کد خبر 1260523
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

سال مالی شرکت‌ها عموما زمان بسیار مهمی ‌به حساب می‌آید. زیرا باید تمامی ‌اطلاعات و حساب‌های سال جمع بندی شده و گزارش‌های لازم از آن‌ها استخراج شود. جدا از مزیت‌هایی که به کارگیری CRM می‌تواند در تجمیع و غنی کردن پایگاه‌های داده‌ای از مشتریانتان ایجاد کند، باید فواید بسیار دیگری را که این ابزار می‌تواند برای کسب‌وکارتان به ارمغان آورد را مدنظر داشته باشید.

معمولا تصمیم خرید و پیاده‌سازی یک نرم افزار CRM یکی از تصمیمات سخت برای مدیران است. اما باید توجه داشت که اگر مدیران مایلند تا نیروهای فروش سازمانشان بتوانند ساده و سریع معاملات را به سرانجام برسانند و سرنخ‌ها را به بهینه‌ترین حالت مدیریت کنند، داشتن یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM بسیار ضروری است.

زمانی که کسب‌وکارها تصمیم به پیاده‌سازی یک نرم افزار CRM در سازمانشان می‌گیرند، با تعداد زیادی پیشنهادات مختلف و نسخه‌های آزمایشی شرکت‌های مختلف سرویس دهنده مواجه می‌شوند که ممکن است تعداد این نرم افزارها آن‌ها را سردرگم کند. اما پیش از آن که درباره انتخاب CRM تصمیم بگیرید و بخواهید نرخ بازگشت سرمایه آن را بررسی کنید، باید بودجه مناسبی برای خرید و استقرار CRM تخصیص دهید.

چگونگی تطبیق بودجه برای انتخاب یک CRM مناسب

چه کارهایی باید انجام داد؟

در ادامه کارهایی را که باید همزمان با آماده کردن بودجه کافی برای CRM انجام دهید بیان می‌کنیم.

انواع هزینه‌های به کارگیری یک نرم افزار CRM را شناسایی و در بودجه تخصیص داده لحاظ کنید.

هزینه‌های مشهود به کارگیری یک نرم افزار CRM برای سازمان در ادامه معرفی می‌شوند. اما پیش از اجرای CRM صریحا درباره هزینه‌های نامشهود احتمالی به کارگیری این ابزار، با شرکت سرویس‌دهنده صحبت کنید.

  • تحلیل نیازها و انتخاب سرویس‌دهنده
  • هزینه‌های تنظیمات و بهبودهایی که باید پیش از پیاده‌سازی نرم افزار بر روی سیستم‌ها اعمال شوند
  • هزینه‌های آموزش
  • هزینه‌های مهاجرت از سیستم قدیمی‌ به جدید
  • هزینه ذخیره‌سازی
  • هزینه‌های یکپارچه‌سازی

هزینه‌هایی که در بالا ذکر شدند، هزینه‌های بدیهی و قطعی اجرای CRM در سازمان هستند و ممکن است سازمان شما برحسب شرایط و نیازمندی‌های خاصی که دارد، نیاز به انجام کارهای دیگری داشته باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CRM ، لطفاً مراجعه کنید: CRM چیست؟

تعدیل مبلغ سرمایه گذاری، همزمان با انتخاب CRM موردنظر

برای ارزیابی مبلغ سرمایه گذاری، راه‌های زیادی وجود دارد

تاثیر درآمدی

تعیین اثر درآمدی یکی از کارهای است که عمل بر اساس آن دشوار بوده و نیاز به مهارت خاصی دارد اما بهتر است خود آن را امتحان کنید و نتیجه حاصل را ارزیابی کنید. درآمد کلی سازمان و نرخ بازگشت سرمایه، از فاکتورهایی است که می‌تواند بر کلیت موضوع تاثیر بگذارد.

بررسی‌های خود را تعمیق کنید تا متوجه شوید میزان هرکدام از پارامترهای زیر در کسب‌وکارتان چقدر است:

  • درآمد به ازای هر کاربر
  • هزینه به دست آوردن مشتری یا نرخ تبدیل

اثر هزینه ای

صرفه جویی‌های هزینه‌ای بالقوه‌ای که به واسطه پیاده‌سازی CRM در سازمان ایجاد می‌شود را پیش بینی کنید. این مورد به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از حسابداری ارزان‌تر تا امکان گزارش‌گیری شخصی با تنظیمات مشخص.

  • میزان صرفه جویی در هزینه‌ها را مشخص کنید.
  • میانگین هزینه‌های جاری را حساب کنید.
  • هزینه‌ها را بازبینی کنید.
  • برای برآورد میزان صرفه جویی ایجاد شده از به کارگیری این سیستم جدید، معیار و شاخص معینی داشته باشید.
  • نرخ بازگشت سرمایه را از منظر جریان نقدینگی و در ازای مدت سه تا پنج سال ارزیابی کنید.

مدل مورد نظر برای استقرار CRM در سازمان را مشخص کنید.

بودجه‌ای که باید در نظر گرفته شود، بستگی به این دارد که قصد ایجاد چه نوع CRMای را داشته باشید. مثلا قرار است یک CRM ابری بگیرید یا on-premise. اکنون صنایع مختلف عموما از CRMهای ابری استقبال می‌کنند.

براساس مطالعه‌ای که اخیر انجام شده است، 79 درصد افراد اظهار داشته‌اند که از CRM ابری استفاده می‌کنند و آن را ترجیح می‌دهند.

مزایای CRM ابری:

  • کم‌ترین هزینه‌های پیشینیCRMهایی مانند نرم افزار CRM همکاران سیستم (SarvCRM) که بر بستر ابر قرار دارند، در قالب SaaS ارائه می‌شوند و سازمان‌ها می‌توانند به تعداد کاربری که نیاز دارند، هزینه پرداخت کنند.
  • قابلیت مقیاس پذیری سریع: CRM ابری که از سوی شرکت‌های سرویس دهنده ارائه می‌شوند، اساسا مقیاس پذیرند و کاربر می‌تواند هر زمان که به امکانات بیشتری داشته باشد، سرویس دریافتی را ارتقا دهد.
  • سهولت در راه اندازی: این روش هیچ نیازی به تعبیه سخت افزارهای خاص ندارد.

اهداف و ویژگی‌های کمی‌را تجزیه کنید

شما می‌توانید با سبک و سنگین کردن نیازها و اولویت بندی ویژگی‌های مدنظر، متناسب با بودجه خود ترکیب معقولی از چندین قابلیت مختلف را انتخاب کنید.

سهولت در پیاده‌سازی

برای آن که CRM را به نحوی موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی کنید، باید بتوانید آن را در کم‌ترین زمان راه اندازی و آماده به کار کنید. برای بسیاری از کسب‌وکارها، قابلیت‌های اتوماسیون فروش و مدیریت جریان قیف فروش، از مهم‌ترین بخش‌ها به حساب می‌آیند.

دسترسی از راه دور

اخیرا تمایل شرکت‌ها به دورکاری و به کارگیری نیروهایی که در خارج از سازمان مستقرند، به اوج خود رسیده است؛ زیرا این روش کاری در مدت اخیر مزیت‌های زیادی برای سازمان‌ها ایجاد کرده است. راهکارهای ابری مانند نرم افزار CRM همکاران سیستم (SarvCRM) عموما انعطاف پذیری قابل توجهی برای سازمان‌ها وکاربرانشان ایجاد می‌کنند . اگر حتی تا امروز هم برنامه برای فراهم کردن بستر دورکاری نداشتید، بهتر است اندکی در سناریویی که تعریف کرده اید تجدیدنظر کنید و این گزینه را نیز در لیست خود بگنجانید.

چگونگی تطبیق بودجه برای انتخاب یک CRM مناسب

قابلیت اعمال تنظیمات اختصاصی

نرم افزارهای CRM اساسا با تمرکز بر ارائه خدمات در چندین محور مشخص و اصلی یک کسب‌وکار طراحی و ارائه می‌شوند. با این حال امکان اعمال تنظیمات اختصاصی بر قابلیت‌های مختلف نرم افزار یکی از شروط مهمی‌است که باید حتما در زمان انتخاب CRM مناسب مورد توجه قرار گیرد. ایجاد تغییر در برخی جزییات سیستم پس از نصب اولیه CRM بسیار طبیعی است و باید در تخصیص بودجه خود برای انتخاب یک CRM حتما به چنین موضوعی توجه کنید.

یکپارچه سازی

قابلیت یکپارچه‌سازی CRM با دیگر سیستم‌های موجود کسب‌وکار که با هدف تسهیل هرچه بیشتر فرآیندها صورت می‌گیرد نیز یکی‌دیگر از شروط مهم انتخاب یک نرم افزار مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتریان است. نرم افزار CRM انتخابی باید از انعطاف پذیری کافی برای هماهنگ شدن با برنامه‌ها و سیستم‌های دیگر سازمان را داشته باشد. به طور معمول هزینه‌های یک CRM به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و عموما به ازای هرکاربر و یا برای دوره ماهیانه/سالیانه محاسبه می‌شود؛ اما در مجموع باید بودجه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا نرم افزار انتخابی چنین قابلیتی را داشته باشد.

نتیجه گیری

برای آن‌که بتوانید نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی از CRM خود کسب کنید، باید نیروهای خود را به گونه‌ای تشویق کنید که فرهنگ استفاده از CRM برای تمامی‌کارهای روزانه و امور فروش در آن‌ها نهادینه شود. فضا را برای یادگیری آن‌ها درباره نحوه کار با سیستم‌ها جزییات عملکردی نرم افزار باز بگذارید تا دغدغه‌ای در این مورد وجود نداشته باشد. اگر به دنبال نرم افزار CRMای هستید که شما را به دنیای برنامه‌های پشتیبان پیوند دهد و ارتباطات شما با مشتریان احتمالی و نهایی را بهبود دهد، نرم افزار CRM همکاران سیستم (SarvCRM) می‌تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد.

با توجه به این که SarvCRM با نرم افزارحسابداری سپیدار، راهکاران و راهکاران ابری یکپارچگی دارد در صورت استفاده از نرم افزارهای مالی شرکت همکاران سیستم؛ نرم افزارCRM  این گروه؛ انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.  برای آشنایی با ویژگی‎ها و امکانات مختلف این CRM، با  021-8338-2200 تماس بگیرید و یا با ثبت نام و استفاده از نسخه آزمایشی 30 روزه این


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس