کد خبر 1261095
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
چین: جهان بجای فشار آوردن به افغانستان کمک کند

وزیر خارجه چین از جامعه بین‌الملل خواست تا افغانستان را به میدان جنگ ژئوپلتیک تبدیل نکند و بجای اعمال فشار بیشتر بر این کشور، به آن کمک کند.

به گزارش مشرق، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با «دومنیک راب» همتای انگلیسی خود گفت که جامعه جهانی بجای اعمال فشار بر افغانستان، این کشور را برای حرت در مسیر درست تشویق و هدایت کند.

وانگ افزود: این امر در انتقال سیاسی زودهنگام بین طالبان و همه احزاب و جناح‌ها در افغانستان، تثبیت وضعیت داخلی افغانستان و همچنین کاهش تاثیر موج پناهجویان و مهاجرت مفید است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وانگ تاکید کرد که پکن براساس رویکرد خویش مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورها مایل است تا به نقش سازنده‌اش در رابطه با افغانستان ادامه دهد.

وی ادامه داد که وضعیت کنونی افغانستان نشان می‌دهد که افغان‎‌ها از دولتی که توسط کشورهای خارجی تحمیل شده و «فاقد پایگاه اجتماعی» است، حمایت نمی‌کنند.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که مداخله نظامی گزینه مناسبی برای حل نگرانی‌های مربوط به نقاط بحران نیست.

وی تصریح کرد که جامعه بین‌الملل باید به استقلال، حاکمیت و اراده مردم افغانستان احترام بگذارد و نباید از افغانستان به عنوان میدان جنگ ژئوپلتیک استفاده کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    تو رو خدا قبل از عربستان و ترکیه ..... برید با همین مهاجرها و مستشارا و .... افغانستان رو مال خود کنید بیفته دست عربستان با اون پولاش بد میشه ها کمک کنید مستشاری قبل هر کشوری افقانستان به ایران نزدیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس