گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار شهید مصطفی صدر زاده به همراه جمع خوانی کتاب "اسم تو مصطفاست"

گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار شهید مصطفی صدر زاده به همراه جمع خوانی کتاب "اسم تو مصطفاست" برگزار شد.

به گزارش مشرق؛ به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و به مناسبت روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آیین گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار شهید مصطفی صدرزاده و جمع خوانی کتاب "اسم تو مصطفاست" با حضور مولف اثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با شب اول ماه محرم و روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آیین گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار شهید مصطفی صدرزاده با حضور علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد صدرزاده، پدر شهید؛ سمیه ابراهیم پور، همسر شهید به همراه  نشست جمع خوانی کتاب "اسم تو مصطفاست" با حضور راضیه تجار مولف اثر به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدصدرزاده، پدر شهید گفت:فرزند شهید من بیش از آن بحثی که در زمان جنگ و دفاع از میهن مطرح بود، برای دفاع از دین رفت.

وی ضمن تشکر از خانم تجار به جهت قلم ساده و روان که در نگارش کتاب "اسم تو مصطفاست" بکار برده اند گفت:خانم تجار قلم زیبایی در گفتگو با عروس من خانم سمیه ابراهیم پور که همسر شهید هستند داشته است، خدا را شکر اهل بیتی هستیم و فرزندم در راه اهل بیت جان خود را تقدیم کرد و شهید شد و قطعاً همین موضوع ماندنی است.

در ادامه سمیه ابراهیم پور، همسر شهید مصطفی صدرزاده به بیان خاطرات خود از روزهای نگارش کتاب پرداخت و گفت:از همان روزهای اول که خانم تجار به جهت جمع آوری خاطرات و گرفتن مصاحبه پیش ما می آمد، مصادف شده بود با اوج اتفاقات محله ما، در آن روزها که تازه مصطفی به شهادت رسیده بود، هر روز خبر شهادت یا جانبازی یکی از بچه های محل و دوستان او را می شنیدیم که این خود سبب زنده شدن خاطراتمان می شد.

وی افزود :شهدا در زمان حیات از اولیاالله هستند و خدا را شاکرم که ازدواج با مصطفی را قسمت من کرد، حدود نه سال با جسم خاکی او زندگی کردم و حال حدود 14سال است با یاد و خاطرات او زندگی میکنم.

همسر شهید تصریح کرد:زندگی با مصطفی سراسر محبت خاص و عشق بود، زندگی ما نیز همانند دیگر مردم با پستی و بلندیهایی همراه بود اما ما با  عشق تمام آنها را سپری کردیم و خاطرات نابی در ذهن رقم زدیم.

وی در پایان سخنانش گفت:الحمد الله آقا مصطفی به خواسته اش رسید و عاقبت به خیر شدند و ما هم چیزی بیش از این نمی خواهیم، حال جسم او در کنار ما نیست ولی حضور و عنایت خود آقا مصطفی در این 14سال کمک ما بوده است، امیدوارم امانتی که دستم دادند را جزو یاران امام زمان (عج) تحویل او دهم.

در ادامه نشست راضیه تجار مولف کتاب "اسم تو مصطفاست" گفت:من تا کنون کتابهای زیادی درباره شهدا و زندگی شان نوشته ام، شهید بابایی، علیزاده، محبوبه دانش و..، آنها خود مرا دعوت به نوشتن کرده اند تا با نوشتن کتاب آنها ایدئولوژی، زندگی و خط مشی آنها را ثبت کنم و به رشته تحریر در آوردم و همین امر سبب شیرین شدن راه و مسیر زندگی ام شده است.

وی افزود:از میان تمام شهدا که تا کنون زندگی نامه شان را نوشتم مصطفی صدرزاده زندگی متفاوت داشت، در عین اینکه جوانی فعال، با هوش، با انگیزه، معلم متعهد بود بی نهایت خانواده دوست نیز بوده اند و در عین عشق به خانواده به قد کشیدن فکر میکرد تا  در جهت رسیدن به  هدف بزرگ خود مدافع حرم شد و ترک زن و فرزند و جان خویش نمود و جان فدا کرد و پرواز نمود.

در ادامه نشست جمعی از کتابداران و اعضای کتابخانه های فیروزکوه،ورامین،قدس ،قرچک و تهران به جمع خوانی بخش هایی از کتاب پرداختند .

گفتنی است این نشست به صورت زنده از فضای اسکای روم اداره کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی

 https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/farhangi پخش شد. .

222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس