بلاروس

وزارت خارجه بلاروس در پاسخ به تحریم‌های اخیر واشنگتن امروز اعلام کرد که تعداد کارکنان سفارت آمریکا در مینسک باید به ۵ نفر کاهش یابد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس در پاسخ به دُور جدید تحریم های واشنگتن علیه این کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به اقدامات و رویکرد غیردوستانه آمریکا، دیگر لزومی به حفظ تعداد کارکنان سفارت این کشور در مینسک وجود ندارد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه بلاروس در این خصوص آمده است: بلاروس به آمریکا اعلام کرد تا اول ماه سپتامبر باید کارمندان سفارت خود در مینسک را به ۵ نفر کاهش دهد.

پس از اروپا، آمریکا نیز روز دوشنبه هفته جاری تحریم هایی را علیه بلاروس به بهانه های واهی وضع کرد.

وزارت خارجه بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که تحریم کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس اقدامات یکجانبه ای است که بر خلاف منشور سازمان ملل متحد و همچنین حقوق بین الملل اعمال شده است.

این در حالیست که در جریان به راه افتادن شورش‌های خیابانی در بلاروس و درگیری میان نیروهای دولتی و معترضین پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مینسک وضع کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محموجواد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    اگر ررنگ باشیم و سریعتر باشگاه کشورهای تحربمی رو راه اندازی کنیم... قدرت نوظهوری رو ایجاد خواهیم کرد که غرب کلا تحریمها رو تحریم کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس