کد خبر 1259871
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
بررسی سه داروی ضدالتهابی برای درمان کووید ۱۹

کارآزمایی سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی سه داروی ضدالتهابی درمان مالاریا، سرطان خون و بیماری های خودایمنی به عنوان درمان بالقوه کووید ۱۹ است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، در این آزمایش، محققان سه داروی ضدالتهابی را به عنوان درمان‌های احتمالی کووید ۱۹ آزمایش می‌کنند.

این داروها شامل Artesunate برای درمان مالاریای شدید، imatinib برای درمان برخی سرطان‌ها مانند سرطان خون و infliximab برای درمان بیماری‌های خودایمنی از جمله آرتروز هستند.

بیشتر بخوانید:

مصرف «رمدسیویر» طی سه روز ۱۰ برابر شد!

قرار است این داروها بر روی ۶۰۰ بیمار کرونایی در ۵۲ کشور جهان آزمایش شود.

دانشمندان معتقدند داروهای ضدالتهابی می‌توانند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به ویروس را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید، خنثی کنند.

بیشتر بخوانید:

سه میلیون سرم وارد کشور شد

محققان امیدوارند حداقل یکی از این درمان‌ها همانند گروهی از داروهایی که به عنوان مهارکننده‌های اینترلوکین ۶ شناخته می‌شوند، عمل کنند که واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی بدن به ویروس موسوم به توفان سیتوکین را کاهش می‌دهد.

این توفان‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که بدن نه تنها با ویروس مبارزه می‌کند بلکه به سلول‌ها و بافت‌های خود نیز حمله می‌کند.

در مورد کووید ۱۹، توفان‌های سیتوکینی می‌تواند باعث ناراحتی تنفسی شود که می‌تواند منجر به نارسایی و مرگ اندام‌های چندسیستمی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    خوبه در شرایط اظطراری آزمایش بالینی صورت بگیره . بلکه اتفاق خوبی رخ دهد .. اگر چه زمانبری زیاد میطلبد . افراد با سیستم بدنی از نظر بیماری ها و یا سلامت کامل ارزیابی میشوند . تا اثرگذاری هر کدام دسته بندی شود و نهایت به تصمیم جمع برسند و پایه ای برای ساختن داروی جدید . به علم پزشکی کمک میکند . از دوذسال قبل تا کنون با همین آزمون و خطا و امتحان کردن ها برخی از درمانها . آنهم در مرحله ابتدائی و نه با ریه های خراب . و همچنین ساخت واکسن . ابتدائی . و اظطراری. . چاره ای جز امیدواری به تلاش دانشمندان. نیست .. و امیدواربخداوند رحمان که عنایتی دیگر در حق بندگان خودش بفرماید . راه مبارزه با مرض را رهنمون سازد تا ریشه کن و نابود شود
  • محمد IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    من تجربه کردم داروها ی طب اسلامی در درمان کرونا بسیار موثره تاکیدمیکنم طب اسلامی نه طب سنتی.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    جواب این ظلم کثیف رو کی قراره بده؟ بیمار ما رو با تمزیوا که مثلا ضدالتهابه، کشتن، بعد از تمزیوا مرض به تمام ریه اش سرایت کرد، ملت حواستون رو جمع کنید با بعضی از مراقبتها و استراحت مطلق میشه جلوی نصف مرگهای کرونایی رو گرفت خودتون رو اسیر داروهای کشنده نکنید
  • دکتر یوسف اویسی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    توفان اینترلوکین ۶ با ابتلا به کرونا در همه افراد بوجود می اید. در افراد بدون التهاب مزمن موجب کشتن ویروس و بهبود بیمار می شود. اما در افراد دارای التهاب مزمن که خود دریائی از اینترلوکین ۶ را در بدن دارند. موجب تخریب سلول های بدن می شود. در این تخریب ها اندام های حیاتی مانند ریه وقلب ومغز و کلیه ها بیشتر در خطر هستند. با مهار سیستم ایمنی فقط احتمال بروز عفونت های دیگر ممکن است بوجود اید. چون در بدن انسان میکرو اورگانیسم های زیادی زندگی می کنند. بهترین راه برای پیشگیری از صدمات بافتی . 1- کاهش فشار خون 2- تحرک در جا 3- کاهش وزن با خوردن مایعات و دارو های لازم است و000000
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    اینها داروهای بسیار گرانی هستند سود دلالان فروش دارو است محققان زحمت بکشند واکسن خوب درست کنند تا بیماری از بین رود
  • آزادوار IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    از اول شیوع کرونا استادان طب اسلامی ایرانی دارند فریاد میزنن،چرا از آن داروها(مثل داروی امام کاظم،داروی مدبر کرونا غدیر،بخور جوش شیرین،بادکش پشت بدن و......)که امتحان پس داده اند استفاده نمیکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس