کد خبر 1257224
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات بازارهای جهانی بیش از ۲ درصد افزایش یافت و بخشی از سقوط بی سابقه خود در هفته‌های گذشته را جبران کرد.

به گزارش مشرق، بهای نفت در بازار جهانی پس از چند روز کاهش، دوباره روند افزایشی گرفت و بیش از ۲ درصد رشد کرد.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در معاملات امروز به ۷۰ دلار و ۶۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱ دلار و ۸۱ سنت افزایش، ۶۸ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در هفته‌های گذشته به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای نوع دلتا در کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت جهان مانند چین قیمت نفت با کاهشی بی سابقه مواجه شد. به گفته تحلیلگران بازار انرژی، پیش بینی نوسانات کوتاه مدت قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل گسترش دوباره کرونای دلتا در جهان و تاثیر آن بر تقاضای نفت و فرآورده‌های نفتی به ویژه در چین بسیار مشکل خواهد بود.

گسترش سریع کرونای نوع دلتا و در پی آن افزایش موارد بستری در آمریکا به گفته مقامات بهداشتی این کشور در شش ماه اخیر بی سابقه بوده است. انتظار می‌رود مصرف بنزین در آمریکا در سال جاری میلادی به طور متوسط به ۸.۸ میلیون بشکه در روز برسد. با این حال مقامات نفت و انرژی آمریکا معتقدند به دلیل افزایش تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی مصرف بنزین در آمریکا از سال ۲۰۱۹ هم کمتر خواهد بود.

سنای آمریکا روز گذشته بسته بودجه‌ای برای فعالیت‌های زیربنایی را به ارزش یک هزار میلیارد دلار به تصویب رساند که می‌تواند بزرگترین سرمایه گذاری این کشور در زمینه ساخت جاده ها، پل ها، فرودگاه‌ها و آبراه‌های اصلی در چند دهه اخیر باشد. تحلیلگران معتقدند تصویب این لایحه می‌تواند تقاضا برای محصولات نفتی در آمریکا و به دنبال آن در جهان را به همراه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس