کد خبر 1260658
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
قدردانی نفتالی بنت از امارات بابت همکاری در افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته در شرایطی که بازبینی سیاست‌های این رژیم در قبال ایران به پایان رسیده او قصد دارد پنجشنبه آینده با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است پنجشنبه هفته آینده با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

پایگاه آکسیوس نوشته نخستین دیدار نفتالی بنت با بایدن در کاخ سفید در شرایطی انجام می‌شود که «جو بایدن» بعد از خارج کردن نظامیان آمریکا از افغانستان در حال دست و پنجه نرم کردن با بدترین بحران سیاست خارجی دوران ریاست‌جمهوری‌ خود است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند انتظار می‌رود نفتالی بنت پنجشنبه هفته آینده به واشنگتن سفر کند. او نخستین مقام خواهد بود که در حین این بحران سیاست خارجی با بایدن دیدار خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی ابتدا قصد داشتند این سفر در ماه جولای انجام شود اما به دلیل برنامه‌های کاری بایدن، مسائل بنت در داخل فلسطین اشغالی و افزایش شیوع کووید-۱۹ این سفر به تعویق افتاد.

آکسیوس نوشته مقام‌های اسرائیلی درباره پیامی که بحران افغانستان درباره حضور آمریکا در منطقه صادر می‌کند نگران هستند.

با آنکه مقام‌های رژیم صهیونیستی هوشیار بوده‌اند به صورت علنی از جو بایدن انتقاد نکنند آنها به صورت خصوصی به آکسیوس گفته‌اند از شکست اطلاعاتی آمریکا متحیر شده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی امیدوارند بحران افغانستان موجب شود دولت جو بایدن، در سیاست احتمالی خود برای خارج کردن نیروهای آمریکا از عراق و سوریه تجدید نظر کند.

یک مقام رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته است: «آمریکا می‌خواهد خودش را از خاورمیانه جدا کند اما متوجه شد که خاورمیانه دنبالش می‌دود.»

نفتالی بنت گفته ایران محور اصلی دیدارش با بایدن خواهد بود. او گفت: «ما بازبینی سیاستمان در قبال ایران را آغاز کرده‌ایم و با رویکرد مشارکت که هدف آن مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و جلوگیری از دسترسی‌اش به سلاح هسته‌ای واشنگتن می‌آییم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 1
    سپاه عزیز تا میتونید موشک برد زیاد و دقیق و مخرب به تیراژ بالا بسازید تا درخواب آشفته هم حمله به منافع ایران نبینند
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 1
    بازنگری بکنید یا نکنید شنای شما در مدیترانه برای فرار بشارت قطعیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس