کد خبر 1257320
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
هشدار کرونایی به زنان باردار

خوزستان رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه زنان باردار به بیمارستان رازی فوق‌العاده افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، دکتر ماندانا قنواتی اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه تا آخر شب، ۵۴۰ بیمار به تریاژ و ۳۵۰ نفر به درمانگاه رمدسیویر بیمارستان رازی اهواز مراجعه کرده‌اند.

ببینید:

فیلم/ هشدار کرونایی به زنان باردار

وی افزود: در دو اورژانس این بیمارستان نیز ۶۰ بیمار بستری شده‌اند که تعدادی از آن‌ها به صورت سرپایی درمان و تعدادی نیز بستری می‌شوند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه زنان باردار به بیمارستان رازی فوق‌العاده افزایش یافته است به گونه‌ای که یک‌چهارم بیماران مبتلا به کرونای مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند و این آمار، وحشتناک است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد این زنان باردار دیر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و تقریباً شرایط این بیماران به سمتی می‌رود که نیازمند تخت ICU هستند.

قنواتی تصریح کرد: در حال حاضر هشت بیمار در انتظار ICU و ۱۷ بیمار در انتظار اعزام به بخش‌های جنرال داریم و در تلاش هستیم در دیگر بیمارستان‌های اهواز تخت در اختیار این بیماران قرار بگیرد.

وی با اشاره به ازدحام بیماران در بیمارستان رازی گفت: ازدحام بیماران و وضعیت‌شان به گونه‌ای است که درد بر آن‌ها غلبه کرده است و ناتوان شده‌اند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز تصریح کرد: در بسیای از موارد، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب درگیری همه اعضای خانواده شده و این مساله از دست همه خارج شده است.

وی افزود: دوره کمون سوش دلتا متفاوت‌تر از سوش‌های دیگر است به گونه‌ای که یک فرد مبتلا، هفت تا هشت روز بدون علامت است و در کنار دیگر اعضای خانواده قرار می‌گیرد و همه را مبتلا می‌کند.

قنواتی بیان کرد: در این سوش، علائمی که جدیت و فوریت بیماری را نشان می‌دهند نیز دیرتر بروز پیدا می‌کنند؛ ابتدا گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلو درد و تب بروز پیدا می‌کند و اکثر بیماران از دهمین روز، بدحال‌تر می‌شوند.

وی گفت: با توجه به این شرایط، در پروتکل درمانی پزشکان عمومی ذکر کرده‌ایم که سی‌تی‌اسکن اولیه بیماران در روز  هفتم تا هشتم و سپس مجددا در روز دهم یا یازدهم انجام شود تا بار سی‌تی‌اسکن‌های زودهنگام و نابهنگام کاسته شود.

رئیس بیمارستان رازی اهواز افزود: این تصمیم، برای انجام سی‌تی‌اسکن در زمان دقیق است تا در صورت بروز ضایعه ریوی، سریع‌تر اقدام درمانی انجام شود. البته این پروتکل برای بیمارانی است که بدون علائم تنفسی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰۰ بیمار در بیمارستان رازی اهواز رمدسیویر دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌هایی که از گذشته انجام شده، مشکل کمبود دارو و رمدسیویر نداریم و برای بیش از یک ماه استوک داریم اما درصدد هستیم میزان دارو را برای ماه‌های آینده افزایش دهیم زیرا نمی‌دانیم دلتا چقدر در خوزستان ماندگار است.

قنواتی تصریح کرد: سوش انگلیسی در استان‌های دیگر دو تا چهار هفته ماندگار بود اما استان خوزستان حدود چهار ماه درگیر آن بود و شاید همین شرایط را در سوش دلتا نیز داشته باشیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بیماران در اولین روزی که علامت‌دار می‌شوند به پزشک مراجعه و درمان ابتدایی ضد ویروسی را دریافت کنند تا به مرحله حاد نرسند. برای دریافت خدمات درمانی نیز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس