کد خبر 1260567
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
هند

منابع خبری از حمله پلیس هند به عزاداران حسینی با استفاده از گاز اشک آور و باتوم و بازداشت چندین نفر از آن‌ها در شهر «سرینگر» خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش داده‌اند پلیس هند به مراسم عزاداری روز هشتم محرم الحرام در کشمیر حمله کرد. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند پلیس  در شهر سرینگر در جامو و کشمیر به سمت عزاداران گاز اشک‌آور شلیک کرده است.

در حمله پلیس هند به مراسم عزاداری ماه محرم در کشمیر تحت کنترل هند تعداد زیادی از مردم زخمی و عده‌ای دستگیر شدند. در مواردی پلیس از تفنگ‌های ساچمه‌ای علیه عزاداران استفاده کرده است. «ویجی کمار» رئیس پلیس سرینگیر کشمیر در واکنش به حمله نظامی هند به مراسم عزاداری در کشمیر گفته است: «ما به رسومات دینی مردم احترام می‌گذاریم اما نخواهیم گذاشت امنیت شهر بهم بریزد و سودجویان به اهداف خود برسند.»

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در کشمیر همیشه یک مساله حساس سیاسی بوده است و بیش از ۳۰ سال است انجام این مراسم در جامو و کشمیر ممنوع شده است.   اما بر اساس گزارش رسانه‌ها، در ماه جاری (اوت) مقامات محلی جامو و کشمیر تصمیم گرفتند این ممنوعیت را لغو کنند و بر اساس منطقه اجازه برگزاری مراسم محرم را بدهند.  

به گفته منابع آگاه، نگرانی مقامات دولتی از تبدیل شدن این اجتماع‌ها به راهپیمایی‌های ضد هند و سر دادن شعارهای آزادی خواهانه سبب شده است که برگزاری مراسم محرم در کشمیر ممنوع شود. پلیس جامو و کشمیر سال گذشته نیز با برگزاری دسته‌های عزاداری حسینی در کشمیر مخالفت کرد و با حمله به این دسته‌ها تعدادی از عزاداران را بازداشت نمود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    18 13
    حزب بهارتا جاناتا همان حزب هندوهایی است که مسجد بابری را با خاک یکسان و الان تبدیل به بتخانه و معبد راما کرده است. نارندرا مودی نخست وزیر این حزب همان کسی است که در دوره سروزیری ایالت گجرات هزاران مسلمان را به قتل رساند و هنوز پرونده جنایاتش باز است. الان هم که در کشمیر فاجعه آفریده است. خودمختاری کشمیر را سلب کرده و می خواهد با ساکن کردن هندوها در کشمیر ترکیب جمعیتی آن را برهم بزند. ماجراهای آسام و ممنوع کردن ارائه تابعیت به مهاجران مسلمان در کنار قانون تابعیت به مهاجران غیر مسلمان شدت عناد و کینه او به اسلام را نشان می دهد. ماجراهای کشتار مسلمانان دهلی در سال قبل هم به تحریک همین شخص و بعد از سفر ترامپ انجام شد. حالا هم یک ریش گذاشته به سبک راهبان هندو و خود را از قدیسان هندو می خواهد معرفی کند. چنین جانوری البته به دستور آمریکا از ایران نفت نمی خرد و محموله واکسن ایران را هم توقیف می کند اما به اجازه و دستور آمریکا باید در چابهار سرمایه گذاری کند! آن هم صوری و فقط برای ایجاد کینه از ایران در بین مردم پاکستان که می بینند مقامات ایران با گاوپرستان مسلمان کش هندی دوست شده است. حالا رییسی اینقدر عاقل آیا هست که قرارداد چابهار را فسخ کند؟
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      این حزب شیطانی اخیرا در راستای اعلام جنگ به اسلام در حال تغییر اسامی صدها ساله شهرها و مناطق هند و حذف اسامی اسلامی است. مثل تغییر اسم شهر الله آباد که به پرایاگراج تغییر کرد.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    9 3
    ظلم پایدار نیست
  • پسر IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    17 4
    سران هند هم به زباله دان تاریخ خواهند پیوست
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    20 3
    بر پدر هند لعنت
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    13 4
    مرگ بر هندوستان، لعنت خدا بر کفار هندی، مرگ بر هندوهای نجس.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    10 4
    خدا لعنتتون کنه!
  • ایرانی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    13 6
    هندو های بودایی بت پرست وحشی ...
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    16 5
    الهی به حق امام حسین نابود بشن که با این شیعیان مظلوم اینطور می کنن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    7 1
    از لحاظ اقتصادی در بسیاری از موارد هند در حال پیشرفت خوبی هست ولی سرعتش پایینه ، هند یک‌ کشوری با ۱.۴ میلیارد جمعیت و تنها با ۳ تریلیون دلار تولید ناخالص . هم سطح های آن که چین و آمریکا هستند به ترتیب ۲۱ تریلیون دلار و ۱۶ تریلیون دلار تولید دارند . مودی پروژه های زیادی رو برای بزرگراه ها و جاده ها و کوریدور ها وصل کرده ولی باید قبول کرد با فردی مثل مودی هند نمی‌تواند مثل چین قدرتمند شود . مودی در مسلمان کشی هم ردیف بسیاری چو شی جین پینگ هست .
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      شی جین پینگ مسلمان کش نیست. با همه اقلیتهای استقلال طلب مشکل دارد چه مسلمان و چه بودایی و چه پیروان فالون دافا. اما مسلمانان هویی و سالار که استقلال طلب نیستند محدودیت و مشکلی در چین ندارند. اما مودی کلا با اسلام دشمنی دارد.
  • دانیال IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    4 0
    لعنت خدا بر این نژادپرستان فاشیست مودی. آن که با دستگاه امام حسین دربیافتد ریشه اش کنده خواهد شد.
  • امریکا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    3 0
    الان اینجا چرا صدای آمریکا در نمیاد؟
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    3 6
    سلام زمان آن فرا رسیده است میدان دیگری در هند و کشمیر برای مقاومت جهانی با مکتب قهرمان جهانی شهید زنده قاسم سلیمانی گشوده شود باید وزارت امورخارجه به رفتار هندوستان اعتراض کرده و هشدار دهد که ادامه رفتار هند می تواند باعث اختلال در امنیت داخلی هند شود صبر سی ساله ایران اسلامی در حال تمام شدن است و این امر می تواند باعث شعله ور شدن آتش مقاومت در کشمیر و هند شود این جمله هشدار است که سفارت هند در تهران باید به دهلی نوانتقال دهد ما دوست نداریم جو ضد هندو در ایران اسلامی ومنطقه ایجاد و گسترش یابد .
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    3 1
    امسال مردم افغانستان با شرایط جدیدی که داشتند ناباورانه برای سیدالشهدا در آرامش عزاداری کردند،اونوقت هندوپاکستان....! واقعأ جای تأسف داره.
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      برای شمایی که طالبان را نمی شناختید و سمپاشی رسانه ها را باور کرده بود ناباورانه بود. من از همان سابقه بیست سال قبل می دانستم که طالبان با شیعه و عزاداری هیچ مخالفتی ندارد. مگر کسی که با او بجنگد.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    مرگ بر نارندرا موذی ملعون جنایتکار! موذی نجس با دستگاه امام حسین علیه السلام درمیفتی؟! چنان به زمین گرم بخوری که عبرت بقیه هندوها بشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس