کد خبر 1260683
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
دیدار

رئیس‌جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان به‌صورت تلفنی درباره تحولات اخیر افغانستان و روند خروج اتباع این دو کشور از کابل گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی بایدن و مرکل اعلام کرد: «رئیس‌جمهور جو بایدن و صدراعظم آنگلا مرکل امروز در خصوص اوضاع افغانستان صحبت کردند. آنها از همکاری نزدیک و تلاش‌های جاری نظامیان و شهروندان غیرنظامی خود برای خارج کردن شهروندان خود، افغانستانی‌های آسیب‌پذیر و اتباع افغانستانی که طی ۲۰ سال گذشته تلاش بی‌وقفه‌ای برای تأمین امنیت، ارتقای صلح و حمایت از توسعه ملت افغانستان داشته‌اند،   تمجید کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آنها [بایدن و مرکل] همچنین در خصوص ضرورت همکاری نزدیک در زمینه تأمین کمک‌های بشردوستانه برای افغانستانی‌های آسیب‌پذیر و نیز حمایت از کشورهای همسایه افغانستان [برای پذیرش پناهجویان] تأکید کرده و موافقت کردند که برنامه‌ریزی برای همکاری در این زمینه طی نشست مجازی آتی سران گروه ۷ ادامه یابد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس