کد خبر 125934
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۳

اعتبار نامه 9 منتخب مجلس در گير و دار كميسيون تحقيق مجلس قرار دارد. اعتبار نامه پنج منتخب نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به كميسيون تحقيق ارجاع شده و به احتمال زياد اعتبارنامه چهار منتخب ديگر به اين كميسيون ارجاع خواهد شد.

بر این اساس با اعتراض علي ایرانپور منتخب مباركه اعتبارنامه احمد توکلی و الیاس نادران 2 نماينده تهران به كميسيون تحقيق مجلس ارجاع شد.
 
به گزارش مشرق به نقل از بولتن،‌ قادرمرزی منتخب سنندج نيز به اعتبارنامه حسین نجابت و زهره طبیب زاده نوری ديگر نمايندگان تهران اعتراض کرد و اين اعتبارنامه ها هم به كميسيون تحقيق رفت.
 
همچنين اعتبارنامه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات با اعتراض علاء الدین بروجردی به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.
 
از طرف ديگر به احتمال زياد اعتبارنامه چهار منتخب ديگر به كميسيون تحقيق ارجاع خواهد شد.
 
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات به اعتبارنامه علاء الدین بروجردی اعتراض دارد كه تكليف اين اعتبارنامه در جلسه بعدازظهر امروز شعبه سه بررسي كننده اعتبارنامه ها مشخص خواهد شد.
 
قرار بود تا محسني اژه ايي دادستان كل كشور با حضور در اين شعبه در خصوص سوالات درباره بروجردي توضيح دهد و بعد شعبه مذكور در اين زمينه راي گيري كند.
 
اگر اين شعبه اعتبارنامه بروجردي را تائيد نكند، اين اعتبار نامه به كميسيون تحقيق مي رود و اگر آنرا تائيد كند، قدوسي در صحن مجلس به آن اعتراض مي كند و آنرا به كميسيون تحقيق خواهد فرستاد.
 
اعتبارنامه علي ايرانپور منتخب مباركه كه با اعتراض احمدتوكلي و الياس نادران واقع شده و اعتبارنامه قادر مرزي منتخب سنندج كه مورد اعتراض حسين نجابت است، امروز تعيين تكليف مي شود و به احتمال زياد براي بررسي به كميسيون تحقيق ارجاع خواهد شد.
 
همچنين اعتبارنامه حبيب برومند منتخب پارس آباد و بيله سوار كه مورد اعتراض احمد توكلي است، هنوز تعيين تكليف نشده و احتمال ارجاع اعتبارنامه اين منتخب به كميسيون تحقيق هم وجود دارد.
 
منتخبان ارجاع شده در شعبه، مورد اعتراض یکی از نمایندگان مشهد قرار گرفت که این اعتبارنامه هنوز بررسی نشد.
 
برابر قانون، اگر به اعتبارنامه فردي اعتراض شود، منتخب معترض بايد مستنداتي كه مورد بررسي شوراي نگهبان قرار نگرفته باشد را به شعبه اي كه آن اعتبار نامه در دست بررسي است، تحويل دهد.
 
شعبه مذكور مستندات را بررسي كرده و از منتخب مورد اعتراض، مي خواهد تا با حضور در جلسه شعبه به موارد مطرح شده، پاسخ دهد.
 
اگر پاسخ ها قانع كننده بود و منتخب معترض، از اعتراض خود منصرف شود، موضوع خاتمه يافته تلقي مي شود در غير اين صورت اعتراض به همراه مستندات به كميسيون تحقيق ارجاع مي شود.
 
كميسيون تحقيق متشكل از 15 منتخب مجلس است كه اعضاي آن از 15 شعبه بررسي كننده اعتبار نامه منتخبان معرفي مي شوند.
 
در كميسيون تحقيق نيز مستندات قانوني بررسي شده و همان روند شعبه طي مي شود و در نهايت گزارش تائيد و يا رد اعتبارنامه منتخب مذكور در صحن مجلس مطرح خواهد شد و اگر نمايندگان به اعتبار نامه راي ندهند و به تصويب مجلس نرسد، آن فرد ديگر نماينده نخواهد بود.
 
تا زماني كه به اعتبار نامه يك منتخب اعتراض وارد باشد، وي حق راي ندارد و نمي تواند عضو هيچ يك از كميسيون هاي تخصصي مجلس باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس