کد خبر 1257682
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵
شرکت تسلا

خودرو تسلا S Plaid یک رکورد جدید EV را ثبت کرد و تنها کمتر از یک ثانیه از سرعت مک لارن سنا که رکورد خودروهای تولیدی با آن مقایسه می‌شود را نگه داشت.

به گزارش مشرق، خودرو Model S Plaid تسلا بیشتر بخاطر شتاب بیش از حد خود شناخته شده و قادر است در کمتر از دو ثانیه از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برسد. اما با کمی تغییرات نسبی، این خودرو همچنین قادر به ثبت رکورد دور در پیست‌های مسابقه است.

این Model S Plaid در ابتدا توسط فروشگاه تیلا Unplugged Performance برای مقابله با Pikes Peak در ماه ژوئن ساخته شد. در حالی که پیشرانه EV تغییر نکرده است، این خودرو دارای مجموعه کاملی از اجزای هوایی جدید، لاستیک‌های عریض‌تر، ترمزهای بهتر و فضای داخلی خالی است. این خودرو اگر با سه موتور Plaid که در مجموع ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت دارند جفت شود، شما یک خودرو مسابقه‌ای یا بهتر است بگوییم یک سلاح پیستی قدرتمند در دست دارید.

شرکت تسلا

عملکرد Unplugged امروز در توئیتر اعلام کرد که این خودرو در یک رویداد آزمایشی در پیست معروف که متعلق به شرکت تسلا است، یک دور  ۲۸.۲ را در اطراف Weathertech Raceway Laguna Seca کالیفرنیا طی کرد.

راننده حرفه‌ای این خودرو مجری تلویزیون رندی پابست بود. این مدت زمان کم در  دور زدن مسیر تعیین شده، خودروی تسلا را تنها شش دهم ثانیه به مک لارن سنا نزدیک می‌کند، مک لارن سنا سریع‌ترین خودروی تولیدی که تا به حال شناخته شده است و زمان دور را که توسط پورشه ۹۱۱ GT۲ RS با ۷۰۰ اسب بخار تعیین شده است، یک دهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    واقعا که باید به جای این ها از خودروهای داخلی مطلب بزارید مثلا این که پراید چقدر سرعتش خوبه و اینا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس