اگرچه بسیاری از مردم پس از شنیدن این موضوع با سرچی ساده متوجه فارسی بودن این شایعه می شدند اما انتشار این خبر در برخی رسانه های معتبر کشور که عنوان دانشجویان را یدک می کشند باعث شد تا این گمانه در بین مردم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
این رسانه رسمی کشور حتی پا را از این فراتر گذاشته و با برخی متخصصان درباره این رویداد مهم (!) مصاحبه نیز کرده بود.
هرچه هست، شایعه تبلیغ پپسی روی ماه نشان داد هنوز هم جامعه ایران مستعد باور کردن دروغ های بزرگ و با جزئیات زیاد است و اطلاع رسانی این تبلیغ دروغین حتی در بین اقشار تحصیل کرده کشور نیز رواج زیادی پیدا کرده بود.
اگرچه این اتفاق باعث شد تا مردم ایران ساعتی به مشاهده ماه بپردازند و حتی ساعت ها خود را بارها با 119 چک کنند اما در نهایت این پیامک کار را به پایان رساند: " ایرانیهای عزیز شما مقابل دوربین مخفی بودید. دستی برای ماه تکان دهید و با آرامش بخوابید"
از امروز باید منتظر شایعه های جدید بود، زلزله چطور است؟