کد خبر 1258537
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
ریاض نمایه عربستان نمایه عربستان سعودی

مقامات سعودی به دنبال تشدید بحران کرونا در عربستان از فیلپین نیروی پرستار درخواست کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الواقع السعودی، بحران کرونا در عربستان در حال تشدید است و به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا این کشور از کمبود پرستار رنج می‌برد.

یک روزنامه فیلیپینی به نقل از « تئودور و لوکسین جونیور» وزیر امور خارجه فیلیپین اعلام کرد عربستان سعودی پیشنهاد کرده است که درهای خود را به روی تعداد بیشتری از پرستاران فیلیپینی باز کند.

بیشتر بخوانید:

کسری بودجه ۴.۶ میلیارد ریالی عربستان

لوکسین در توییتی جزئیاتی از مکالمه تلفنی خود با « عادل احمد الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی را منتشر کرد.

او در توییتر خود نوشت: عربستان سعودی بار دیگر پرستاران فیلیپینی را درخواست کرد و طبق معمول ، مراقبت و نگرانی عربستان از کارگران فیلیپینی در خارج از کشور در سرلوحه کار قرار گرفت.

به گفته وزارت خارجه عربستان سعودی ، دو مقام درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

آمارها حاکی است در سال ۲۰۱۹ عربستان یکی از مقاصد پرطرفدار برای اتباع فیلیپینی برای کار بوده است. از هر ۵ فیلیپینی ۱ نفر در این کشور کار پیدا کرده است. بیش از یک میلیون فیلیپینی در عربستان در بخش‌های ساختمانی، خانگی و یا به عنوان پرستار مشغول به کار هستند.

تشدید بحران کرونا در عربستان و کمبود پرستار

در حال حاضر ، فیلیپین اجازه می‌دهد سالانه حداکثر ۶۵۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی در خارج از کشور مستقر شوند.

فیلیپین که جزو کشورهای آسیا با بیشترین مبتلایان به کروناست، محدودیت اعزام کارکنان مراقبت بهداشتی خود به خارج کشور را برداشته، در حالی که محدودیت این کشور برای تعداد متخصصان پزشکی که فیلیپین را ترک می‌کنند، برقرار بوده و سقف آن ۵ هزار نفر در سال است.

پرستاران از جمله میلیون‌ها فیلیپینی هستند که خارج کشور کار می‌کنند و مازاد سالانه ۳۰ میلیارد دلار حواله‌های ضروری برای اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند.

وزارت بهداشت عربستان روز جمعه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان به ۵۳۷ هزار و ۳۷۴ مورد است که این آمار نسبت به دیروز ۶۸۱ مورد افزایش یافته است و تاکنون ۸۳۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مربوط به مناطق ریاض با ۱۴۸ مبتلا است و پس از آن مکه مکرمه با ۱۱۹ مبتلا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس