فرودگاه کابل

شهروندان ترکیه که از افغانستان به کشورشان منتقل شده‌اند، آنچه در فرودگاه حامد کرزای در کابل رخ داده را روایت کردند.

به گزارش مشرق، شهروندان ترکیه در افغانستان که روز دوشنبه توسط شرکت هواپیمای ترکیش ایرلاینز به استانبول منتقل شدند، اتفاق هایی که در فرودگاه حامد کرزی در کابل شاهد شدند را روایت کردند.

دوغان اوزلوک، استاد مهمان در دانشگاه کابل گفت: برخی افغان‌ها تلاش می‌کردند با عبور از دیوار امنیتی به خارج از کشور بروند. آنها در باند فرودگاه مقابل برخی هواپیماها تحصن کردند. چند ساعت تاخیر به وجود آمد، ولی مقابل هواپیمای ما تحصنی صورت نگرفت.

اوزلوک تصریح کرد: به گفته دانشجویانم، در داخل شهر هنوز درگیری رخ نداده یا شدت آن بسیار کم بود. شهر آرام است ولی جلوی فرودگاه و بانک‌ها کمی شلوغی بود.

جم آیشن، مهندس تُرک در افغانستان گفت: از همه جا سربازان ظهور کردند. صداهای تیراندازی شنیده شد. شرکت ما با ترکیش ایرلاینز ارتباط برقرار کرد. هواپیماهای تخلیه ارسال شدند. صبح دوشنبه سوار هواپیما شدیم. طی ۳ ساعت در داخل هواپیما منتظر بودیم. چرا که افغان‌ها برای فرار از کشور وارد باند فرودگاه شدند. سربازان ترکیه در باند افغان‌ها را متفرق کردند و هواپیمای ما توانست به پرواز درآید.

آیشن هنچنین متذکر شد: قبل از ما یک هواپیمای باری آمریکا برخاست. افرادی بودند که از آن سقوط کردند.

شنول چلیک، یکی از پرسنل سفارت ترکیه در کابل نیز گفت: سوار هواپیما شدیم و طی حدود ۴ ساعت منتظر پرواز آن بودیم. افرادی بودند که خود را جلوی هواپیما پرت می‌کردند. البته می‌خواستند سوار هواپیما شوند. خدا را شکر که سالم به وطن برگشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    13 1
    پس سربازان ترکیه کشتندتا شما فرارکنید ! نه تو , نه ناتو !
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    15 8
    چی شد اردوغان می خواست بعد خروج امریکا اداره کابل و فرودگاه این شهر رو در دست بگیره ترک ها هم فهمیدن مرد میدان نیست و خالی زیاد می بندن
    • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      12 4
      ترکیه = قمپوز
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 1
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس