کد خبر 1258008
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
لبیک حوزه‌های علمیه و گروه های جهادی به ندای رهبری/ آغاز حرکتی جهادی و گسترده برای مهار کرونا

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فراخوان رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید گفت: انتظار می رود حرکتی جدید و جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری کرونا و خدمت به مردم و مبتلایان به آن و حضور در عرصه کمک های مؤمنانه و مشاوره و آرام بخشی جامعه و همکاری و همیاری کادر درمان و سلامت آغاز شود.

به گزارش مشرق، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی همه حوزه های علمیه، حوزویان، طلاب و گروهای جهادی و فرهنگی  را برای کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب فراخواند.

در این پیام آمده است: با درود به ارواح پرفروغ انبیاء و اولیاء و امامان معصوم ع و بویژه روح تابناک حضرت اباعبدالله الحسین و یاران فداکار آن حضرت علیهم‌السلام، چند نکته را محضر شریف ملت بزرگ ایران و همه حوزویان گرامی یادآور می شوم:


۱. سوگواری خالصانه و عزاداری صادقانه سرور آزادگان و سالار شهیدان ع و زنده داشت عاشورا و مکتب انسان ساز و الهام بخش آن در طول تاریخ اندیشه اسلامی و ارزش های الهی را صیانت کرده است و از افضل قربات بشمار می رود و باید بدان اهتمام ورزید و البته باید همه برنامه ها  با رعایت احکام دینی و مذهبی و فتاوای رهبری معظم و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم وشیوه نامه ها برگزار شود.

۲.  حوزه‌های علمیه و گروه های جهادی و فرهنگی و اجتماعی و انقلابی حوزه های علمیه، براساس سنت و سیره دیرینه حوزه و روحانیت و با الهام گیری از تعالیم والای اسلام عزیز در تعاون و تکافل اجتماعی و برپایه پیام حیات بخش عاشورای حسینی (ع) و وظیفه اسلامی و انسانی و اخلاقی و در کنار مردم و جوانان عزیز، به ندای رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی مدظله العالی لبیک گفته، به یاری مردم شریف ایران و نیروهای بهداشت و درمان و سلامت خواهند شتافت.

طلاب، فضلا و استادان حوزه و گروه های جهادی طلاب و نیز نهادها و مراکز و مؤسسات و تشکل های حوزوی در مراحل گوناگون و حوادث متعدد و در طول دوره بلای جهانگیر کرونا درکنار مردم و گروه های جهادی و مسئولان و کارگزاران سلامت و پزشکان و پرستاران ارجمند، به ارائه خدمت خالصانه و صادقانه پرداختند و برگ های زرین آفریدند و در این راه سختی ها و محنت ها وشهادت را به جان خریدند و بدان افتخار می کنند، اکنون متواضعانه و فروتنانه در برابر همه گروه های جهادی و مردمی و جوانان عزیز و نیکوکاران و خیرین و نیز طلاب و فضلا و گروه های جهادی و فرهنگی حوزوی سر تعظیم و تکریم فرود می آورم و سپاس می گزارم و همه عزیزان را به پاسخ سریع به فراخوان رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام دامت برکاتهم فرا می خوانم.

انتظار می رود حرکتی جدید و جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری کرونا و خدمت به مردم و مبتلایان به آن و حضور در عرصه کمک های مؤمنانه و مشاوره و آرام بخشی جامعه و همکاری و همیاری کادر  درمان و سلامت آغاز گردد.

 ۳.ترغیب به رعایت شیوه نامه های سلامت و پیشگیری از گسترش کرونا در همه برنامه ها و عزاداری های سرور آزادگان و سالار شهیدان ع و یاران با وفای آن حضرت و هماهنگی با مسؤلان محترم و برنامه ریزی هوشمندانه نکاتی است که دوستان روحانی و حوزوی بدان اهتمام خواهند ورزید و به فضل الهی همه عزاداران حسینی و مردم شریف نیز در این زمینه و در گسترش کمک های مؤمنانه و رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان بذل توجه و مراقبت خواهند کرد.


۴. از مسؤلان محترم انتظار اکید می رود با اولویت ویژه به برنامه ریزی جامع و کامل در پیشگیری و مقابله با کرونا وکاهش آلام و رنج های مردم و حمایت و ارتقای نظام سلامت بپردازند.


 ۵. امیدوارم ستاد حوادث  و همه نهادهای حوزوی و یکایک طلاب عزیز و گروه های جهادی از هم اکنون با توکل بر خداوند متعال وبا هماهنگی های لازم کار خودرا آغاز نمایند.
توفیق روزافزون همگان را در سوگواری صادقانه امام حسین علیه السلام و خدمت خالصانه به مردم از خداوند مهربان خواستارم و دفع همه خطرها و بلاها و شر کرونا از جهان و امت اسلام و ملت بزرگ ایران خواهانم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    لطفا در هیئات مکرر از بلندگوها مردم را در رعایت مراتب بهداشتی . انذار دهند .. خاصه پس از اتمام مراسم خواسته شود . تعجیل در خروج صورت نگیرد و از با هم خارج شدن و هجوم بسمت خروجی ها . حتما اجتناب ورزند. . در ضمن دوستانی که نمیتوانند در تمام وقت عزاداری از ماسک استفاده کنند و زمان سینه زنی ِ میگویند دچار نفس تنگی میشویم . تقاضا میشود حتی المقدور ِ شرکت نکنند و یا با فاصله بیشتر از دیگران . در فضای باز حضور یابند . انشاءالله عزاداری همه مورد قبول آقا حضرت ابی عبدالله قرار بگیرد . و در زمان تضرع و دعا همه را مشمول لطف خود قرار دهند . نیازمندیم . شکرأ
  • ایرانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    خواهش می کنم با شتاب زدگی دین و حوزه ها را به پای این داروها و پروتکل ها و واکسن های غیر علمی و بی نتیجه هزینه نکنید
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    وزارت امورخارجه لطفا بیانیه ای کوتاه همراه با یک شماره حساب در هر کشوری برای مقابله با کرونا اعلام بفرمایند .لطفا سفارت های ایران درخارج از کشور همه باهم یک شماره حساب مشخصی رو درهر کشوری بطور کتبی در سایت خود اعلام بفرمایند تا ایرانیان خارج از کشور که قصد کمک مالی برای مقابله با کرونا درایران رو دارند بتونن کمک مالی شون از راه دور به این حسابهای مشخص ارسال نمایند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    جهاد بخورد تو سرتان که سالها کشور با جملات کاذب و فریبکارانه و استفاده ابزاری از دین برای مفت خوری و خدای کردن خودتان شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس