کد خبر 1261638
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: کانادا ۲۰ هزار افغانستانی که شغل مدیریتی یا کارمند دولتی و یا خبرنگار باشن رو پناهندگی میده، یعنی قشر تحصیل کرده رو فقط حاضره بپذیره ولی مردم کلی دارن واسه جاستین ترودو کف و خون بالا میارن که چقدر آدم خوبیه، درحالی که ایران بیست سال هست جمعیتی بالغ بر ۲.۵ میلیون افغانستانی رو پناه داده.

کار ایران کف و خون داره یا جاستین ترودو؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    8 30
    کاش میگفتی همین ایرانی که داری میگی 200 هزار نفر پناهنده داره تو کانادا. اینم میگفتی که به جز افغانستان کسی رو به زور هم نمیشه آورد تو ایران. همه مردم ایران در حال رفتن هستن. اونایی که نمیرن یا وصلن به جایی یا پول برای رفتن ندارن. یه جور نوشته ایرانی آدم فکر میکنه ماهی 10 هزار دلار در امد در انتظارشونه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 1
      لطفا نگاه شخصی خودتان را به همه مردم ایران تعمیم ندهید!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 1
      کی داره میره ؟؟؟؟ چرا دروغ مییافی ؟؟؟ مردم بی پول و بدبخت کجا برن
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 2
      همه رو مثل خودت فرض کردی؟ یا مثل اطرافیانت؟ شما غربگدا ها چی فکر میکنین؟ ای کاش جز عناد داشتن و مغلطه کردن کار دیگه ای هم بلد بودین ای کاش..
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    12 15
    بیان ببینن با حقوق یه روز کارگری میشه فقط دو تا 3 کیلو هویج خرید قطعا طالبان رو ترجیح میدن
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 2
      خواهش می کنم افغانی های عزیزی که از شرایط ناراضی هستند و یا غیر قانونی در ایران هستند به کشور محترمشون تشریف ببرند یا بروند ترکیه تاجیکستان ترکمنستان پاکستان هر جای دنیا غیر از ایران
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 1
      خیلی هم عالی ، بله هویچ گرون شده شما هم که عاشق هویچ ! پس بهتره همان تشریف ببرید افغانستان عزیز هویچ ارزون تره !
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 1
    ایران هم کار بسیار بسیار اشتباهی کرده 2.5 میلیون افغانی رو که همه از دم بیسواد و بدون هیچگونه تخصصی هستند پناه داده، کانادا اون کار رو کرده چون زرنگه، مثل ما ساده لوح نیست، شغل و آموزش و خدمات درمانی بده به 2.5 میلیون آدم که معلوم نیست کی هستند و از کجا اومدن، آخرش بدهکار هم بشه.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 1
    بیش از چهل سال که میلیون ها نفر از مهاجرین غیرقانونی اتباع افغانستانی به ایران آمدند در حال حاضر هم رقمی تقریبی بین 10 تا 13 میلیون نفر از اتباع افغانستانی در شهرهای ایران زندگی می‌کنند که البته دولت و مسئولین محترم مایل نیستند آمار دقیق رو اعلام کنند خوب البته آمار دقیق دادن از این تعداد میلیونی افغان که بصورت غیرقانونی به ایران آمدن و مشغول کار و زندگی هستند هم کار چندان آسانی هم نیست ... ملت ایران در بدترین شرایط اقتصادی میزبان میلیون ها تن از افغان ها بوده که اکثریت حتی سواد ابتدایی هم ندارند که به لطف جمهوری اسلامی ایران تحصیل رایگان و امکانات ایران هم بهره‌مند هستند که البته از ایرانیان ناراضی و گله مند ! فارسی نویس های افغانی هم که در تمام فضای مجازی ایرانیان مشغول کامنت گذاری و ... ماشاالله فعالیت خوبی دارند ... افاغنه محترم زاد و ولد فرزندآوری فراوانی هم دارند به همین شکل تا چند سال آینده جمعیت افغانی های اکن در ابران از ایرانیان هم بیشتر خواهد شد آیا مسئولین متوجه این موضوع و خطر هستند ؟
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 1
    والله اگر به همین شکل مهاجرت غیرقانونی افغانی ها به ایران ادامه داشته باشد ما باید کشورمان ایران رو تحویل افاغنه محترم بدهیم خودمون بریم افغانستان زندگی کنیم !!! شاید با این کار بتوانیم رضایت و خشنودی افغانی های عزیز رو جلب کنیم !!! چون هر جا هستند مشغول شکایت و گله و نق زدن از ایرانیان که ...... !
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    15 1
    چرا مقامات کشوری از سازمان ملل تقاضای بودجه نمیکنن؟! ترکیه برای 1 تا 2 میلیون پناهچوی سوری حدود 6 میلیارد دلار از سازمان ملل دریافت کرد در حالی که در وضع بدی هم زندگی میکنند ولی ما فقط برای فی سبیل الله کار میکنیم و بعدشم فحشمون هم میدن....ای امان از چرخ گردون...
    • کاربرجدید IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      2 0
      راهو که برعکس دنیا بری تو تقریباً همه چی سرت به سنگ می خوره
    • ک ق IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      1 1
      بله کاربر محترم جدید حق با شماست،وقتی احساس و هیجان کاذب جای عقل و درایت رو بگیره و ذات فریبکار و مظلوم نمایی های برخی با اون احساسات و هیجانات کاذب خوب در هم بیامیزه،نتیجه اش میشه حکایت امروز ما و افاغنه.. سر ما به سنگ خورده ولی روی اینها به سنگ پای قزوین هم طعنه زده.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    11 4
    فقط دو و نیم میلیون افغانی تو ایران داریم ؟!!! مردمو گوش مخملی فرض کردی با این توییت ؟ پس 13 میلیون مهاجر غیرقانونی افغانی چی هستن ؟ نکنه مریخی هستن و خبر نداشتیم ؟
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      ملا نصرالدین می‌گفت اینجا مرکز دنیاست! اگه قبول نداری متر کن! خخخخخ
    • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      سپاس كه با اين آمار دقيقت موجبات شادي و خنده ملت رو فراهم آوردي:-))))
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      درود بر شما ، تو هر شهر و آبادی ایران رو نگاه کنید حداقل چند میلیون افغانی مشاهده خواهید کرد خصوصا شهرهای بزرگ همچون تهران کرج اصفحان ... بدون هیچ شک و تردیدی جمعیت افغانی ها بیش از 13 میلیون نفر هم خواهد بود .. حالا چرا مسئولین نمی‌خواهند آمار واقعی ارائه کنند ... خدا داند ..
    • کارمند اداره رسیدگی به امور اتباع بیگانه IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      1 1
      دوستان عزیز افغانی که موجبات شادیتون فراهم شده و شمایی که نقل قول از ملا نصرالدین میکنی،عزیزان وقتی شماها با پشتکار و توان ۱۲۰ اسب بخار به امر تولید مثل مبادرت میورزید طبعا در بیمارستان ها نرخ زاد و ولدتون ثبت میشه در سازمان رسیدگی به امور پناهندگان و اداره امور اتباع بیگانه ثبت میشه اینا تازه بخشی از زادو ولد رسمی شما سروران هست انهایی که در روستاها و جاهای پرت تر مبادرات به کاشت و برداشت میکنید توسط مردم بی نوای بومی در خاطره و اذهانشون ثبت و ضبط میشه و هنگام سرشماری و آمار نفوس ویژه اتباع بیگانه این آمار غیر رسمی هم ثبت میشه،و کلا چون خیلی راحت حتا از فاصله صدمتری قابل شناسایی هستید به طور طبیعی روزانه حضور میلیونی شما در جای جای ایران مرتبا پیش چشم ما داره ثبت میشه..کلا لازم نیست با این سرعت که شماها در حال ازدیاد جمعیت در خاک ایران هستید آمار دقیق رو به ما اثبات کنید خودمون داریم با پوست و گوشت و استخوانمون لمس میکنیم اونچه هر لحظه توسط شما داره ثبت میشه.. دیگه از اسم ایرانی برای کامنتات استفاده نکن چون حتا مجازیِ شما هم قابل تشخیصه، و شما هم به جای حمل بار برای ملانصرالدین دیگه کم کم خنده های آخرت در خاک ما رو بکن که باید خیلی جدی و محکم برید با هم افغانستان و کشورتون رو بسازید و اباد کنید و زندگی کنید و انشااله موجبات تحسین همگان رو فراهم کنید.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      1 0
      نگاهی به اطرافت بیانداز خوب چشمهات رو باز کن خواهی دید جمعیت افاغنه غیرقانونی در ایران در همین حدود 13 میلیون نفر بلکه بیشتر هم باشند ! ظاهرا" گوش مخملی واقعی هستی که هنوز متوجه اوضاع جمعیتی افغانهای ایران نشدی ..
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    24 4
    :)))))) میخواد زیبا کلام واستون تربیت کنه بعد بهتون پسش بده. این پوسیده مغزهای غربزده برگردن حال رو روزتون در بهترین حالت میشه عین خودرو سازی ما.
    • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      اوففففف! عجب مصیبتی بخدا... حالم بد شد!
    • آدریان دریا IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 1
      اینجوری نگین به رامبد بر نخوره آخه بچه اش متولد اونجاست.رامبد میگما این گورهای دسته جمعی بچه های معصوم سرخپوست کانادا دیگه قضیه اش چیه؟ آها لبو لبو...
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    10 36
    ایران پناه نداده به بیگاری گرفته یه زمانی دیه شون مبلغ ناچیزی بود .زندگیشون در ایران توام با تحقیر و محدودیت بوده و است
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      دروغ که حناق نیست !!! ، کدام افغانی رو سراغ داری که بدون حقوق در ایران کار کنه ، یا دیه اش رو کمتر از دیه قانونی گرفته باشه ، البته شاید در آلبانی با مهاجرین اینجوری برخورد کنند !
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 1
      حرف مفت نزن ... حالم از امثال تو بهم میخوره که جز تحقیر ایران و حرف مفت زدن هیچ غلطی نمیتونین بکنین ..... تو میتونی بری همونجا آمریکا فقر و رنج بکشی و کارتون خواب شی چرا موندی اینجا و محیط رو آلوده میکنی ؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 2
      ناراحت هستند برگردند . حالا نه اینکه کشورهای دیگه فرش قرمز براشون پهن کردند. متخصصینشون در بهترین حالت فقط یه پناهنده و فراری هستند و خیلی خوش شانس باشند تو رستوران گارسونی کنند.
    • CA ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      17 0
      افاغنه بسیاری در ایران تحصیل کردند و بعد به کشورهای مختلف رفتند و با این حساب شاید ایران محل ترانزیت بیش از ده میلیون افغانی بوده. خب اگر فرد تحصیل کرده باشه هیچ موقع نارضایتی فرهنگی هم بوجود نمیاره بخصوص اینکه خود ایران درگیر شدیدترین درگیری اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و نظامی و اطلاعاتی از ابتدای انقلاب تاکنون با لیبرالیسم بوده و هست. شما مقایسه کنید با کشوری مثل لهستان که در زمان شروع جنگ عراق و سوریه دور کشور سیم خاردار کشیدند با پاسگاههای مجهز به تیربار به سبک جنگ جهانی دوم تا یک نفر وارد کشورشان نشود! منتهی انقدر تبلیغات منفی علیه ایران بخصوص در زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا در رسانه ها راه اندازی شد که همین کمک های ایران به مردم افغانستان به یک نفرت علیه ایران تبدیل شد. خیلی از افغانی ها رو میشناسم که در ایران با وضع مالی خوبی که در ایران ساختند به غرب رفتند و از زندگی ایران به عنوان روزهای خوب یاد میکنند.
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      میتونن برن کانادا، ببینن راهشون میده؟!، روی تو دیگه خیلی زیاده، خیلی از افغانها رو میشناسم با اینکه شهروند حساب نمیشن اما درآمدهای خوبی دارن و زندگی مرفهی برای خودشون در همین ایران ساختن، یعنی فرصتهای شغلی رو اشغال کردن
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      دوست محترم افغانی : گویا شما افاغنه ، اتباع افغانستانی از ما ایرانیان طلبکار هم شدید عزیزم ! چهل سال دسته دسته، گروه گروه بصورت غیرقانونی از مرزهای ایران وارد خاک و سرزمین ایران شدید و کار و شغل میلیون ها کارگر ایرانی را اشغال و تصاحب کردید از امکانات ایران بهره‌مند و هزاران مشکل برای ما ایرانیان تولید کردید و حالا به جای قدردانی و سپاسگزاری از ایران و ایرانی ژست مظلوم و طلبکار به خود گرفتید ؟ خوب لطف کنید تشریف نیارید ایران مگر کارت دعوت برای شما ارسال شده بود ! در حال حاضر بیش از 10 ده میلیون از هم میهنان شماربصورت غیرقانونی در جای جای ایران ساکن هستید لطف کنید تشریف ببرید کشورتون افغانستان بیگاری کنید کشورتون از وجود اشغالگران غربی آزاد شد وقت بازگشت شماست .. !
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      پس حتما در اسرع وقت برن کانادا اگه ناراحتن، کسی براشون کارت دعوت نفرستاده!!! اگه عین شما زبونشون یه متر دراز نیست و اومدن کار کنن، قدمشون روی چشم، در خدمتشون هستیم!!!
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      ببخشید من شرمنده ام، بابت اینکه چهل ساله هوار شدند سر ما و هزار و یک مشکل برای ما درست کردند ازشون عذرخواهی میکنم، در ضمن کسی اونها رو مجبور نکرده، خیلی خوشحال میشیم تشریف ببرند کشور خودشون.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      اگه ایران بده چرا موندن؟! برن جایی که خوب باشه و بیشتر تحویلشون می گیرن
  • مادربچه هاومعلم مدرسه FR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    8 3
    ماایرانیان همیشه ازخودی بیش از دشمن ستم کشیدیم.....
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      بله دقیقا همینطوره! دشمن هم سرباز میخواد که همین خودی‌ها هستن
  • شسم IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    اه اه اين چه ادبيات زشتيه بابا ؟! آخه كدوم ابلهى حاضره براى اين جونور كف و … بالا بياره ؟! اين هم يه بى شرفه مثل بايدن و ترامپ ، مردم ماهم اينقدر فهم و شعور دارند كه اين جماعت جنايت كار را بشناسند
  • BE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    ترودوکو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس