کد خبر 126028
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶

عضو جبهه پایداری با انتقاد از مدیریت واردات و صادرات محصولات کشاورزی گفت: مدیریت پویایی در بخش واردات و صادرات اعمال نمی شود به طوری که تعرفه ها را تغییر می دهیم و دلمان خوش است به همین نسبت تحولاتی صورت می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی اصغر زارعی نماینده تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی وضعیت کشاورزی و تولید با حضور وزیر کشاورزی به اشکال ساختاری وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شده اند و وظایف وزارت جهاد کشاورزی روی هوا مانده است.
 
نماینده تهران گفت: قبلا وزارت بازرگانی واردات و صادرات را مدیریت می کرد اما هم اکنون بخش بازرگانی قسمت کوچکی از وزارتخانه جدید شده است در حالیکه ماموریت و کارهایی که باید انجام گیرد بدون پاسخ مانده است.
 
زارعی گفت: این اشکال ساختاری باعث شده واردات برخی نهادها ها در اختیار وزارت دیگری باشد اما دوستان ما در جهاد کشاورزی باید جوابگو باشند.
 
وی از وزیر جهاد خواست تا در تعیین تکلیف این وضعیت جدیت داشته باشد.

عضو جبهه پایداری اشکال ساختاری دیگر در وزارت جهاد کشاورزی را رابطه بخش مالی و پولی بخش کشاورزی با وزارتخانه عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم نقدینگی باغداران و کشاورزان را مدیریت کنیم پاسخگوی مشخصی برای آن نداریم بانک کشاورزی زیر مجموعه وزارت اقتصاد است اما تولیدکنندگان و کشاورزان با وزارت جهاد کشاورزی مرتبط هستند این مبهم بودن وظایف موجب سرگردانی شده است.
 
زارعی اشکال دیگر را در شبکه توزیع خواند و گفت: نتیجه بی سامانی شبکه توزیع موجب شده است که بخش واسطه و دلال بیشترین سودجویی را در بخش توزیع داشته باشند و این در حالی است که قرار بود در طرح تحول اقتصادی یکی از مشکلاتی که به آن اهتمام می شود شبکه توزیع باشد.
 
نماینده تهران خاطر نشان کرد: موضوع دیگر مدیریت واردات و صادرات است ما جوابگوی مردم نیستیم در ایامی که برخی محصولات کشاورزی را تولید کنندگان عرضه می کنند در همان زمان شاهد ورود برخی محصولات خارجی هستیم سئوال که می کنیم می گویند این ثبت سفارش برای زمان قبل است در حالی که مفهوم مدیریت واردات و صادرات به این معنی است که واردات ما باید به لحاظ زمانی مدیریت شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت پویا در بخش واردات و صادرات اعمال نمی شود، گفت : تعرفه ها را تغییر می دهیم و دلمان خوش است که به همین نسبت تحولاتی صورت می گیرد. در بخش جهاد اقتصادی آنچه لازم است این است که در بخش های مختلف دولت کار به صورت قرارگاهی انجام شود.
 
نماینده تهران گفت: نکته دیگر قطع بودن ارتباط بخش تحقیقات کشاورزی با بخش تولید است. در حالیکه در دانشگاهها ظرفیت علمی خوبی داریم اما نتیجه و محصول آن را متاسفانه در بخش کشاورزی و دامداری مشاهده نمی کنیم .نتیجه این است که نتایج تحقیقاتی کاملا بدون استفاده می ماند.
 
زارعی مشکل دیگر در بخش های تولیدات کشاورزی را قیمت های خرید تضمینی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس