کد خبر 1261857
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
فلاح: درستکار خارج از نوبت سرمربی تیم ملی شد/ به محمدی گفته بودم او را کنار می‌گذارند

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: ۲ سال قبل به محمدی گفتم روی لبه تیغ حرکت می‌کند و تیمی که به فدراسیون آمده او را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، اکبر فلاح درباره ارزیابی‌اش از عملکرد کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: در توکیو حداقل باید چهار مدال می‌گرفتیم؛ به تمام کسانی که در این مسیر زحمت کشیدند، به خصوص مربیان سازنده تبریک می‌گویم؛ هر چند انتظارات جامعه کشتی برآورده نشد.

وی ادامه داد: باید به تیم جوانان هم که موفق به کسب ۵ مدال طلا در مسابقات جهانی شدند تبریک بگویم. نتیجه بسیار خوبی کسب شد که نشان می‌دهد در گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در رده نوجوانان شده بود. این قهرمانی می‌تواند آینده کشتی ما در بزرگسالان را بسازد؛ به شرط اینکه از این بچه‌ها به خوبی حمایت شود و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

* متأسفانه مربیان سازنده نه در لیگ جایی دارند، نه در تیم ملی

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: البته این قهرمانی نباید باعث شود که عیب‌ها و ایرادات دیده نشود و برخی فکر کنند چون قهرمان شدیم مشکلی وجود نداشته است. در گذشته هم دو سال متوالی قهرمان جوانان جهان شدیم، اما سال سوم حتی روی سکو هم نرفیتم. مانند اینکه کسی جرأت نکرد ایرادهای حسن یزدانی را بگوید. در صورت رفع مشکلات و نواقص، همین جوانان می‌تواند حسن یزدانی‌های آینده باشند.

فلاح افزود: دعوت از این نفرات به اردوی بزرگسالان کار بسیار خوب و پسندیده‌ای بود، اما بهتر بود مربیان سازنده آن‌ها هم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدند تا هم انگیزه بگیرند و هم به تجربیاتشان افزوده شود، اما متأسفانه نه در لیگ جایی دارند و نه در تیم ملی.

بیشتر بخوانید:

سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد

*دو سال قبل به محمدی گفتم روی لبه تیغ حرکت می‌کند

وی درخصوص تغیرات در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: آخرین بار دو سال قبل بود که با محمدی صحبت کردم، متاسفانه دوستان ما تا پستی در فدراسیون یا تیم ملی می‌گیرند گذشته و دوستان سابق خود را فراموش می‌کنند. همان دو سال قبل هم به محمدی گفتم روی لبه تیغ حرکت می‌کند و تیمی که به فدراسیون آمده او را کنار خواهد گذاشت. کسی با شایستگی در تیم فعلی فدراسیون کشتی قرار نگرفته است و همان نفراتی که در شورای شهر بودند به فدراسیون آمده‌اند، تنها جای یک نفر خالی بود که او هم سرمربی تیم ملی شد.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان تصریح کرد: برکناری محمدی محتمل و قابل پیش‌بینی بود. البته کشتی آزاد نیازمند خونی تازه بود هر چند معتقدم باید تا پایان مسابقات جهانی هم به او فرصت داده می‌شد و در نهایت، با کمال احترام با او قطع همکاری می‌کردند، اما به هر حال محمدی هم در این سال‌ها رفتار خوبی با مربیان قبلی و دوستانش نداشت.‌

*کاوه و درستکار جزو ۲۰ مربی اول ایران هستند، اما نفر اول نیستند

فلاح عنوان کرد: می‌گویند درستکار هندوانه دربسته است، اما او در این سال‌ها هیچ جا کار نکرده است و اینکه به یک باره به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب می‌شود توهین به بزرگان کشتی است. درستکار حتما این توانایی را دارد، اما خارج از نوبت به این جایگاه رسید. متاسفانه در این سال‌ها در امر مربیگری بسیار ضعیف عمل کردیم. در کشتی فرنگی هم همین مشکل را داریم؛ ۲۰ سال است فدراسیون کشتی نتوانسته یک مربی تربیت کند و با یک سبک و یک مدل جلو می‌رویم؛ باید به جوان‌ترها هم میدان بدهیم.

وی افزود: البته اسامی که به عنوان مربی تیم ملی اعلام شد جوان و خوب بودند. کاوه و درستکار جزو ۲۰ مربی اول ایران هستند، اما نفر اول نیستند. اگر قرار بود فدراسیون کشتی برای تیم ملی سرمربی انتخاب کند باید تمام مدعیان را مورد ارزیابی قرار می‌داد. نیمی از تیم ملی مازندرانی هستند، اما با اینهمه قهرمان جهان و المپیک این فرصت در اختیار مربیان مازندرانی قرار داده نمی‌شود.

*انتخاب درستکار از قبل انجام شده و روی برنامه‌ریزی بود

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: من خودم تهرانی هستم، اما حق تهران نیست. وقتی تهران در مسابقات قهرمانی کشور هم اول نمی‌شود چه برسد در رقابت‌های جهانی و المپیک مدال‌آور داشته باشد، حقش نیست سرمربی تیم ملی هم داشته باشد. کشتی و ورزش تهران سال‌هاست که نابود شده است. هم اکنون تمام بار کشتی روی دوش مازندران است، اما به آن‌ها بها داده نمی‌شود.

فلاح تصریح کرد: درستکار باید قانونمند کار کند و حالا که آمده؛ هر چند خارج از نوبت بوده، اما باید جامعه کشتی حمایتش کنند. البته اگر صحبت‌های دبیر را در چند سال گذشته مرور کنیم حتی زمانی هم که در شورای شهر بود و مسئولیتی در کشتی نداشت همواره از درستکار به عنوان بهترین مربی نام می‌برد. این انتخاب هم از قبل انجام شده و روی برنامه‌ریزی بود. به نظر می‌رسد گروه فعلی تا المپیک هم حضور خواهند داشت و امیدواریم که موفق شوند.

*مربیگری در تیم ملی با تیم باشگاهی تفاوت دارد

وی درباره موافقان درستکار و تاکید آن‌ها بر عملکرد این مربی در رقابت‌های لیگ گفت: متاسفانه نحوه ورود و خروج مربیان به تیم ملی مشخص نیست. کاوه ۷ سال سکان هدایت کشتی تهران را در اختیار داشت که حالا کشتی تهران زمین خورده و به این روز افتاده است. تمام این اتفاقات با مدیریت وی بوده است؛ بعد از اینکه مربیان سازنده را کنار گذاشت، اما حتی نتوانست تیم تهران را قهرمان کند. هر وقت تیم تهران را روی سکو بردند می‌توانند مدعی مربیگری در تیم ملی باشند.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان خاطرنشان کرد: مربیگری در تیم ملی با تیم باشگاهی تفاوت دارد وقتی تمام کشتی‌گیران شاخص را در یک تیم جمع می‌کنند باید هم قهرمان شوند؛ هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. امیدوارم درستکار قانونمند کار کند و مربیان سازنده را هم ببیند تا آن‌ها هم بدانند جایی در تیم ملی خواهند داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس