بایدن رهبران جهان را در دسامبر برای اجلاسی مجازی گردهم می آورد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رهبران جهان را در ماه دسامبر در اجلاسی مجازی برای دموکراسی گردهم خواهد آورد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن، در صدد است سران کشورها و چهره‌های شاخص در زمینه‌ فعالیت‌های بشردوستانه، جامعه مدنی، و بخش خصوصی از گروه‌های مختلف دموکراسی‌های جهان را گرد هم آورد.

این اجلاس در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و۱۹ دی ماه )  با موضوعات  دفاع در برابر اقتدارگرایی ، مبارزه با فساد و ارتقای احترام به حقوق بشر برگزار می شود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن در ماه دسامبر رهبران گروه های مختلف دموکراسی جهان را در اجلاس مجازی برای دموکراسی گردهم خواهد آورد و ظرف یک سال، دومین اجلاس حضوری در این خصوص برگزار خواهد شد.

کاخ سفید این اجلاس را فرصتی برای رهبران جهان به منظور گوش دادن به یکدیگر و به شهروندان خود، به اشتراک گذاشتن موفقیت‌ها، به پیش بردن همکاری بین‌المللی و صحبت کردن صادقانه درباره چالش‌های فراروی دموکراسی توصیف کرده است.

کاخ سفید در این بیانیه درباره عملکرد دلت بایدن آورده است که رئیس جمهوری در شش ماه نخست خود دموکراسی را در داخل کشور تقویت و ۷۰ درصد از مردم را واکسینه کرده است.

تصویب طرح نجات آمریکا و قوانین دوحزبی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و رقابت از دیگر عملکردهای بایدن در این بیانیه بیان شده و آمده است که  او اتحاد ما را با شرکا و متحدان دموکراتیک بازسازی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس