کد خبر 1260359
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

به گزارش مشرق عطاء الله مهاجرانی در توئیتی نوشت: نشانه هایی که از مواضع جماعت طالبان، پس از  حاکمیت در افغانستان می بینیم، شایسته تأمل است. گویی با طالبان دیگری روبرو هستیم که از سیطره القاعده رها شده است. اعلام عفو عمومی در دومین روز حاکمیت، اقدام مهمی بود. نشان داد که موقعیت شناسند و از درایت و سرعت تصمیم گیری برخوردارند.

اعلام حضور  بانوان در مشاغل اداری و حضور در محل کار، اعلام برگزاری مراسم عزاداری شیعیان بدون ممانعت و یا مزاحمت، اعلام خروج بانوان از خانه بدون همراه بودن محرم و …

نمی توان بر مجموعه این مواضع چشم پوشید و همان سخنانی که در باره طالبان یک، مطرح بود ، تکرار کرد.

طالبان بیست سال در برابر اشغال آمریکا و اروپا و هم پیمانان مقاومت و مبارزه کرد. بیش از پنجاه هزار شهید دادند. قویترین ارتش دنیا را شکست دادند و بی اعتبار کردند.

شکست آمریکا در افغانستان با شکست آمریکا در ویتنام قابل سنجش است. و لا تبخسواالناس اشیاءهم ، طالبان را دست کم نگیریم.

تحلیل مهاجرانی از طالبان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    27 15
    کاملا درست گفته
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    29 14
    طالبان بسیار خوب شده اند
  • نیما HK ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    15 18
    خداوند طالبان یاری کند
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 1
    بسم الله. سرعت بالای اتفاقات در افغانستان موجب بی حساب حرف زدن های زیادی شده که نباید موجب غفلت شود اینکه طالبان با هزار نفر کابل را گرفته و دیگر مراکز هم با افراد محدود اندک یعنی خودش هم باور نداشت که رویارویی اش با نیروهای دولتی جنگ سلاسل بشود تغییر رفتارش هم شبیه تغییر مواضع همین آقای مهاجرانی است نه ایشان از لندن دل می کنند نه طالبان از پشتونوالی ضمن اینکه مناطق شمال و شرقی اش هم مرز چین آرزومند جاده ابریشم تا مدیترانه و اکثرا" شیعه نشین و غربش هم ایرانه واز همه مهمتر مثل فاطمیونی که کمر داعش را شکسته آنجاست طالبان هم جمع یکدستی نیست اقلیتی از پشتون که هر فرمانده اش قصه ای دارد از دست پرورده آمریکا تا ضد امریکایی حال مانده به تدبیر حاج اسماعیل که فوق تخصص در مسئله افغانستان دارد و به راه آوردن بچه نا آرام را توسط حماس هم مسلک طالبان و دارای تجربه گرفتاری به مثل محمود عباس شروع کرده تا نه تنها افغانستان عزیز در جنگهای داخلی تکه پاره نشده و امریکا با سرنگ پاکستان و حکومتهای متشتت شیره آن را بکشد و بشود بلای جان ایران و چین و روسیه و مایه باج دهی بیشتر هند بلکه موقعیتی بشود برای آزادی کشمیر و نجات ملت روهینگیا و شکستن کمر دلار و محو اسرائیل با اتصال شرق دور به مدیترانه و آفریقا و اروپا از نشانه اش هم سرعت بخشیدن جدید به عضویت ایران در پیمان شانگهای است راهش هم از صندوق رای در افغانستان شروع میشود که مسلما" امریکا و پاکستان وهند امریکا زده و فرماندهان ارشد طالبان مخالفشه. طالبان مکروهی است که با قبول نظم مردمسالاری دینی و طرد گفتمان تفنگ استعداد تبدیل به خیر دارد برعکس داعش و القاعده که حرام نجس و خبیث عظیمی بودند و هنوز بقایایش هست
  • بهروز IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 1
    معنی این آیه این که به مردم کم فروشی نکنید نه اینکه اونا رو دست کم نگیرید. بالاخره بهتر بود حداقل قرآن رو درست معنا میکرد.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    17 1
    عطاءالله منظورت ازاینکه شهید دادند چیه !؟
  • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 5
    اگه حکومت طالبان در مبارزه با فساد و دزدی و رشوه قاطع باشه و بمونه من طرفدارش میشم. در کشور ما قوانینش و نگاه برابرش به همه اقوام را خیلی دوست دارم اما در برابر فساد و رشوه و دزدی قاطعیت وجود نداره.
  • مجتبی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    طالبان با قضیه تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان قابل سنجش است ولا غیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس