کد خبر 1257112
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
کرونا

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت، با توجه افزایش سویه‌های جدید کرونا و نابرابری غیرقابل قبول در توزیع واکسن کرونا ، نباید مراقبت‌ها کاهش یابند.

به گزارش مشرق، دبیر کل سازمان ملل متحد سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت، نباید مراقبت‌ها کاهش یابند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در توییتی در این زمینه نوشت: «شمار کل موارد ثبت شده ابتلا به کرونا از ۲۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است. نباید بگذاریم مراقبت‌ها، به ویژه با توجه افزایش سویه‌های جدید و نابرابری غیرقابل قبول در توزیع واکسن کرونا کاهش یابد. بیایید تلاش کنیم تا از خود، عزیزان و اطرافیان خود محافظت کنیم.»

دبیر کل سازمان ملل متحد اخیرا در نشست سالانه کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده بود که جهان در جنگ با کروناست. وی از جامعه جهانی خواست که در تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا منطق جنگ را به کار گیرند. گوترش گفت: «ما در جنگ با ویروس هستیم و برای تقویت  خود به منطق و  اقتصاد دوره جنگ نیاز داریم.»

 دبیر کل سازمان ملل از نحوه توزیع واکسن کرونا در جهان انتقاد کرده بود. وی که در نشست امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، گفت: «۷۵ درصد واکسن کرونا در ۱۰  کشور توزیع شده و بیش از ۱۰۰ کشور جهان تاکنون واکسنی دریافت نکرده‌اند.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش خواستار توقف فوری درگیری‌ها در تمامی جهان شد تا زمینه توزیع و تامین واکسن کرونا در این مناطق فراهم شود. گوترش تاکید کرد که باید طرحی جهانی برای واکسن کرونا وجود داشته باشد و کشورها باید واکسن کرونا را تقسیم کنند.

این در حالی است که ویروس شناس و مشاور پزشکی کاخ سفید در خصوص احتمال پیدایش یک گونه جدید ویروس کرونا در آمریکا، از کشورهای درگیر با کرونا هشدار داد. «آنتونی فائوچی» ویروس‌شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه در خصوص احتمال شیوع یک گونه جدید ویروس کرونا هشدار داد و گفت که موارد جدید ابتلا به کرونا، زمینه را برای جهش جدید و خطرناک‌تر این ویروس هموار می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس