کد خبر 1261776
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها از ابتدای شهریور/ بازگشت ساعت کار ادارات به حالت قبل

تعطیلی ادارات استان تهران در روزهای پنجشنبه با توجه به عدم تمدید هیئت دولت به حالت اول برمی‌گردد و روزهای پنجشنبه از اول شهریورماه تعطیل نیست.

به گزارش مشرق، در چند ماهه اخیر، با افزایش دمای هوا و از سوی دیگر عدم تولید برق کافی و قطعی‌های مکرر آن در نقاط مختلف کشور، دولت دوزادهم برای رفع و کاهش نسبی این مشکل، تصمیماتی اورژانسی اتخاذ کرد.

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۱۶ تیر تصویب کرد که ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آیا مصوبه دولت برای تعطیلی پنجشنبه‌ها قانونی است؟

البته ساعت کار ادارات و سازمان‌های دولتی نیز  از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به ۷ تا ۱۳ تغییر پیدا کرد تا با کاهش ساعات اداری میزان مصرف انرژی در ادارات کاهش یابد و از فشار بر روی شبکه تولید برق کاسته شود.

بر همین اساس بود که جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نیز روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، تغییر ساعت کار ادارات کل کشور را اعلام کرد. 

وی در این بخشنامه تصریح کرد: ساعت کار ادارات در طول ایام هفته از ۷صبح شروع و تا ۱۳ خاتمه یابد و پنجشنبه‌ها نیز تعطیل اعلام شود. سازمان‌های ذیربط از ساعت ۱۳ همه سیستم‌های برقی را قطع کنند. در صورت رعایت نکردن این موضوع شرکت‌های توزیع برق موظف به قطع برق این مشترکان خواهند بود.

حال با گذشت بازه زمانی تعیین شده یعنی پایان مرداد و آغاز شهریورماه و نیز پایان تعطیلات یک هفته‌ای کرونایی در کشور، با عدم تمدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و نیز کاهش ساعت کاری ادارات و سازمان‌های دولتی در هیئت دولت، این تصمیمات تغییر یافته به حالت قبلی خود باز می‌گردند.

طبق گفته غلامرضا عباس پاشا معاون استاندار تهران، برای صرفه‌جویی در مصرف برق و بر اساس ابلاغ وزارت کشور ساعت کار ادارات در استان تهران از ساعت ۷ تا ۱۳ شده بود که این بازه زمانی از نخستین روز شهریورماه به۳۰: ۷ تا۳۰:۱۴ تغییر پیدا می‌کند.

معاون استاندار تهران تصریح می‌کند: تعطیلی ادارات استان تهران در روزهای پنجشنبه نیز با توجه به عدم تمدید هیئت دولت به حالت اول برمی‌گردد و روزهای پنجشنبه از اول شهریورماه تعطیل نیست.

به هر روی، از روز دوشنبه یکم شهریورماه کارکنان دولت در بازه زمانی قبلی در محل کار خود جوابگوی مردم و مراجعان خواهند بود،البته روند مراجعات مردمی به ادارات و بانک‌ها، با توجه به شیوع کرونا و نیز امکان انچام امور اداری با اینترنت کاهش یافته است اما هنوز تا تحقق کامل دولت الکترونیک فاصله داریم و انجام برخی امور اداری، نیازمند حضور افراد است که امیدواریم با حداکثر رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم و کارکنان دولت صورت بگیرد تا زنجیره بیماری کرونا هرچه سریعتر منقطع شود. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مامور IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    6 5
    بسیار کار شایسته ای بوده اگر آقای رییسی این دستور را داده باشند
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    10 4
    اگر تعطیلی پنج شنبه برای کلیه ادارات و مدارس و دانشگاه ها، کلا حذف شود مشکلات ترددهای مسافرتی به شمال که باعث تشدید کرونا می شود هم حذف می گردد
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      4 5
      اسکل به جاش تهران یه روز پر تردد دیگه داره. درد تو کرونا نیست دردت اینه که مردم میرن شمال تفریح میکنن تو اتیش میگیری
  • سعید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    7 0
    در دانشگاههای دولتی در روزهای کرونا آنهایی که پول زیاد می گیرند و باید بیایند پیداشون نیست ولی کارمندهای معمولی و دلسوز می آیند.
  • مهسا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 2
    در حق بعضی کارمندهای دانشگاههای دولتی وزارت علوم ظلم می شود. یا همه بیایند سرکار یا همه نیایند. آنکه می آید اضافه کار نمی گیرد. آنکه این روزها باید باشد نیست. رییس و جناح بازها نیستند.
  • مجید IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 0
    آیین نامه دانشگاهها با آیین نامه های ادارات دولتی تفاوت دارد. دانشگاهها پنج شنبه ها تعطیل می باشند.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 0
    "معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: ادارات دولتی و دستگاه های ملی در شهر تهران همانند روالی که از اواخر تیر سال جاری با ابلاغ وزارت کشور عملی شد، در روزهای پنجشنبه تعطیل است." اینا مثل اینکه خودشون هم نمی دونن تعطیله یا نه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس