کد خبر 1260435
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
آغاز واکسیناسیون مادران باردار در مراکز بهداشتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز واکسیناسیون مادران باردار در شبکه ها و مراکز بهداشتی خبر داد.

به گزارش مشرق، بابک عشرتی گفت: مادران باردار در خطر بالاتر ابتلاء به بیماری نیستند اما در صورت ابتلاء، علائم بیماری در آنها نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه بیشتر است.

ببینید:

فیلم/ آیا زدن واکسن کرونا به زنان باردار لازم است؟

وی با بیان اینکه به دلیل حفظ ایمنی بیشتر تا حصول نتایج و مستندات کافی، ترجیحاً واکسیناسیون بعد از هفته ۱۲ بارداری انجام می‌شود، افزود: واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلاء به کرونا برای مادر باردار و اعضای خانواده الزامی است.

عشرتی گفت: مادران باردار پس از واکسینه شدن در صورت بروز علائم احتمالی ابتلاء به بیماری کرونا، باید با اطلاع رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی یا کد ۴ سامانه ۴۰۳۰ برای دریافت راهنمایی‌های لازم یا حتی تعیین محل مراجعه بررسی وضعیت، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

بعد از واکسن کرونا می‌توان ویتامین مصرف کرد؟

وی همه مادران باردار با سن ۳۵ سال و بالاتر، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادران باردار با نمایه توده بدنی ۳۵ یا بالاتر، مادران با بارداری‌های دوقلویی و چند قلویی، بارداری با IVF و مادران باردار با بیماری زمینه‌ای را به عنوان گروه‌های هدف این واکسیناسیون برشمرد و خاطرنشان کرد: بیماری‌های زمینه شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، مصرف داروهای ایمونوساپرسیو (تضعیف کننده سیستم ایمنی)، بیماری‌های مزمن کلیوی، آنمی سیکل سل، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین یادآور شد: مادران بارداری که همسرشان در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا شاغل هستند، طبق دستور العمل وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس