کد خبر 1258044
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
هجوم بازیکنان ایرانی به فوتبال ترکیه؛ سوپرلیگِ نابودکننده

بعد از مجید حسینی، حالا محمد نادری و علی کریمی نیز به سوپرلیگ ترکیه پیوسته‌اند؛ لیگی که فوتبالیست‌های زیادی را از کشورمان به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش مشرق، فوتبال ترکیه در سال‌های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خصوصا در سطح باشگاهی داشته و در قرن ۲۱ شاهد حضور ستاره‌های فوتبال اروپا در تیم‌های مختلف ترکیه‌ای بوده‌ایم. در این بین فوتبالیست‌های ایرانی نیز حضور در باشگاه‌های ترکیه‌ای را تجربه کرده‌اند که تقریبا همه آنها با ناکامی همراه بوده است.

ناصر صادقی، مدافع تیم پاس تهران در سال ۱۹۸۷ به تیم گالاتسرای ترکیه پیوست تا اولین لژیونر فوتبال ایران باشد اما خیلی زود مجبور به ترک این تیم شد. حدود یک دهه بعد محمد خاکپور و رضا شاهرودی عازم این کشور شدند ولی وان‌اسپور و آلتای ازمیر گزینه‌های مناسبی برای این ۲ بازیکن نبودند. شاهرودی فقط چهار بار پیراهن تیمش را به تن کرد.

چند سال بعد سهراب بختیاری‌زاده و احمد مومن‌زاده به تیم ارزروم اسپور رفتند اما چند ماه بعد هر ۲ به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان به ایران برگشتند. سهراب وضعیت نسبتا خوبی داشت و در ۲۰ مسابقه یک گل هم برای تیمش به ثمر رساند ولی تعداد بازی‌های مومن‌زاده به انگشتان یک دست هم نرسید.

حامد کاویانپور تلخ‌ترین تجربه را داشت. او در سال ۲۰۰۶ پیراهن تیم کایسری اسپور را به تن کرد اما مثبت شدن تست دوپینگش، سه ماه بعد از حضور در این تیم باعث شد تا هم از کایسری اخراج شود و هم یک سال با محرومیت روبرو شود و علنا فوتبالش به اتمام رسید.

مهدی طارمی و رامین رضاییان، بعد از چندین سال دوباره پای بازیکنان ایرانی به ترکیه را باز کردند. هر ۲ نفر خیلی زود پشیمان شدند و در وضعیتی عجیب تیم ریزه اسپور را ترک کردند. سجاد شهباززاده در آلانیا اسپور یک بازیکن کاملا معمولی بود و به هیچ توفیقی نرسید. پیام صادقیان در عثمانلی‌اسپور بدترین دوران بازیگری‌اش را پشت سر گذاشت و به لیگ دسته دوم هم رفت. او پس از این تیم در سپیدرود هم نتوانست جایی برای خودش دست و پا کند.

اللهیار صیادمنش با سروصدای زیاد به فنرباغچه رفت تا خاطرات تلخ را پاک کند ولی خیلی زود از تیم اصلی کنار گذاشته شد و سپس به یک تیم دسته دومی قرض داده شد. او خیلی زود ترکیه را به مقصد اوکراین ترک کرد و حالا به روزهای خوبش بازگشته است.

مجید حسینی و وحید امیری ۲ بازیکنی بودند که توسط ترابوزان اسپور خریداری شدند. وحید یک مهره تعویضی بود و پس از یک فصل ناامیدکننده به ایران برگشت اما مجید حسینی تقریبا معادلات را به هم ریخت. او یک فصل بسیار خوب را پشت سر گذاشت و محبوب هواداران شد اما یک اشتباه بزرگ در فصل دوم حضورش همه چیز را به هم ریخت. او به نیمکت رفت و در فصل سوم حضورش نیز جایی در ترکیب اصلی نداشت و نهایتا مجبور شد این باشگاه قدیمی را ترک کند و به کایسری اسپور بپیوندد. باشگاهی که حالا علی کریمی را از الدحیل قطر به خدمت گرفته است. محمد نادری نیز به باشگاه آلتای ملحق شده و باید دید چه سرنوشتی در انتظارش است.

اصولا بازیکنان ایرانی در فوتبال ترکیه جواب نداده‌اند و هرکدام با وضعیتی بد این کشور را ترک کرده‌اند. باید دید محمد نادری و علی کریمی هم چنین عاقبتی را خواهند داشت یا قرار است این ۲ بازیکن وضعیت را تغییر دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    35 77
    حسادت به ترکیه رو وارد سطح جدیدی کردی مشرق
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      31 13
      چی میگی... ترکیه کجای فوتبال قرار داره. متاسفانه حماقت شما تمامی نداره اتفاقا نتیجه گیری درستی از وضعیت بازیکنان ایرانی حاظر در لیگ ترکیه داد
    • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      26 8
      حسادت چیه سواد داری خوب بخوان ببین چی نوشته. تمام با دلیل و مدرک این مقاله تهیه شده و اگر در اینترنت نام بازیکنان و سابقه ی بازی اشان را سرچ کنی میبینی دقیقا درسته. حالا مثلا چرا باید به ترکیه که اتفاقا یکی از بهترین همسایه های ماست حسادت کرد و همین نظر را دوستان ترک ما چه در آلمان چه در ترکیه برای کشور و مردم ما دارن و تازه احترامی و ارزشی که اونها برای کشور ما قائل هستند از خود ما بیشتره متاسفانه. در ضمن من ترک نیستم و بختیاری هستم عزیز.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    19 39
    امثال فالکاعو دروگبا کوارژما روبرتو کارلوس و مسعود اوزیل و آردا توران تو اون لیگ بازی کردن. اینکه بازیکنای ما نتونستن خودشونو با اون سطح از فوتبال هماهنگ کنن تقصیر بازیکنه نه لیگ
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    13 30
    قضیه طارمی و رضاییان رو که خودت خوب میدونی ماله نکش
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    36 9
    ترکیه او کشور رویایی که تو سریالهای تلوزیونیششون نشون میدن نیست- برای مثال حمل اسلحه ازاده مجازات قتل 15 سال زندانه که طرف اگه وکیل خوب داشته باشه تا 7 سال هم میتونه تخفیف بگیره - خب اگه شما اونجا کسی رو بکشی چی ؟! بله پول میدن تو زندان یکی شما رو سیخ سیخی میکنه به همین راحتی- به شدت مافیاییه و کافیه بفهمند پولدار و بی کس و کارید اونوقت کرام الکاتبین به دادتون برسه - هزنیه برق وگاز و اب یه خانواده کم مصرف ترک 3 - 4 ملیون تومان به پول ما میشه - بنزین گاز برای خودرو قیمتش با ایران وحشتناک فرق میکنه - اتوبانها همگی بخش خصوصی پولیه و مثلا مصافت 400 کیلومتر رفت و برگشت چیزی حدود 600 - 700 هزار تومان به پول ما میشه- بسه یا بازم بگم ؟
    • حمید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      8 5
      پول تو ارزش نداره ترکیه چه کار کنه.دوما هر کسی که رفته اونجا چرا فکر برگشت رو از سرش بیرون کرده.و واسه موندن و اقامت گرفتن له له میزنه.سوما اونطوری که شما بزرگنمایی کردی نیست.
    • کمیل IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 1
      سلام دوست عزیزشمائی که می گی له له می زنن چون راه برگشتی ندارن به اونایی که رفتن نگاه کن بدبختابازدن سایت قمار دم تکون دادن دارن امرارمعاش می کنن میلادحاتمی رونگاه کن تتلو ونگاه کن ارزوشونه برگردن اکثراونایی که می رن فقط بخاطرلخت شدن می رن فکرمی کنن خدااونجامجوزازادی داده امانمی دونن همه تویک مترزمین قراره بخوابن چقدرکلاه برداری کردن ازایرانیابراخریدخونه ترکیه همه اونایی که رفتن امیدداشتن برن اروباکه الان توترکیه گیرکردن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    25 4
    بدهی های 4 باشگاه بزرگ ترکیه - فنر باحچه 5/9 میلیارد لیره - بشیکتاش 5/4 میلیارد لیره- گالاتاسارای 4/5 میلیارد لیره- ترابزون اسپر 1/4 میلیارد لیره- قیمت دلار حدود 9 لیره
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    29 2
    فوتبالیستها بنده پول هستن انتظار زیادی نداشته باشید ، ترکیه هم پول خوب داده اینام میرن بازی میکن اونجا ، قبلا لیگ امارات بازیکن خراب کن بود حالا لیگ ترکیه جاشو گرفته
  • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    21 9
    از همه بدتر دلم به حال سردار آزمون می‌سوزد که زنیت روسیه را ترک کرد و به بایر لورکوزن همین شهری که ما زندگی می‌کنیم آمد. این شهر کوچک نه زیباست نه آرام بلکه به خاطر شرکت مواد شیمیایی و صنعتی داروسازی بایر معروف هست ولی خود شهر هم کوچک هم خیلی بهم ریخته است و مرکز خریدش سیصد متر بیشتر نیست و خود مردم اینجا برای خرید یا به کلن در جنوب یا به دوسلدورف در شمال می‌روند. امیدواریم سردار آزمون اینجا افسرده نشود و بازی‌اش افت نکند چون برای تیم ملی مان حیاتی است.
  • مسلمان شده IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    11 25
    حسادت از این متن میباره خخخخخ بابا اصلا ترکیه دشمن ورزش با سیاست جداست
  • مقدس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    16 6
    الحمدلله بزار بروند ، سالها بیهوده برای یه مشت مفت خور بی خاصیت از جیب بیت المال هزینه شده حالا تازه عده ای از آنها ضمن وطن فروشی در هر فتنه ای علیه نظام و کشور مردم حضور فعالی دارند .
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    19 9
    یعنی قهطی جا بود که بین ترکیه بازی کنن .
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    8 6
    همه دارن میرن حاجی. با این گرونی مریضی اشتغال...
  • Bndboy IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 5
    این بازیکنا بیشتر برای پول و خوشگذرونی میرن اونجا وگرنه کدوم بازیکن ایرانی رفته ترکیه و موفق شده حتی ثابت تیم ملی باشه؟
  • آروین IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 4
    این عکس هایی که از ترکیه می بینیم : با ظاهر ترکیه بلکه داخل چیز دیگه ای رو نشون می ده
  • کوروش IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    نابرابری وظلم درایران این فوتبالیستهارابه ترکیه می کشاندلطفااین موردراهم درمقاله تان بگنجانیدومحافظه کاری نفرمایید.
  • سعید IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    اگر حسادت کردن به ترکیه ، از مسابقات المپیک بود ، مطمئن باشید ایرانی ها هر دوره قهرمان این رشته میشدند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس