کد خبر 1261037
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
بیانیه سران کشورهای گروه ۷ درباره افغانستان

سران گروه ۷ ضمن تاکید بر ایجاد یک توافق فراگیر سیاسی در افغانستان اعلام کردند که چگونگی روابط جامعه بین‌الملل با طالبان را اقدامات این گروه تعیین خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه 7  (آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، ژاپن) و همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا در یک نشست مجازی درباره تحولات افغانستان رایزنی کردند.

بیانیه می‌افزاید که سران این گروه بر لزوم ایجاد یک توافق سیاسی فراگیر در افغانستان تاکید کردند که از حقوق اساسی انسانی همه افغان‌ها محافظت کند.

سران گروه 7 همچنین تاکید کردند برای همه کسانیکه مایل به خروج از افغانستان هستند باید یک گذرگاه ایمن ایجاد شود تا افراد بدون هیچ مشکلی و با امنیت بتوانند افغانستان را ترک کنند.

بیانیه در ادامه نیز تصریح می‌کند که چگونگی روابط جامعه بین‌الملل با طالبان به اقدامات این گروه بستگی دارد، نه اظهارات آن‌ها.

وزرای خارجه گروه 7 و نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین پیرامون مبارزه با تروریسم ، تلاش‌های بشردوستانه و مهاجرت پناهندگان به تبادل نظر پرداختند و توافق کردند که در تمام این موضوعات با یکدیگر در تماس نزدیک باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس