حزب الله لبنان

یک مرکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حزب الله لبنان به توان نظامی خود می‌افزاید و خط مقدم محور مقاومت است.

به گزارش مشرق، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد: حزب الله همچنان به تقویت توان نظامی خود ادامه می‌دهد و به تهدید نظامی اصلی علیه اسرائیل تبدیل شده و خط مقدم محور مقاومت است.

این پژوهش ‌جدید مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که وابسته به دانشگاه تل آویو است، بر این باور است که حزب الله و اسرائیل به قواعد بازی مبنی بر عدم شعله ور کردن امور و سوق دادن آن به جنگ گسترده پایبند هستند.

در این گزارش آمده است: حزب الله و اسرائیل به حمله و واکنش به شکل خفیف روی آورده تا مانع از شعله ورد شدن جنگ دیگری شوند.

پژوهش جدید صهیونیست‌ها بر این نکته تاکید می‌کند: التزام اسرائیل به قواعد درگیری به آرامش نسبی طی چند سال اخیر در مرز با لبنان منجر شده است؛ اما در عین حال به حزب الله برای ادامه تقویت توان خود کمک کرده است تا تهدید نظامی اصلی علیه اسرائیل و خط مقدم محور مقاومت باشد.

در این پژوهش آمده است: تلاش محور مقاومت، تبدیل کردن مرزهای لبنان با اسرائیل به صحنه نزاع است بدون اینکه رویارویی نظامی فراگیر رخ دهد.

در این گزارش با اشاره به مشکلات اقتصادی لبنان و نیز عدم تشکیل دولت جدید این کشور به سران رژیم صهیونیستی توصیه شده است با بهره برداری از این مشکلات به حملات غافلگیرکننده علیه مقاومت متوسل شود و به طور خاص روی موشک‌های نقطه زن آن تمرکز کند که البته در این وضعیت باید اسرائیل آماده واکنش سخت حزب الله به جبهه داخلی اسرائیل باشد.

رای الیوم می نویسد: این پژوهش؛ حماس در جنوب و  ارتش سوریه در شمال را نادیده گرفته است و این نیروها در صورت بروز جنگ گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب الله وارد عمل خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس