعیتی یک ملت باید تحریم شن؟ بمبی که واسش تحریمیم کو؟اصلا چرا خودش هزاران تاشو داره؟ چرا از فروش نفت محرومیم؟ چرا؟ جواب بده دیگه. شاکی هستی چرا از اونی که باید شاکی باشین شاکی نیستین؟ چرا نمیریزین تو خیابون برای گرفتن حق مسلمتون که حق زندگی بدون تحریمه. ما مظلوم تحریم هستیم.این حقو چرا امریکا به خودش داده برای مردم تصمیم بگیره و در مضیقه قرارشون بده. اون نفتو به لبنان نمیدادیم مشکلمون حل بود؟ مشکلمون دادن سوخت به مردم مظلومه یا تحریم؟
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      4 4
      خفه شو .... بله اینکه در اوج تحریم اینکارو میکنیم افتخاره ..... تو خم از مزدوان اسرائیلی هستی خودت رو جای مردم جا نزن مردم ۴۳ سال پیش شما ها رو به سطل آشغال تاریخ فرستادند
    • CA ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      مشکل مسایل کلان اقتصاد و سیاست این هست که همه خود رو توش صاحب نظر میدونن در صورتی که سهل و ممتنع هست و از نظر نیاز به مطالعه و علم و پیچیدگی چیزی کم از علوم مهندسی پیشرفته نداره. و متاسفانه پر از اظهار نظرهای کیلویی و بدون دانش و برگرفته از دو تا متن و کلیپ آب دوغ خیاری تلگرام و واتس اپ که حتی نام ناشر و نویسنده و محل ثابت برای دسترسی یا پاسخ دادن نداره وسند و منبع هم نداره و تروریسم سایبری هست.
    • ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 0
      شدیدا اخبار را از دشمنان میگیری مراقب باش که آنها خیر خواه مردم ایران نیستند
  • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    10 1
    آمریکا در لبنان هم شکست میخورد همان طور که در افغانستان شکست خورد و به زوی در عراق هم شکست میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس