کد خبر 1258838
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
پایان مأموریت مریخ‌نورد "ژورونگ" چین در سیاره سرخ

مریخ‌نورد "ژورونگ" چین مأموریت خود در مریخ را تقریباًً به پایان رسانده است. مریخ‌نورد "ژورونگ" چین با امید به زندگی سه ماهه طراحی شده است و مأموریت اصلی آن جستجوی علائم آب بر سطح مریخ بود.

به گزارش مشرق، مریخ‌نورد "ژورونگ" چین مأموریت خود در مریخ را تقریباً به پایان رسانده است. عمر مأموریت اولیه مریخ‌نورد "ژورونگ" چین آخر هفته جاری به پایان می‌رسد اگرچه توانایی کارکردن بیش از این را نیز دارد. مرکز کنترل در چین گزارش داده است که هم فضاپیما و هم مریخ‌نورد در وضعیت خوب و سالم هستند.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین تصویر مریخ‌نورد چینی از تپه‌های شنی کره مریخ

مریخ‌نورد "ژورونگ" چین با امید به زندگی سه ماهه طراحی شده است و مأموریت اصلی آن جستجوی علائم آب و نظارت بر آب و هوا و مطالعه بر سطح مریخ بود. فضاپیمای "تیان‌ون۱" که بار اصلی این مأموریت را بر دوش می‌کشد، اکنون قرار است مدار خود را تغییر دهد تا سنجش از دور سطح و ارزیابی جو مریخ آغاز شود و طول عمر مأموریت آن نیز حداقل یک سال است.

فضاپیمای "تیان‌ون۱" (Tianwen-۱) در تاریخ ۱۰ فوریه بعد از فعال شدن سیستم مهار ترمز برای کاهش سرعت فضاپیما، با موفقیت وارد مدار سیاره سرخ شد. این فضاپیما مسافت ۴۷۵ میلیون کیلومتری را در طی ۲۰۲ روز طی کرد؛ فضاپیمای "تیان‌ون۱" در تاریخ ۱۵ ماه مه، در یک منطقه از پیش انتخاب شده و در قسمت جنوبی منطقه یخی این سیاره موسوم به "Utopia Planitia" فرود آمد.

مریخ‌نورد "ژورونگ" یا خدای آتش، این ربات ۶ چرخی که بخشی از مأموریت "تیان‌ون۱"چین است عصر جمعه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) روی مریخ فرود آمد؛ بعد از فرود مریخ‌نورد "ژورونگ" بر روی سطح مریخ، تصاویری از مریخ و سلفی‌هایی را به زمین ارسال کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    ناسا از موفقیت در مأموریت این بهرام نورد دق کرد! دولت یانکی ها حتا حاضر نشد یک تبریک یک سطری برای چین بفرستد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس