وزیردفاع آمریکا استعفا نمی دهد

همزمان با بالا گرفتن انتقادات، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، استفاده «لوید آستین» از اداره این وزارت خانه را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نووستی، «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون در سخنانی اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور در نظر ندارد که به خاطر تحولات افغانستان استعفا دهد.

کربی این سخنان را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اعلام کرد که از او درباره احتمال استعفای وزیر دفاع آمریکا به دلیل انتقادات گسترده در جریان خروج از افغانستان سوال پرسیده بود.

دولت آمریکا به دلیل آشفتگی و صحنه‌های اغلب خشونت آمیز در خارج از فرودگاه پایتخت افغانستان با انتقادات گسترده در داخل و خارج از این کشور روبرو شده است.

به گفته مقامات آمریکایی پروازهای این کشور در فرودگاه کابل روز جمعه برای چند ساعت متوقف شده بود با این حال پروازها از بعد از ظهر از سر گرفته شد. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که به دلیل پیچیدگی شرایط کابل نمی‌تواند «نتیجه نهایی» عملیات تخلیه افغانستان را تضمین کند.

رئیس جمهوری آمریکا که پس از یک جلسه توجیهی با تیم امنیت ملی خود پیش خبرنگاران آمده بود، گفت که در حال حاضر تقریباً شش هزار سرباز آمریکایی در کابل حضور دارند و ارتش تقریباً ۱۳ هزار نفر را از روز شنبه خارج کرده است.

وی تاکید کرد در نشست هفته آینده گروه هفت برای اقدام و استراتژیک مشترک در افغانستان تصمیم می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    او چرا استعفاء بده ؟! مگه نيروهاى تحت امرش هواپيماى مسافربرى رو ساقط كردند ؟! خدا رو خوش نمياد پشت سر مردم صفحه ميذاريد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس