کد خبر 1260100
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کرونا نمایه

یک متخصص عفونی گفت: حضور در هر تجمعی به دلیل شدت سرایت ویروس دلتا، می‌تواند به روند تصاعدی ابتلا و مرگ و میر دامن بزند.

به گزارش مشرق، جمال میرزایی، متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند، اظهار کرد: فرق نمی‌کند چه نوع دورهمی و به چه دلیل صورت گرفته است، باید بدانید که هر گونه تجمعی در دوران پاندمی کرونا باعث انتشار آن می‌شود. برگزاری هر مراسمی در شرایطی که در مواجهه با سرسخت‌ترین نوع ویروس کرونا یعنی دلتا هستیم، می‌تواند به راحتی منجر به ابتلای چندین نفر شود.

بیشتر بخوانید:

کرونای دلتا چگونه سویه غالب در جهان شد؟

میرزایی افزود: هر گونه تجمع در فضای بسته، سفرهای غیرضرور و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث توسعه بیماری و پایداری این اپیدمی در سطح کشور می‌شود.

او ادامه داد: تقاضای موکد ما از هموطنان عزیز این است که در صورت امکان از برگزاری هر نوع مراسم و دورهمی، پرهیز کنند و یا نهایتا در فضای باز با فاصله دو متری افراد، مراسم را برگزار کنند.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: استفاده از دو ماسک و رعایت فاصله دو متری با یکدیگر و از همه مهمتر برنداشتن ماسک هنگام صحبت کردن در فضاهای پر ازدحام ضروری است.

او تاکید کرد: استفاده از دو ماسک در کاهش انتقال ویروس موثر است. دست دادن در این شرایط بسیار خطرناک است و هرگونه تماس با فرد دیگر می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

میرزایی افزود: در روزهایی که شیوع و مرگ و میر بیماری به صورت تصاعدی در حال افزایش است، اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی انجام نشود، می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    هرتجمعی؟ یافقط تجمعات مذهبی؟! اخه نه که کروناجون هوشمنده فقط توهیاتا سروکله اش پیدامیشه نه که محرم اومده شدتش بیشترشده اون ماسکها و واکسنام که برا بازی ملته دیگه؟! گوشای ماهم که... سوارماشین شخصیا میشه سواراتوبوسا نمیشه بامجوز تردد ،تردد نمیکنه ،بدون مجوز، تردد میکنه واقعا ازاینهمه حماقت نمیدونیم چکارکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس