.

بایدن هنوز در یادش مانده که چگونه افسران با غیرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست‌های سنتکام را دست بسته به زانو در آورده و هیمنه ارتش آن کشور را با یک موشک دود کرده و به هوا فرستاد.

سرویس سیاست مشرق- کمتر از ۲۴ ساعت از ورود سفیر جدید انگلیس به تهران نگذشته که سایمون شرکلیف در کنارهمتای روسی در باغ سفارت نشسته و عکس یادگاری می گیرد. در عکس منتشر شده توسط اکانت توییتری سفارت روسیه، دو سفیر به بازسازی دیدار روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران پرداخته و جای خالی نماینده آمریکا را با یک صندلی خالی پرکرده اند.

در آذر ماه سال سیاه ۱۳۲۲ و پس از برکناری رضا شاه و تبعید او از ایران جلساتی محرمانه با اسم رمز «یورکا» در تهران برگزار می شود. در آن جلسات سران پیروز جنگ (شوروی، آمریکا و بریتانیا) دور هم نشسته تا نقشه عملیات در ایتالیا، بالکان و برمه را طراحی کنند.

برگزاری کنفرانس تهران یکی از سیاه ترین روزهای تاریخ سیاسی معاصر ایران است، در جلسات سه روزه در کشورمان، نیروهای اشغالگر خارجی بدون اطلاع مقامات وقت مرزهای ایران را بسته و چندین جلسه سری را تشکیل دادند. بعدها انگلیسی ها در توجیه عدم اطلاع رسانی به دولت ایران گفتند که تنها جشن تولد برای چرچیل گرفته بودیم و نیازی به دعوت از ایرانی ها برای شرکت درآن مراسم نبود! در آن روزگارپهلوی دوم به عنوان شاه دست نشانده حتی یک کلمه به اشغال و تحقیرملی ایرانیان توسط ارتش بیگانه واکنش نشان نداده و این حقارت تاریخی را به جان خرید.

مخفی نگه داشتن آن جلسات پیام بسیار مهمی برای شاه ایران داشت، شاه، مردم و منابع ایران صرفا بازیچه ای در دست قدرتهای برتر جهان هستند و لزومی دیده نمی شود با عرف دیپلماتیک با ایرانیان برخورد شود. نه اجازه ای بابت برگزاری کنفرانس در تهران از شاه ایران گرفته می شود، نه نماینده ای از ایران در جریان مذاکرات قرار می گیرد و نه اینکه چرچیل یا روزولت به دیدار شاه می روند. چنین برخوردی نهایت زبونی حکومت پهلوی را عیان می کرد، به گواه تاریخ کنفرانس ۳ روزه تهران نقطه اوج حاکمیت استعمار و نمایان‌ترین نشانه سرسپردگی پهلوی دوم به غربی‌ها، برخورد تحقیرآمیز سران دولت‌های پیروز در جنگ جهانی دوم در قبال ایران و شاه آن بود. در آن دوران عزت ملی ایران زیر پای سرباز خارچی لگد مال شد.

اما بازسازی صحنه کنفرانس یورتا توسط دو سفیر روسیه و انگلستان چه معنایی دارد؟ آن هم در دورانی که ایران عزیز در زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرماندهی رهبری شجاع در اوج عزت و اقتدار منطقه ای و بین المللی قرار دارد.

به نظر می‌رسد که عکس یادگاری روس ها با سفیر ماجراجوی انگلیسی بیش از آنکه تداعی گر پیامی مشخص از خاطره تلخ آذر ۱۳۲۲ از کنفرانس تهران باشد، تنها خطایی سهوی از جانب مسکو در گرفتن عکسی با نماینده دولت انگلیس است. البته همین مقدار اشتباهات نیزاز چشم مقامات کشورمان دور نمانده است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس درست در ساعتی که هنوز وزارت خارجه در خواب به سر می‌برد در پیامی مقتدرانه در توییتر نوشت: اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود. ‌هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند، در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.

سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید + عکس

جواد ظریف پس از واکنش رئیس مجلس به صحنه آمده و نوشت: امروز تصویری بسیار نابجا را دیدم، لازم است که به همه یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه در دسامبر ۱۹۴۳. مردم ایران نشان داده اند که سرنوشت آن ها دست سفارت های خارجی یا قدرت های خارجی نیست - و در مذاکرات برجام نیز همین طور بود.

پیام های صریح و روشن ایران به دولت های شرقی و غربی نشان می دهد که در برخورد با اقدامات موهوم و ضد ایرانی با هیچ طرفی تعارف نداشته و کوچکترین خطا را با شدیدترین سطح پاسخ خواهیم داد.

۱- مردم ایران نشان داده اند که اختلاف داخلی، دلخوری و کمبود ها  را مانند اختلاف خانوادگی میان پدر و پسر دیده و در برخورد با متجاوز خارجی تعارف ندارند؛ این ملت ۸ سال تمام زیر آتش جنگنده شوروی و فرانسه، بمب و موشک انگلیسی و اسلحه آمریکایی خون داده؛ اما ذره ای خاک نداده است.

۲- شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی» یک پیام نوستالوژیک درعرف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست؛ که آن را به گوشه طاقچه سیاست بگذاریم. رابطه ایران با دولت های خارجی را حفط منافع ملی، عزت ایرانیان وسرسربلندی اسلام عزیز می‌سازد. همچنان ۴ دهه گذشته دوستی و دشمنی ما با بیگانگان در زیر پرتو این شعار متعالی قرار داشته و مفهوم این شعار عوض نشده است.

۳- سفیر روسیه در تهران اگر همچنان به رابطه راهبردی میان تهران و مسکو می اندیشد باید در کوتاه ترین زمان ممکن این خطای سهوی اما پر معنا را جبران کرده کند. به نظر می رسد آقای اوان چاگاریان در دام یک حقه انگلیسی افتاده است. سوء استفاده لندن از مسکو تاریخی بوده و روس ها به خوبی ذات پلید برتانیا را می شناسند. البته سفارت روسیه در اقدامی پسندیده در توضیح این ماجرا نوشته است:تنها قصد داشتیم اتحادمان در برابر آلمان نازی را نشان دهیم و از مردم ایران عذر می خواهیم. این اقدام البته قدمی مثبت است در این ماجراست. سفیر انگلیس بدون عذرخواهی تنها توضیح سفارت روسیه را در صجفه توییتری خود باز نشر داده است!

سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید + عکس

۴- سایمون شرکلیف مامور انگلیس در تهران باید بداند که خاک ایران جایی چون نیجریه یا یمن نیست. دوران اقدامات شرارت آور انگلیس در ایران به پایان رسیده است. بهتر است او به جای خاطره بازی با کنفرانس تهران تماسی با راب مک ایر سفیر پیشین گرفته و از او بخواهد خاطره خیس کردن شلوارش دربرابر دانشگاه امیر کبیر را برایش تعریف کند! سفیر انگلیس به محض پا گذاشتن در خاک ایران از لزوم ایجاد رابطه دیپلماتیک مناسب میان تهران و لندن گفته و در لابه لای سخنانش از وجود چالش ها نیز یاد کرده است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه حفظ استقلال و تعامل با جهان بنا شده است، اما پاسخ متجاوز خارجی را با پایین کشیدن پرچم آن ها خواهد داد. لندن به جای بازسازی عکس یادگاری، فیلم پایین کشیدن پرچمش از کشتی استنا ایمپرو را تماشا کند.

سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید + عکس

سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید + عکس

سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید + عکس

۵- دو نماینده خارجی در ایران بابد بدانند که جای خالی آمریکایی ها در میان آن دو هیچ گاه پر نخواهد شد، بایدن هنوز در یادش مانده که چگونه افسران با غیرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست های سنتکام را دست بسته به زانو در آورده و هیمنه ارتش آن کشور درعین الاسد و برتری آن (پهپاد گلوبال هاوک) را با یک موشک دود کرده و به هوا فرستادند.

 در آذر۱۳۲۲ با وجود آنکه دولت پهلوی اعلام بی طرفی کرده بود، مورد تاخت و تاز ارتش بیگانه قرار گرفت؛ رضا پهلوی با وجود آنکه سرتا پا غربی شده و در حکونتش به صورت دربست در اختیار خارجی ها بود از تخت سلطنت به پایین کشیده شده و کشورمان اشغال شد. در برابر این دشمن سرتا پا مسلح و پر کینه تنها رهنورد الهی رهبر انقلاب اسلامی می تواند عزت ملی و اسلامی ما را حفظ کند، جایی که ایشان رو به مسئولان وزارت خارحه و دولت روحانی می گویند: ملّت ایران باید خود را قوی کند؛ این حرف من است... اگر یک ملّتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور میگویند. بعضی ملّتها هستند که امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ امّا ملّت ما این‌جور نیست؛ ملّت ما به ‌سمت اقتدار ملّی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است[۱] 

لازم است سفیر انگلیس را  پیش از آغاز ماموریت دیپلماتیک درتهران به تور بازدید از جزیره فارسی برد. سایمون شرکلیف باید محل بازداشت تروریست های سنتکام در موزه عبرت متجاوزین را تماشا کند.


[۱] https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=۲۸۶۴۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 219
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • محمد US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    118 6
    میزبان، سفارت روسیه بوده و عکس هم در باغ سفارت روسبه گربته شده است
    • NL ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      61 5
      اول سفیر روسیه ببرید که عکس منتشر کرده !
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      50 3
      دولت محترم جناب رییسی باید پاسخ این بی ادبی و گستاخی سفیران روسیه و انگلیس رو بدهد ..
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      42 8
      مرگ بر انگلستان
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      57 3
      سفیر روسیه هم باید عذرخواهی کنه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      24 23
      مثل اینکه اصلاحات حمله کردن به روسیه و اصلا انگلیس رو نمی بینن
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      24 1
      سفیر روسیه باید رسما عذر خواهی کند و عکس را پاک کند ، همچنین سفیر انگلیس باید فورا احضار و تذکر کتبی داده شود و به سفیر انگلیس هشدار داده شود که در صورت تکرار هر نوع نا هنجاری بر ضد ایران اسلامی ، اخراج می شود . این یعنی عرف دیپلماتیک . همچنین یک بنر بزرگ روبروی سفارت خانه های آنها در خصوص 13 آبان و اخراج جاسوسهای آمریکائی از ایران نصب شود تا هر دو سفیر کمی تاریخ تصویری ببینند و متوجه رفتار خودشان باشند که دیگر برای خودشان الکی نوشابه باز نکنند ( نه آنها چرچیل و استالین هستند و نه ما نیم پهلوی ) اینجا ایران اسلامی است که نظر کرده خداوند سبحان و مولا مهدی موعود عج است و حکمش توسط شرع اسلام مشخص و رهبرش نائب عام حضرت ولی عصر عج است . اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      40 1
      نامردها طوری هدفمند بوده که حتی سعی کردن طرز پا رو پا انداختنشونم درست عین عکس چرچیل و استالین باشه . دقیق عین همون عکس !!
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      22 0
      حتی صندلی ها همان است!!!!کاش ما هم انقدر کار تبلیغاتی بلد بودیم!!
    • شاکی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      24 0
      عکس سفیر قبلی انگلیس که موقع احضار شدن خودشو .... رو چاپ کنید . برای هفت جد و اباد ملکه شون و دولتشون بسه
    • .. IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      11 0
      هر دو باید رسما عذرخواهی کنند.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      21 3
      به انگلیسیه کاری ندارم چون دشمنی تو ذاتشونه، اما روسی، باید اخراج بشه.
    • دانا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      7 5
      الان داری انگلیس معلوم الحال رو تطهیر می کنی؟
    • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      10 1
      زودتر این اجنبی های روس و انگلیس رو ادب کنید.....
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      1. سفیر روسیه در همکاری با سفیر انگلیس برای انتشار این عکس ساده لوحی کرد و موج حملات از قبل آماده شده با این مکر انگلیس به سوی روسیه روان شد. 2. روسیه اکنون عذر خواهی کرده و این مهم است.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      جالبه
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      هر دو سر و ته یه کرباس هستن
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      بهتر است دو کشور به صندلی وسط نگاه دقیقتری بیاندازند ! # صندلی_داغ
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      طفلی انگلیس. خیلی مظلومه...آخیییی نازییی
  • GB ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    90 13
    چرا فقط سفیر انگلیس؟روسیه داداشه؟
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      12 26
      عمو جون گرارش بخون ببین درباره روسیه چی نوشته بعد بیا پرت و پلا بگو
    • GE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      14 21
      نخیر روسیه فعلی کاسب کار است مانند همه دنیا ولی غرب دشمن شما است
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 1
      ببین حرفتو قبول دارم ولی چون با پرچم انگیلیس کامنت دادی مشکوک میزنی
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      سفرای احمق ، آن سه شرور که سالهاست خوراک مار و مور شدند شما نیز به زودی به آنها ملحق خواهید شد وایران عزیز ما جاودان خواهد ماند و جوانان این کشور چشم شما را کور خواهند کرد
    • حیدر IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      هیچ فرقی باهم ندارن
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    46 14
    سفیر انگلیس باید بعنوان عنصر نامطلوب هرچه سریعتر خاک ایران را ترک کند .....این عکس خیلی معنی دارد
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      36 3
      هم سفیر انگلیس هم سفیر روسیه هر دو این افراد باید از کشور اخراج شوند .. این نمایش مضحک به قصد تحقیر ملت ایران صورت گرفته و باید پاسخ مناسب داد
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      33 2
      همینطور سفیر روسیه
  • اکبر زمانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    38 15
    اقا دمتون گرم همینه پاسخ تند و محکم به این انگلیسی مکار باید بدیم
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      5 2
      یادمه سفیر قبلی بریتانیا که رفته بود یه سری ساندیسخور کامنت گذاشته بودن که جاسوس بوده و از ترس رئیسی رفته
    • حجت IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 5
      گلم. خیلی وقته راهپیمایی که میبرنمون دلستر استوایی میدن با برگ
  • ریزبین IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    43 5
    در تصویر گرفته شده در سفارت روس شیطنت انگلیس بخوبی نمایان است اما حماقت و بازیچه قرار گرفتن روس ها جای تعجب دارد خاطره تلخ و زخم حقارت حضور خودسرانه و بدون اجازه سران دولت های آمریکا و انگلیس و شوروی سابق در سال 1322 در ایران را به سختی فراموش کردیم که با بازسازی و تکرار همان خاطره مشمئزکننده و درد آور از سوی همان دولتهای اشغالگر قدیمی داغی دیگر بر دل فرهنگ و دین و تاریخ و تمدن مردم ایران گذاشته شد آن هم در زمانی که ایران در اوج قدرت نظامی و در مقاومت حداکثری بسر می برد این عکس معنای بسیار زیادی دارد فتنه گری انگلیس و فرصت طلبی روس ها را بخوبی نمایان می کند و یک پیام دیگر این بود که ایران نباید فکر کند در کلوپ قدرت جهانی اختلاف ریشه ای وجود دارد آنها در مواقع حساس با هم متحد خواهند شد و اگر گوشت همدیگر را بخورند استخوان یکدیگر را نخواهد شکست . وجالب اینکه صندلی خالی سومی نیز کنار خود قرار داده اند تا نشان دهند اگر امروز آمریکا کنار آنها نیست اما سایه اش حضور دارد .دولت انقلابی آقای رئیسی باید نشان دهد نسبت به رفتارها و سیاست های قدرت های بزرگ جهان در ارتباط با ایران بسیار حساس است و حفظ خطوط قرمز ایران از سوی آنها شرط اول رابطه است
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      10 14
      میخوان ایران را مجبور کنند به برجام برگرده. ایران باید اولاً از موضع قدرت عمل کند. دوما ظاهراً به امثال روس ها دست دوستی بدهد اما در عمل به عنوان یک دشمن پنهان و بالقوه به آنها نگاه کند و برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشد
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      16 0
      باید عذرخواهی کنند
    • US ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • FR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    26 21
    سفیر روسیه یا در یک دام انگلیسی افتاده یا شاید هم سفیر ظریفی ست !
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      20 2
      روسیه و انگلیس در طول تاریخ استعمارگر بودن.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      13 1
      خیر هم میهن گرامی تو را به خدا خودمون رو به خواب نزنیم !!! روس یا انگلیس یا آمریکا خوی استکباری و استعمارگری خودشون رو حفظ کردند فقط در نقاب ظاهر می‌شوند حداقل اگر الان بدون نقاب ظاهر شدن باید هوشیار باشیم هم میهن من !
    • NL ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      26 1
      با همین حرفا دل خودتون خوش کنید عشاق روسیه
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    60 1
    عکس در سفارت روسیه انداخته شده. توییت را سفیر روسبه زده.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    20 20
    سفیر انگلیس را تنبیه کنید،
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      23 0
      روسیه باید سفیرش رو عوض کنه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    20 14
    سفارت انگلیس جاسوس خانه دوم است که باید از اشغال در بیاید.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      7 1
      قطعا انگلیس استعمار کهن جاسوس و خرابکار فرستاده به ایران و سفارت انگلیس جاسوس خانه است
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    12 1
    یعنی این میخواد بگه مثل رفیقش ترسو نیست؟ یکبار امتحان ضرر نداره.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    37 0
    اگر سهوی بوده !!!!! که نبوده ، چنین سفیر نادانی با این سطح پایین از درک وفهم سیاسی را به عنوان دربان سفارت گماردن هم اشتباه است. سفیر درواقع نماینده تفکر یه کشور هست، نویسنده این متن باید دقت کنه اغماض از خطاهای اینچنینی برای اینکه مثلا به روابط دو کشور آسیب نرسد به هر قیمتی ارزش ندارد.من به شخصه حاضرم سرم بره ولی به عزتم لطمه ای وارد نشه
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      9 0
      بهترین کامنتی بودم که خوندم. احسنت!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      8 1
      نحوه تفکر هردو سفیر همین است و این عکس گویای اونه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    22 9
    انگلیس تیر زهر آگینی بر روابط ایران و روسبه شلیک کرد سفیر روسیه توسط سفیر انگلیس بازی خورده است و بر روی زخم قدیمی ملت ایران فشار وارد کرده است مطمئنا این پیام خوبی برای دولت انقلابی ایران و مرم دلاور ایران است که بهتر کشورهای به ظاهر دوست خود را بشناسد ایران خود تعیین کننده معادلات جهانی است وهیچگاه تبدیل به برگ برنده کشوری در مذاکرات نخواهد بود
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      6 7
      مرگ بر انگلیس
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      14 2
      ناشناس 13:02 درود بر روسیه یادت رفت
  • ایرانی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    28 7
    سفیر انگلیس یه موش کثیفه از دُمش بگیرید بندازید بیرون
  • ش. AE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    25 1
    هر دو باید گوش مالی داده شوند اینها هردو فکر میکنند ایران همان ایران قدیم است بهر حال هر دو بر علیه ایران و ایرانی هستند این را باید ما یادمان باشد که هیچ کدام از این کشورها که حتی ادعای دوستی میکنند دوست ایران نیستند
  • تابنده IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    21 8
    سفیر انگلستان باید اخراج بشه. سفیر روسیه عذرخواهی کنه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    31 0
    انگلستان خبيتث تكليفش روشنه اما اقدامات شرورانه روسيه را ماله كشي نكنيد!!!!
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    14 9
    آقای سفیر روسیه ! امیدواریم آخرین باری باشد که در دام انگلیسی های روباه صفت گرفتار میشوید
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      10 2
      سفیر روسیه در دام نیفتاده طبق استراتژی خودشان عمل کرده. برای آنها بازگشت به برجام مهم است. میخواهند ایران را مجبور کنند به برجام برگردد. ایران باید اولاً از موضع قدرت عمل کند. دوما ظاهراً به امثال روس ها دست دوستی بدهد اما در عمل به عنوان یک دشمن پنهان و بالقوه به آنها نگاه کند و برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    46 2
    خوب مشرق چرا سفیر کشور دوست و برادر روسیه را نمیخواهی به موزه عبرت بفرستی ؟
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 19
      ساکت شو اونم میفرستیم غربپرست از صبح تاحالا هی دوست و برادر میکنه
    • GE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 12
      هر وقت روسیه فعلی مانند مدینه فاضله تو دشمنی کرد با ایران می شود موزه درکش هم سخت نیست
  • امیرو IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    بنظر اینجانب دانشجویان ایران باید یک مجسمه روباه از جنس چوب را که متقش به پرچم انگلیس میباشد را در میدان آزادی یا روبروی سفارت انگلیس آتش بزنند.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    12 0
    سفارت روسها در ایران راضی به عذرخواهی نشد
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    12 2
    آقای سفیر انگلیس! رهبر ما حدود۲۰ سال پیش گفت خواب برگشتن آمریکا به ایران یک خواب پریشان وغیر قابل تعبیر است .پس مواظب خودت باش که مثل آمریکا نشی و مردم به بیرون پرتت نکنند
  • سید روح اله IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 0
    باید به این اجنبی ها فهماند که ایران فقط محمد رضا شاه نداشته بلکه نادرشاه هایی هم داشته و دارد که همچون شیران بیشه هر وقت لازم باشد عزت ایران را به روباه صفتان نشان خواهد داد. ایران پر از سردارانی همچون سلیمانی است که به سربازان دنیا درس شجاعت میدهد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 3
    واکنش دولت و مجلس انقلابی به این حرکت تاریخیه کشور دوست و برادر، روسیه چیه؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 5
    به چه چیزهایی حساس هستید
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      8 1
      غیرت و عزت ملی باعث حساسیت میشه
  • FR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    سلام این عکس یه واقعه تاریخی بیان می کنه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 1
    مرگ بر انگلیس اف بر سفیر نادان روسیه
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      باید ریشه یابی بشه قضیه بو داره
  • سعید IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    به نظر سفیر روسیه یا آدم نادانیست و یا غربگرای خودباخته، البته در هر دو حالت به نظر درسترین اقدام این است که روسیه هر چه سریعتر به خاطر منافع خودش هم که شده سفیرش را عوض کند . همین چند روز پیش بود که روسیه در تلافی رفتار انگلیس تعدادی از سیاستمداران انگلیسی را تحریم و عده ای از دیپلماتهای آنان را از روسیه اخراج کرد . گویا سفیر روسیه تا این حد هم از اخبار کشورش و سردی روابط با انگلیس و شیطنتهای انگلیس نسبت به کشورش بی خبر است یا خود را به نادانی زده و فردی غربگراست که چنین اقدامی را انجام می دهد .
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 1
      جوزف استالین دیکتاتور و خونخوار اتحاد جماهیر شوروی هم روزگارانی روی همین صندلی نشست آیا بنظر شما جوزف استالین هم شخص غرب گرایی بوده ؟ فکر نمی‌کنید باید واقع بین باشیم هم میهن گرامی ؟
    • سعید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 1
      ۱۵:۲۰ شما باید واقع بین باشید، کمی مطالعه تاریخ و بررسی وقایع همین چند سال اخیر نشان میدهد که روابط بین شوروی(روسیه کنونی) با انگلیس در بیشتر مواقع خصومت وار بوده، در جنگ جهانی دوم به ناچار در یک جبهه قرار گرفتند و صد البته این به معنی اتحاد و دوستی با یکدیگر نبود، اینجا بحث بر سر روابط حال این دو کشوره نه خوب یا بد بودن روسیه، در هر حال روابط امروز روسیه با انگلیس سرد و منافعشان در تضاده و این رفتار سفیر روسیه حتی با خط مشی کنونی روسیه نسبت به انگلیس هم همخوانی نداره .
    • سعید IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      ۱۵:۲۰ شما باید واقع بین باشید، کمی مطالعه تاریخ و بررسی وقایع همین چند سال اخیر نشان میدهد که روابط بین شوروی(روسیه کنونی) با انگلیس در بیشتر مواقع خصومت وار بوده، در جنگ جهانی دوم به ناچار در یک جبهه قرار گرفتند و صد البته این به معنی اتحاد و دوستی با یکدیگر نبود، اینجا بحث بر سر روابط حال این دو کشوره نه خوب یا بد بودن روسیه، در هر حال روابط امروز روسیه با انگلیس سرد و منافعشان در تضاده و این رفتار سفیر روسیه حتی با خط مشی کنونی روسیه نسبت به انگلیس هم همخوانی نداره .
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 1
      سعید جان هر دو این کشورها انگلیس روسیه خوی استکباری و روحیه استعمارگرانه خودشون رو حفظ کردند
    • سعید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 1
      ۲۱:۵۸ میشه خوی استکباری را توضیح بدین!! فقط جمله ها را طوطی وار نگید، روسیه چند تا کشور را تحریم کرده؟ الان با کدوم کشوری در جنگ نظامیه یا در کدوم کشور نیرو و پایگاه داره!( قضیه اوکراین کمی پیچیده است، به عنوان نمونه ذکرش نکنید، امریکا نسبت به حضور دیگرها نزدیک مرز خودش حساسیت شدید نشان میدهد و اونوقت انتظار نداشته باشید روسیه نسبت به تغییر رژیم اوکراین آنهم با نوعی کودتای مخملی و فشار ناتو واکنش نشان ندهد)/ روسیه به درخواست مستقیم دولت سوریه اونجاست نه مثل امریکا و تروئیکای اروپایی که حتی بدون اجازه سازمان ملل تحت نفوذ خودشون به عراق سوریه افغانستان یمن لیبی و .. حمله می کنند ./ باز هم میگم کسی ادعای قدیسه بودن روسیه را نداره ولی بی شک نمی توان روسیه کنونی را از نظر رفتار و عملکرد همتراز امریکا انگلیس آلمان و فرانسه دانست .
  • مرتضی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    10 0
    این توئیت که عذرخواهی نداشت فقط توضیح داده که قصد توهین نداشتیم
  • jjb IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    10 0
    این دو نفر قاطعانه و فوراً باید از ایران اخراج بشوند.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      5 0
      شاید یک تست ارزیابی ملت ایران باشه.تا قدم بعدی را بردارند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    10 1
    حیف ایران عزیز که اینطور داره تحقیر میشه.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 5
      اینا نتیجه رای ۴سال پیشه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    17 0
    سفارت روسیه حتی عذرخواهی هم نکرده و فقط یه مشت چرت و پرت گفته برای توجیه این تصویر.
  • آنتی صهیونیسم IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    این عکس بیشتر از اینکه عقده گشایی باشد برای کفتار انگلیسی، نوید بخش است برای امت اسلامی ایران. از 78 سال پیش تا الان صاحبان یکی از این کرسی ها حضور نحسش از ایران حذف و بزودی از منطقه ی غرب آسیا حذف می‌شود. اگر این دو سفیر بخواهند حقوق بگیر دولتشان در ایران باشند پا را از گلیمشان درازتر نکنند و الا اتفاق کرسی وسط برای هر کدام از آنها خواهد افتاد و البته خیلی زودتر از 78 سال
  • یک ایرانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 4
    سفیر روسیه گول انگلیس رو خورده
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    وزیر خارجه انگلیس نیومده زهرش رو ریخت و با این عکس روسیه پیام اتحاد و صلح و دوستی تاریخیشون رو به روسیه یادآورشده شده یعنی بگذار کشتی های ما در آبهای کریمه برن و بیان عوضش ما در خصوص ایران کنارتیم ناسلامتی ما اربابان ایران بودیم ....
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    انگلیس ها خیلی خبیث هستن
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    دولت روسیه و انگلیس می باید بخاطر این موضوع عذرخواهی کنند.
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    بخش سوم باید پیمان های منطقه ای میان کشورهای اسلامی را قوی کرد، و وارد پیمانهای امنیتی و اقتصادی مشترک با کشورهای همسایه شد و آنها را آگاه کرد - حداقل اگر طالب حقیقت نیستند به منافع خودشان فکر کنند- که منافع شان در هم پیمانی با قدرتهای خارجی نیست چون آنها به کشورهای خاورمیانه هیچگاه بعنوان هم پیمان نگاه نکرده اند بلکه بعنوان بازیچه و کارتهای چانه زنی و معامله با دیگر رقبایشان نگاه کرده اند! منافع نظامها و کشورهای خاورمیانه در قوی کردن مردم شان و گسترش و تعمیق پیمانهای امنیتی و اقتصادی میان یکدیگر است..
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    باید هر دو گوش مالی شوند ایران ایران قدیم نیست ما یادمان نرفته قتل و غارت وطنمان توسط روس وروباه مکار انگلیس
  • داود IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    هردو سفیر باید عذرخواهی کنند یا اخراج شوند
  • فرشیدکاووسی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    سلام اگرصلاح بدانید،سفیرانگلیس رااخراج فرموده تادوصندلی خالی بماندو روسیه هم بفهمد که یک موقع کج برود وخلاف دوستی عمل کند،ان صندلی اززیرپایش کشیده میشود.
    • AT ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      5 0
      این یک حرکت درست و حساب شده است. روسیه هم هوای کار بیشتر دستش میاید و در آینده نزدیک نیات درونی خودش را بیشتر بروز می‌دهد که کدام طرفی است. باید روسیه را مجبور کنیم که موضعش را مشخص کند.
  • عبدالرحمن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    8 1
    این یک آبروریزی تاریخی برای دولت ایران است که به این روز رسیدیم. در تاریخ ثبت شد، علی برکت ا...
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 2
      اینا نتیجه رای ۴ سال پیشه
    • US ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      البته
  • گشتاسب IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    8 0
    هر دوشون اخراج کنید کار سفیر روسیه عذر بدتر از گناه هست عملا ایرانی ها رو سخره گرفته فکر کرده با وضعیت فعلی ایرانی ها قدرت هیچ کاری ندارند عملا محتاج روسیه هستند.مجبور به سکوت و تحمل این اهانت خواهند بود
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 0
      متاسفانه همینطوره ! ...
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 2
    هر دو سفیر باید اخراج بشن . رابطه با انگللیس هم کامل قطع بشه .
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    الان هم هردوشون همون تفکر قدیم رو دارن یعنی چپاول ایران،فقط آدمها عوض شده
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 2
    در خباثت انگلیس هیچ شک و شبه ای وجود ندارد حال اصولگرایان باید متوجه شده باشند که روسیه و سردمداران آن فقط بفکر منافع خودشان هستند و در مواقع ضروری پشت ما را خالی خواهند کرد و در طول تاریخ جز خیانت از این کشور چیزی عاید ما نشده بهتره یاد بگیریم که ما هم ضمن تعامل باجهان الویت اولمان تأمین منافع کشور باشد
  • کیان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 1
    به دلمون عقده شد که یه بار یه واکنش عزتمندانه از وزارت خارجه مون در برابر دشمنان ببینیم ؛ انگار هر روز نون و بی غیرتی میخورن! تو این ۸ سال که وزیر خارجه ، در برابر دشمنان ایران ، نیشش تا بناگوش باز بوده و اخمش برا خودیا بوده! دریغ از یه مصاحبه صوتیه تند علیه دشمنان ؛ اوج فعالیتش توئیتای دوپهلو زدن بوده ؛ الآنم آخر توئیتش به برجام سراسر ذلت اشاره کرده!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    طبق اعلان سفارت روسیه این عکس برای یادبود دیدار سران متفقین در جنگ با آلمان نازی بوده ولی حتی اگر چنین نیتی هم داشتند نیازی نبود تا این تصویر رسانه ای بشه به هر حال هر دو سفارتخانه را باید وادار به عذرخواهی رسمی بکنیم اینجا ایران 1320 نیست حالا کشور ما تحت تسلط هیچ قدرتی نیست . شاید منافع مشترک در سوریه باعث همکاری متقابل با روسیه شد ولی اگر عزت ملی ما از سوی هر کسی مورد توهین قرار بگیرد با پاسخ شدید ما مواجه خواهد شد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    فقط اخراج دو سفیر بهترین واکنش
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 0
    لعنت بر انگلیس
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 0
      لعنت بر انگلیس
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    همه ی آتشها از گور انگلیسیها خبیث و از زیر سفیر جدید که هم شر است و کلیف(خلیفه) که شریک خلیفه های داعشی است. بلند می شود. اخراج جاسوس انگلیسی( خلیفه شر) را جدی پیگیر باشید.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 0
      همچنین نباید از روس ها هم غافل بود هم میهن گرامیم !
  • عماد FR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    ای دشمن ار تو سنگ خاره ای، من آهنم
  • حمید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    ما جان خود را فدای این آب وخاک می کنیم مسئولین دست از بیگانگان ومذاکره باغرب بکشند بالاتر از سیاهی رنگی نیست اگه قراره بمیریم مانند جنگ با عزت بمیرم تحقیر را کنار بگذارید غرب برگشته ها روح شاه راسفید کردند دوصد لعنت بر غرب برگشته های عزت فروش دوصد لعنت دوصد لعنت
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 1
    روسیه باید عذر خواهی کنه
  • احمدي IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    سلام اتفاقا خوبه، عكس نشون ميده كدخدا به قول بعضي كه جاش بين اين دو تأست خالي شده، پس اگر اين دو تا هم اگر كاري عليه اين ملت انجام بدهند به سرنوشت اربابشون دچار ميشوند
  • محیار IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    مرگ بر انگلیس خبیث
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    باید عذرخواهی کنند
  • مهدی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    هر دو باید رسما عذرخواهی کنن یا اخراج بشن
  • مریم IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    به امید روزی که دو تا صندلی دیگه هم خالی شه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    اولا این سفرا تو رویا زندگی میکنند. دوما ذات درون خودشان را نشان دادند که باید ما حواسمان جمع بشه. سوما نسل جدید ما از این موارد را نمیدونند ,شاید مطالعه نداشتن یا فکر میکنند چنین چیزی نبوده.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 2
    کمترین مجازات آنها فلک کردن آنها است
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 0
    دلخوش کردن به افتخارات گذشته که نشد علاج درد! سهوی یا عمدی، هیچ فرقی نمیکند این دو عنصر نامطلوب دیپلماتیک ظرف 24 ساعت باید خاک پاک ایران مستقل و مقتدر را ترک کنند.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    هر دو باید رسما عذرخواهی کنند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    اف بر هر دوشون
  • سید۲ IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 0
    چند جمله خطاب به سفیر محترم روسیه : جناب سفیر شما بخوبی از خباثت ها و سیاست مزورانه دولت مردان انگلیسی علیه کشور عزیز ما در طول حداقل یک قرن اخیر و خصوصا بعد از انقلاب ۵۷ ،مطلع هستید و احساسات ملت شریف ایران را نسبت به انگلیسی جماعت میدانید . تصویری که منتشر کرده اید و خصوصا آن صندلی خالی در تصویر ، بشدت احساسات ملت ایران را تحریک نمود و یاد آور دوران ذلت و خفت طاغوت پهلوی بود . یاد آور میشوم که ملت ایران با انقلاب سال ۵۷ نماینده نشسته بر آن صندلی را ( که ستون بین انگلیس و شوروی استالینیست بود ) بیرون راند و صندلی اش را هم پشت سرش به بیرون از ایران پرتاب کرد .!!! با انتشار این تصویر گویا افکار شما در سالهای کنفرانس تهران منجمد شده و تحولات جاری را مشاهده نکرده . !!! توضیحات شما در این باره پذیرفتنی نیست .چنانچه مدعی مبارزه با فاشیسم و و نازیسم هستید باید مراسم آنرا در همان آلمان و ایتالیا برگزار مینمودید ، نه در تهران و در باغ سفارت . وزارت امور خارجه باید بشدت عکس العمل نشان دهد و همچنین ، دولت روسیه نسبت به اصلاح کج فهمی سفیر خود در تهران واکنش قابل قبول .
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 1
    نتیجه 8سال حقارت وخودتحقیری وزانو زدن درمقابل سفیر ویا پادشاه کویت. خوشحالی روحانی از صحبت تلفنی با اوباما باادب. والتماس به بایدن حر. وحدیث روایت در شأن حرابن بایدن. وسلفی حقارت نمایندگان حقیر با یک زن اروپایی رجاله سیاسی. وبنزین ندادن به هواپیما ژنرال زبان دان دنیا وپرمدعا وباز التماس وگرفتن کاسه گدایی دستش پشت در خانه آمریکا واروپا باید هم این... ها خیال برشون داره. فعلا هم وزرات خاجه هنوز.عواملش از دولت تحقیر وذلیل برجام زاده است این نادانها. خواستن. محک بزنن. دولت جدید را
  • ذله RU ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    فقطططططط عذرخواهی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    به زودی انشالله با ایران قوی, اون دو تا صندلی هم مثل صندلی وسطی برای همیشه خالی می مونه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    همه ی آتشها از گور انگلیسیها خبیث و از زیر سفیر جدید که هم شر است و کلیف(خلیفه) که شریک خلیفه های داعشی است. بلند می شود. اخراج جاسوس انگلیسی( خلیفه شر) را جدی پیگیر باشید.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      دقیقا
  • میرزا کوچک IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    یاد آوری کنید ،شوروی به زباله دان تاریخ پیوست و از آن روسیه ماند،از بریتانیای کبیر هم جزیره انگلیس ..خودتون هم جای آمریکا رو خالی کردید.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      احسنت.دقیق گفتی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    این دوتا رو باید حسابی ادب کرد تا دیگه از این کارها نکنن.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    یادمون نره: سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن برای انگلیس خبیثه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    پیش بینی میشود چنانچه روسیه مجددا جلوی شیطان (صهیونیسم،انگلیس،آمریکا) سر خم کند،مثل دوره یلتسین،فقر و بیماری و انقلابها زمبنه تجزیه خود روسیه را فراهم خواهند کرد.
  • احمد کرامت پور IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    وزارت خارجه باید سفرای روسیه و انگلیس را از ایران اخراج کند .
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    اون صندلی خالی واسه چیه ؟ برای اینکه بگن جای آمریکا تو اتحاد با ما دو تا در اینجا خالیه ؟
  • AT ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    هر دو تنبیه شوند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 1
    روسیه چی شد اقای نویسنده؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 5
      مثل اینکه خیلی خوشت میاد از تفرقه بین روسیه و ایران؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    جالب
  • خان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    عمرا اگه عذرخواهی کردند...
  • .. DE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    هر دو باید عذرخواهی کنن. مخصوصا انگلیسی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    هر دو سفیر بسیار خطا کردن و باید عذرخواهی کنن
  • US ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    سفیر روس را باید کجا برد تا عبرت بگیرد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    سفیر انگلیس را راه ندهید
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 0
    بارها تذکر داده شده است که سطح روابط دیپلماتیک ما با انگلیس خبیث در حد کاردار هم زیادی است. چرا مسئولان توجه نمی کنند؟!
  • دادا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    دعوت؟ دعوت؟ زیر خبر مربوط به روس ها دیدم اومدم بگم این انگلیسی ها بدترن
  • ایرانی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    باید توجه داشت که روسیه مانند خیلی از کشورهای دیگر که قدری با الفبای سیاست در روابط بین المللی آشنایی دارند روابط خود با ایران را به نوعی تنظیم میکند که بتواند بشکلی فرصت طلبانه از آمریکا و غرب امتیازگیری کند.
  • ی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    سفیر انگلستان هم به وزارت خارجه فرا بخونید
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    در حالی که اوج خباثت انگلیس در گسیل جاسوسان موذی به ایران در قالب اعضای سفارت، در سریال گاندو 2 در حال پخش از شبکه 3 سیما مشهود است، این سفیر تازه ورود باز به دنبال فتنه ی جدید در این مملکت است. سؤال این جاست که چرا عبرت گرفته نمی شود و مسئولان فعلی وزارت امور خارجه اجازه ی ورود سفیر به کشور را می دهند؟!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    باید در این لانه ی جاسوسی روباه مکار را برای همیشه گل گرفت؛ وگرنه هر روز یک آشوب جدید به راه خواهند انداخت.
  • روناک IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • امید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    قطعا موضوع عامدانه و برای محک زدن واکنش مردم و سران قوا بوده
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    عذرخواهی کنن
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    اگر عکس دو نفره بوده صندلی خالی برای چیه؟ اشتباه نکن دنیای سیاست جای خطای سهوی و اشتباه و... نیست.اینها پیام داشتند
  • سعید انوری IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    چرا فقط برای سفیر بریتانیا رجز می‌خوانید؟
  • دادا IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    این هم از خباثت مجدد انگلیسی ها
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    اگر قرار به موزه رفتن باشد اول باید سفیر روسیه رو برد چون اون میزبان. بوده
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    مرگ بر انگلبس خبیث
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 1
    این اتفاق در حالی افتاده که همچنان ظریف وزیر امور خارجه است.
  • دانشجو IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    عذرخواهی کردن دیکه. بسه تو رو خدا
  • حمید عسگر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    فکر نمی کنید که این اعمال از سفارشات و از آخرین دستپخت ها ی آقای ظ.... باشد که زهر خودشو به دولت جدید بریزد به توئیتی که زده توجه کنید ببیند درمقابل این عمل تحقیر آمیز چقدر جوابش آبکیست
  • یک دانشجو IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 1
    در عجبم با انگلیس دشمن ولی با روسیه دوست. انگار هر دو همدست شده اند علیه ایران.
  • سینا بینا از شیراز IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    چرا دیگه کسی از دبوار سفارت بالا نمیره؟!!!
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    استعمارگر استعمار گره
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    گرگ زرد برادر خیانت پیشه سگ زرد است.یکی پست تر از دیگری هستند.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 2
    به هوش باشید. دشمنان ایران شدیدا در فضای مجازی فعال شدند و میخواهند روابط حسنه با روسیه را خراب کنند تا بعدا طعنه بزنند ببینید ایران منزوی است و ما با تمام دنیا دشمن هستیم و سر جنگ داریم. ما میخواهیم با دنیا دوست باشیم و از این حرف ها.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    به زودی حزب ملی گرا و مذهب گرای ایران با به هم پیوستن و ساخت تسلیحاتدهسته ای که حق کهن ترین سرزمین و تمدن جهانی است و همچنین باز پس گیری جایگاه خود در تمدن بشریت ایران جدید ظهور خواهد کرد
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    ایول مشرق
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    جناب ظریف مردم رو قاطی نکنید حاکمیت تااعماق وجودش وابسته خصوصا به روی بعدانگلیس
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    موندم این سفارت انگل ستان تو ایران چرا بسته نمیشه
  • دادا IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    اگر عاقل بودیم سفارت انگلیس را هم مثل سفارت امریکا برای همیشه میبستیم چون انگلیس از امریکاهم پست تر است وهم کثیفتر
  • آینه IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    جناب سفیر کارکرد این عکس دقیقا جریحه دار کردن ملت بزرگ ایران بود. البته تکلیف سفیر و دولت انگلیس نزد ملت بزرگ ایران روشن است،اما شما حداقل یه دروغ مصلحتی میگفتید و مثلاً اینکه دوباره فریب روباه پیر دامنگیرتان شده و یا دعوت شده اید برای گرفتن عکس یادگاری و بشما گفته شده این صندلی وسطی، برای رعایت فاصله اجتماعی در وضعیت کرونا قرار داده شده،نه صندلی خالی روزولت.ما هر سه صندلی را خالی می بینم و شما را نماینده پوتین نمی دانیم.
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    اول اینکه در موارد خاص و مهم چپ و راست - اصول گرا و اصلاح طلب معنی ندارد اصل عزت وآبرو و استقلال ایران است .
  • دادا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    باید مردم جواب دندان شکنی به انگلیس خبیث بدهند
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      از خودت مایع بگذاز ملت اشتیاقی به حرفهای شما ندارند انگلیس نشین
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 1
    به نظر من این عکس بیش از اینکه اهانت به مردم ایران و یادآور گذشته تلخ تاریخ باشد، پیامی مستقیم به دولت آمریکا برای بازگشت به برجام و حضور در صحنه سیاسی جهانی و همکاری با دولتهای دیگر است.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    باید عکس ......آمریکایی ها و انگلیسی ها زمان دستگیری در اروند رود و خلیج فارس را وزارت خارجه منتشر کند تا یادآوری بشود برای انگلیس و آمریکا و درس عبرتی برای روسیه که همچین حرکتی از کشور روسیه بعید است و توقع نداشتیم این حرکت ناشیانه را وقتی روسیه ادعای دوستی با ما را دارد
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    2 تا شون پرت میکنیم بیرون
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    این عکس فقط تلخیه گذشته را یادآوری کرد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    سفیر روس منو یاد فائزه خائن میندازه ک گفت رفتم ساندویچ بخورم
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    اون صندلی خالی نبوده .یک کارتن پوشک بزرگسالان روش بوده هدیه به سفیر جدید انگل لیس قبل از عکس انداختن برداشتن گذاشتند کنار.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    نفرین ۹۰ میلیون بر کسانی که انگلیس نشین و مرگ بر انگلیس میگویند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    سفیر روسیه هم باهاش بفرستید ببینه
  • ایرانی US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    سگ زرد برادر شغاله . روس و انگلیس قرین همدیگرند.
  • مریم IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    توهین و گستاخی دو کشور استعمارگر انقد بزرگ بوده که پاسخ آن فققققط اخراج هردو جاسوس است.
  • SG ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 1
    در متن سفارت روسیه هیچ عذر خواهی وجود نداره
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    "سفارت روسیه در اقدامی پسندیده در توضیح این ماجرا نوشته است:تنها قصد داشتیم اتحادمان در برابر آلمان نازی را نشان دهیم و از مردم ایران عذر می خواهیم. " !!! مگه هنوز آلمان نازی وجود خارجی دارد ؟! چه بسا حتی همین ادعا و توجیه کنایه از نژاد و فرهنگ آریا و ایران داشته باشد ؟!!
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    زمان آن رسیده که پست‌های پنهان تاریخ رویدادهای پنجاه ساله اخیر ایران برای مردم بازگو بشود... حقیقت چیزی بین دو روایت هست ..!!
  • سید فروزان CH ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    علرغم در خواست ایران ، سفیر انگلیس عذر خواهی نکرده وفقط توجیه کرده
  • US ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    تو دهن این سفیر بکوبید.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    انگلیسیها استعمارگر هستند رئیس مجلس و رئیس جمهور نیروهای اقتصادی دولت را کارآمد انتخاب کنند و در جنگ اقتصادی قوی باشند جنگ سیاسی را به زمان دیگر محول کنید مردم انتظار دارند عاقلانه دنبال اولویت ها باشید توئیت کردن ها مسوولین رده بالای مملکت هم لازم نیست عمل لازم است
  • ایلیا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    مرگ بر انگلیس.
  • سید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 1
    سکوت جبهه اصلاحات به احترام سفیر انگلیس معنا دار است
  • منفعت مردم IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    سفیر روسیه عذرخواهی کرد دیگه. بسه دیگه
  • كريم IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    مانند عكس سران جنگ جهاني دوم در تهران (يعني عكس استالين و روزولت و چرچيل) جاي عكس ترومن كه در پايان جنگ جهاني دوم چندين هزار ژاپني را با بمبهاي اتمي به خاك و خون كشيد بين اين دو نفر خالي است.
  • GB ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه میخاستن فقط عکس بگیرن چرا سه تا صندلی گذاشتن
    • غلامی ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      شایدخواستن امریکا رو تمسخر کرده باشند
  • GB ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    شعار جدید
  • بهروز GB ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    برعکس سایمون شرکلیف با این عکس آن دوران انگلیس را با امروز انگلیس که به ذلت رسیده و همه چیزش را از دست داده مقایسه می کند افسوس.
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    سفیر انگلیس رو محترمانه از کشور بندازینش بیرون وعذر اون یکی رو هم بخواین. به هر حال باید قوی شد و این ممکن نیست مگر با افزایش قدرت درونگرا وملت پایه وحذف دزدان و منافقان از صحنه.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    کمترین اقدام متقابل: اخراج هر دو سفیر از خاک پاک ایران مرگ بر دیپلماسی ذلت
  • walking IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    اخراج همه ایرانیان از اینترنت یعنی پخش نشدن تفکر شیعه در جهان که در کل به ضرر امنیت ملی ما هست.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    ایران در جواب بی حرمتی انگلیس فیلم ... نظامیهای انگلیسی در هنگام دستگیری در خلیج فارس رو پخش کنه وابروی اونا رو ببره تا همچین غلتهایی نکنند.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    کمتر ایرانی است که نسبت به ابعاد جنایات و‌ خیانت بریتانیا در ایران از صفویه تا کنون بی خبر باشد .
  • ایرانی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    حاصل حضور دو روزه سفیر جدید انگلیس مکار در ایران
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    بدون تعارف. مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    انگلیس دیگر پیر شده ودندانهایش کشیده شده ' کاری هم مثل قدیمها از دستش برنمیاد وفقظ با خاطرهای استعماریش زنده است
  • مهدوی مرتضوی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    مهم مهم . سال ۲۰۱۷ در زمان روحانی هم همین عکس رو گرفته و منتشر کرده بودن، اما اون موقع صداش رو در نیاوردن چون کلا تیم روحانی.... لطفا بررسی تحلیل کنید چرا محک میزنند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    باید بصورت تصویری و رسمی از ملت ایران عزر خواهی کنن و تعهد بدن دیگه از این کارا نکنن
  • مجتبی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام علیکم به نظر بنده چن نکته باید مورد توجه قرار بگیره: 1- این کار مردم عزیز کشورمون را ناراحت کرد اما خودمون توی درس تاریخ معاصر دبیرستان این موضوع رو به فرزندانمون اطلاع می دیم. گذشته ما با شاهان بی کفایت سیاه و تاریکه و برای عبرت گرفتن باید بازخوانی شود. 2- هرکس می تونه عکسی رو در صفحه خودش بزاره که ما رو ناراحت کنه. بهترین راه در مقابل با اون اینکه که ماهم وقایعی رو که برای طرف مقابل خفت بار است برای با همون روش یادآوری کنیم. مثلا سفیر ایران تصویر پایین کشیده شدن پرچم انگلیس رو توییت کنه. 3- پیگیر بشیم ببینیم کدومشون عذر خواهی نکردن و از این طریق تفاوت کشورها و میزان حساب کتاب آینده دستمون بیاد. 4- این عکس در عین یادآوری حقیقت تلخ برای کشورمون می تونه نشان دهنده یک موضوع مثبت باشه و آن عدم حضور آمریکا در تصویر است. یه روز که ایران اطلاعی از حضور این اشرار نداشت. اما امروز نفر وسط تصورش رو هم نمی کنه که بتونه با این رویه حضور داشته باشه . 5- نکته دیگه که باید دقت کنیم توییت ظریف هست. گرچه ظریف در طول دوران وزارتش کلا با روسیه مشکل داشت و سعی می کرد برای انگلیس ماله کشی کنی اما الان از نظر من هیچ کاره است که این طور می نویسه و الا اگر زمان وزارتش بوده اینجوری توییت نمی کرد.
  • علیرضا IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا تو مطالب سفیر انگلیس مقصر و سفیر روسیه را مبری کردید اشتباه سهوی سفیر روسیه از کجا فهمیدی سهوی بوده؟؟؟؟!!!!!؟ تو منافع ملی مصلحت جایز نیست هر دو خطا کردند و گستاخی تازه تو سفارتخانه روسیه بوده .
  • DE ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    خیلی جالب میشه عکس بعدی فقط سفیر روسیه باشه که تنهایی نشسته تا نوبت بشه
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    آدم باید خیلی ساده باشد که فکر کند سفیر روسیه آنقدر ساده بوده که گول انگلیسی ها را خورده است .
  • پرویز IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    شاید کنایه ای از طرف سفیر روسیه ب آمریکایی ها بوده مبنی بر اینکه «ما»همچنان تو این کشور هستیم و شما دستتان کوتاه است و نیستید
  • رهام حسامی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    من تا حال دوبار مطلبی نوشتم شما چاپ نکردید.این عکس خیلی معنی داره اون صندلی خالی و حرکت زشت انها و رسانه ای کردن عکس .وگرنه عکس گرفتن مشکلی نیست .قطع رابطه تا معذرت خواهی دولت روسه و انگلیس .
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    کاشکی انگلیس مکار هم همان اول مثل امریکا با ایران قطع رابطه میکرد از دست او ونوکران بدتر ازخودش راحت میشدیم
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    اسم انگلیس رابه شیطانایسم تغییر دهید چون هر چه پلیدی هست از تو گور این خبیث بلند میشه
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    سفیر انگلیس را به موزه عبرت متجاوزین در جزیره فارسی ببرید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    سفیر روسیه که عذرخواهی کرد.سفیر انگلیسه که پررو و طلبکاره.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    این عکس اول است امریکاراحذف کردیم .پرده دوم را بدون سفیر انگلیس پلید وسومی را همبدون سفیر بازی خورده روسیه دیگه جایی برای جولان دادن نیست ایران از مالکیت شما خارج وبا اردنگی اشغال گر را بیرون میاندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس