کد خبر 1260010
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
عقب‌ماندگی اقتصادی به دلیل سوء مدیریت‌ها/ ضرورت هماهنگی اقتصادی داخلی و خارجی

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی گفت: ما به افرادی در عرصه اقتصادی نیاز داریم که بتوانند اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل را با یکدیگر هماهنگ کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی سفیدان درباره اولویت‌های دولت در عرصه علمی، اظهار داشت: علم به سرعت در حال حرکت رو به جلوست و ما در حوزه آموزش عالی می‌خواهیم که وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری شتاب علمی کشور را ارتقا دهد و از سوی دیگر وضع موجود را هم از دست ندهیم.

وی بیان داشت: علاوه بر این، ما در آموزش عالی کشور نیازمند شخصیت‌هایی هستیم که بتوانند خودشان را با سرعت علم و دانش جهانی تطبیق دهند چرا که در گذشته هر ۱۰۰ سال یا ۲۰۰ سال یک‌بار علم دچار تغییر و تحول و پیشرفت می‌شد، اما الان هر چند ماه یک بار شاهد پیشرفت و تغییر و تحول نوینی در عرصه علم و دانش هستیم.

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ذره‌ای در زمینه پرداختن به علوم کوتاهی کنیم و وقفه داشته باشیم، قطعاً از قافله علم دنیا که امروز حرف اول و آخر را در داشتن قدرت جهانی می‌زند، عقب می‌مانیم.

منادی سفیدان ادامه داد: هوش مصنوعی در جهان کنونی بسیار مهم است و ما باید به آن دست پیدا کنیم چرا که در آینده انسان با هوش مصنوعی رقابت خواهد کرد و حتی هوش مصنوعی از انسان هم جلوتر می‌رود؛ لذا باید در وزارت علوم تحقیقات و فناوری افراد کاملاً پیگیر باشند و تلاش کنند تا شتاب علمی در کشورمان را بیشتر کنند.

وی درباره اولویت‌های اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد ما امروز فشل شده است و به دلیل سوء مدیریت‌ها عقب مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به افرادی در عرصه اقتصادی نیاز داریم که بتوانند اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل را با یکدیگر هماهنگ کنند.

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: باید تولید ناخالص ملی افزایش و میزان اشتغال بهبود یابد، تورم باید کاهش یابد و ارزش پول ملی باید تقویت شود.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    ما مدیرانمون آموزش ندیدن طرف سهمیه داشته رفته دانشگاه خب سهمیه که هوش و ذکاوت نمیشه 5 سال مدیر خارجی وارد کنید از امریکا ژاپن المان کره جنوبی بذارین مدیرانمون یاد بگیرن مثل کاری که توی فوتبال برای مربی ها انجام دادیم بعد بشینیم لذت ببریم با آزمون و خطا فقط سرمایه از دست میدیم مشرق بعد ما حرص میخوریم مرگ بر این و اون میکنیم بیاین یک بار درست رفتار کنیم همه با هم لذت ببریم از دست پخت خودمون نه اینکه فقط یه عده بخورن بعد گندشونو نشه جمع کرد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    حواستون باشه، هوش مصنوعی هم میتونه کج اندیش از آب در بیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس