کد خبر 1261603
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
لبنان

یک سیاستمدار لبنانی تاکید کرد، تجاوز تازه رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان برای حمله به خاک سوریه برای جبران سیلی بود که به پروژه آمریکایی-صهیونیستی در محاصره لبنان وارد شده است.

به گزارش مشرق، رئیس جریان «صرخة وطن» لبنان تاکید کرد که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه از حریم لبنان چیزی نیست جز تلاش برای بالا بردن روحیه تروریست‌های باقی مانده که در اکثر جغرافیای سوریه شکست خورده‌اند.

جهاد ذبیان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: تجاوز مضاعف علیه لبنان و سوریه با نقض حاکمیت لبنان و حریم هوایی آن و همچنین حمله به خاک سوریه، تلاشی برای جبران سیلی است که به پروژه صهیونیستی آمریکایی در محاصره لبنان و مردم آن وارد شده است.

او تاکید کرد: مقامات لبنان باید با سنجیدن دقیق تحولات، تعیین کنند که چه کسانی در این شرایط بحرانی، کنار لبنان و ملت آن هستند و چه کسانی به دنبال تشدید محاصره و خصومت علیه لبنانی‌ها هستند.

کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و یکی از عوامل مهم بحران، تحریم‌های آمریکاست.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) شاهد انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

بحران سوخت سبب قطعی برق مکرر و مداوم در بخش‌های مختلف لبنان شده و ارتش این کشور اعلام کرده که فقط برای چهار روز سوخت برای یگان‌ها و نیروهای خود دارد و پس از آن دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام گازوئیل و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار دادند. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله که پیشتر اعلام کرده بود اگر دولت لبنان برای رفع بحران کمبود سوخت اقدامی نکند از ایران سوخت خریداری خواهد کرد، پنجشنبه در سخنرانی روز عاشورا خبر داد که اولین کشتی حامل گازوئیل برای لبنان حرکت خود به سوی آب‌های لبنان را آغاز کرده و حزب‌الله در واکنش به هر تعرضی، آن را خاک لبنان تلقی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس