آمریکا ۵ فرد و شرکت را به بهانه نقض تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم یک شخص حقیقی و ۴ شرکت خارجی به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام یک شخص حقیقی و ۴ شرکت مرتبط با وی به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌هایی خارجی (اوفک) که از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، اضافه شده است.

بر اساس این بیانیه، نام یک تبعه عمانی به نام «محمود رشید الحبسی» و ۴ شرکت (شامل ۲ شرکت عمانی، یک شرکت اماراتی و یک شرکت رومانیایی) در فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم اوفک قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود این شهروند عمانی و شرکت‌های تحریم‌شده -که به زعم این وزارتخانه، همه آنها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با شهروند عمانی هستند- را به دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از طریق تسهیل صادرات نفت ایران متهم کرده است.

دولت بایدن در حالی سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری علیه ایران را ادمه می‌دهد که حتی به اذعان کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی این سیاست تاکنون هیچ کمکی به نزدیک شدن آمریکا به اهدافش در قبال ایران نکرده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی مستقر در آمریکا از جمله بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، اثرات اقتصادی تحریم‌ها از مدت‌ها قبل تخلیه شده است؛ به‌طوری که ایران حتی در سال ۲۰۲۰ که بسیاری از کشورهای جهان تحت تأثیر همه‌گیری کرونا دچار رکود اقتصادی شدند، رشد اقتصادی مثبت را تجربه کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    رشد مثبت با دلار ۲۶۰۰۰ تومن!!!؟؟ما ایرانی ها تاوان کدام گناه رو داریم پس میدیم که آنقدر در مصیبت هستیم برخلاف اروپا و آمریکا.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      گناه رأی دادن به آدمای عوضی حتی بعداز روشن شدن ماهیت آنها برای ملت همه را با خودتون سوزاندید خودم بار‌ها به رفقا گفتم این دولت(حسن روحانی) خیر خواه شما نیست بهش رای ندید متأسفانه گوش ندادن حالا تا سالها باید عواقب دولت قبل را تحمل کنیم نفرمایید که توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدن که اگر تأیید صلاحیت نمی‌کرد مثل این دوره می گفتید انتسابات است نه انتخابات یعنی هر طوری برخورد کنند هیچ وقت نمی خوایم قبول کنیم اشتباه کردیم نمونه از خیانت این دولت رو تو قسمت 19 گاندو نشون دادن چه جور با قیمت ارز بازی کردن و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس