تانک‌ها و نفربرهای ارتش متجاوز صدام در باغ موزه دفاع مقدس ایلام نگهداري و نمايش داده مي‌شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ جعفر منتظری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با اعلام اين خبر به ايسنا افزود: اين تانک‌ها و نفربرها در نقاط مرزی به صورت پراکنده برجا مانده‌ بودند كه جمع‌آوري شده‌اند.

وی درباره سرنوشت 15 دستگاه تانک و نفربر ارتش صدام که هم اینک در مسیر ایلام – مهران قابل مشاهده است نیز گفت:این تانکها و نفربرها که بر روی سکوهایی در مسیر مذکور دیده می‌شوند احتمالا بعدها به باغ موزه دفاع مقدس ایلام جابجا خواهند شد.

سرهنگ منتظری درباره امکان فرسودگی یا ازبین رفتن اینگونه آثار برجای مانده از تجاوز ارتش صدام به خاک کشورمان نیز گفت: در حال حاضر تانک‌ها و نفربرهایی که در مسیر ایلام –مهران و دهلران در دو سوی جاده قابل مشاهده هستند مدتهاست بر روی سکوهایی مخصوص جابجا شده‌اند ولی براساس تصمیم گیری‌ها احتمالا به باغ موزه دفاع مقدس استان نقل مکان خواهند كرد.

وی اظهار كرد: برای تحقق برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس "مجمع پیشکسوتان "دفاع مقدس در ایلام تشکیل و به صورت ماهانه نشستی با عنوان "هم اندیشی" برگزار می‌کند که در آن مشارکت تعدادی استاد، پژوهشگر و کارشناس نظامی نيز حضور دارند.اینگونه نشست‌ها در غنی‌سازی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد حائز اهمیت هستند . در این مجمع تعداد 15 نفر نخبه،دو نفر پژوهشگر و40 نفر از پیشکسوتان و پیشگامان دوران دفاع مقدس حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس