کد خبر 1260854
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
چین - آمریکا

در ادامه تنش آمریکا و چین سازمان حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که برخی از پروازهای مسافری از سمت چین را به ۴۰ درصد ظرفیت معمول کاهش خواهد داد.

به گزارش مشرق،آمریکا مدعی شده که این اقدام در واکنش به اعمال محدودیت‌های مشابه از سوی چین بر 4 شرکت هوایی ایالات متحده انجام شده است.چین در 6 آگوست و پس از مشاهده 5 مورد مثبت کرونایی در بین مسافران پرواز سانفرانسیسکو به شانگهای اقدام به اعمال این محدودیتها کرد.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا آشفتگی و هرج و مرج را در افغانستان بر جای گذاشت

طرف آمریکایی نیز اعلام کرده که طی 4 هفته اینده هر 4 شرکت هوایی چینی باید با 40 درصد ظرفیت خود به سمت امریکا پرواز کنند.هرچند سفارت چین در آمریکا هنوز به این تصمیم واکنشی نشان نداده اما دولت آمریکا مدعی است که سیاست "مدارشکن" نقض کننده توافق خدمات هوایی ملت ها است و در ارتباط با مثبت بودن تست کرونای مسافران پس از ورود به چین، به شکلی افراطی تقصیر را بر گردن شرکت های هوایی خواهد انداخت.

سازمان حمل و نقل آمریکا اعلام کرده که این شرکتها هیچ ابزاری برای تایید صحت نتایج آزمایش های کرونای ادعا شده از سوی چین را ندارند و بدین ترتیب به ادعای آمریکا نمی توان زمان و مکان ابتلای افراد به ویروس کرونا را مشخص کرد.

باتوجه به سیاستهای سختگیرانه چین در مقابل کرونا، پکن سه راه حل به آمریکا پیشنهاد کرد: لغو دو پرواز از مبدا سان فرانسیسکو به شانگهای؛ اعزام دو پرواز بدون مسافر؛ و یا اعزام چهار پرواز با ظرفیت حداکثر 40 درصدی.

باتوجه به واکنش آمریکا به نظر میرسد تنش میان دو کشور در تمام بخش ها تشدید شده و هیچ یک از طرفین تمایلی به عقب نشینی دربرابر دیگری ندارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    5 0
    امریکا شمشیر رو برای چین از رو بسته، برای ما که خیلی خوبه و باعث میشه که چین میل بیشتری برای سرمایه گذاری تو کشورهای دیگه از جمله ایران پیدا کنه!!
  • US ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    این چین با چین جنگ جهانی دوم زمین تا آسمان فرق دارد حالا چین خودش ابرقدرت شده و اجازه قلدری رو به سایر ابر قدرتها نمیده .چین به کشوری صنعتی تبدیل شده که با جمعیت و ضرفیتهای فراوانی که دارد قادراست که هر نوع کالا یی را با کیفیت حتی بهتر از کیفیت سایر کشورها تولید کند.فقط چین کمی از لحاظ نظامی نسبت به آمریکا ضعیف تره که باید در توسعه زیر ساختهای نظامیش تلاش بیشتری بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس