حضور ۴۵ هزار نمازگزار در مسجدالاقصی/ اسرائیل به خواسته‌های حماس تن داد

منابع فلسطینی از حضور ۴۵ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی، بازداشت شماری از فلسطینی‌ها در «الخلیل» و کمین موفق جوانان فلسطینی در «طوباس» در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطین شهاب، ۴۵ هزار فلسطینی در مسجد الاقصی امروز نماز اقامه کردند.

از سوی دیگر جوانان در مقابل مسجد حضرت ابراهیم(ع) در الخلیل در کرانه باختری به دنبال اقامه نماز جمعه علیه صهیونیستها فریاد الله اکبر سر دادند.

کمین موفق علیه جیپ اسرائلی در «طوباس»

منابع فلسطینی به کمین موفق جوانان فسلسطینی علیه یک جیپ نظامیان رژیم صهیونیستی در طوباس در کرانه باختری خبر دادند.

بازداشت ۴ فلسطینی در الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه به شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کرده و ۴ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست «عابد علی الشواهین» و دو فرزندش «علی و حسین» و یک شهروند دیگر به نام «محمد نظمی الاطرش» را بازداشت کردند.

نظامیان اسرائیلی با حمله به خانه‌های این فلسطینیان، خسارت های زیادی به آن ها وارد کردند.

صهیونیست‌ها به خواسته های حماس تن دادند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از توافق بر سر ساز و کاری جدید برای تحویل کمک‌های مالی قطر به هزاران خانواده فلسطینی در غزه خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از بنی گانتس نوشت که طبق توافق حاصل شده، قرار است کمک‌های مالی قطر از طریق سازمان ملل و یکی از بانک‌های غزه به هزاران نفر در این باریکه تحویل داده شود.

گانتس ضمن تشکر از قطر به خاطر نقش‌آفرینی مثبت در منطقه، مدعی شد که اسرائیل به گفتگو با تشکیلات خودگردان جهت ایجاد ساز و کاری دیگر برای تحویل کمک‌های مالی قطر به شیوه‌ای دیگر که بتوان بر آن نظارت کرد، ادامه خواهد داد.

به گفته روزنامه مذکور، هنوز راه حلی در مورد حقوق کارمندان غزه ارائه نشده است.

رسانه‌های اسرائیلی اظهارات گانتس را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته‌اند که تل‌آویو بار دیگر تسلیم حماس شد و با وجود اصرار بر عدم تحویل کمک‌های مالی قطر، مجبور به این کار شد.

در همین راستا، «دانیال پرتس» تحلیلگر اسرائیلی اظهار داشت که پول‌های قطر تحویل غزه داده خواهد شد اما باز هم خبری از نظامیان اسیر اسرائیلی نیست!

«الموگ بوکر» روزنامه‌نگار سرشناس اسرائیلی نیز تصریح کرد که اسرائیل این بار همانند دوره نخست وزیری نتانیاهو پشت اخبار و گزارش‌های منابع مصری و فلسطینی مخفی نشد و گانتس صراحتا اعلام کرد که به توافق با قطری‌ها در مورد تحویل کمک‌های مالی به غزه دست یافته است.

وی با حالتی تمسخر گفت که بالاخره دولت با تحویل این اموال موافقت کرد و این بدون شک پاسخی مناسب به شلیک چند روز پیش راکت به سمت سدیروت است.

«نوعم امیر» تحلیلگر اسرائیلی در شبکه ۲۰ هم تاکید کرد که گانتس بر موضع خود ثابت ماند و گفت اموال اختصاص یافته برای حقوق کارمندان غزه فعلا تحویل داده نمی‌شود و باید ساز و کاری برای نظارت مستقیم بر آن ارائه شود و طرف مقابل قطعا این را نخواهد پذیرفت و بر این اساس، احتمال تنش و درگیری مجدد بسیار زیاد خواهد بود.

«اور هیلار»در شبکه ۱۳ هم تصریح کرد که برخی مسئولان امنیتی اسرائیلی معتقدند که حتی ورود پول‌های قطر به غزه هم نمی‌تواند خیلی مانع از درگیری دوباره شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس