کد خبر 1256920
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
پیروز حناچی نمایه

شهردار سابق تهران گزارش عملکرد مدیریت شهری قبلی را در صحن شورای شهر ارائه داد.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر و در جریان تودیع خود، با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری پنجم، گفت: کاهش واگذاری تراکم از قول‌های ما در این دوره بود که یکی از ابعاد آن بلند مرتبه سازی بود و کاهش ۸۵ درصدی در پروانه‌ها و مهار رشد بی رویه بلند مرتبه سازی را داشتیم. در کلان شهری مثل تهران نمی‌توان بلند مرتبه سازی را متوقف کرد اما نباید این امر خارج از برنامه باشد و رشد بی رویه پروانه‌های بلند مرتبه سازی نیز در مناطق ۱ و ۲۲ بوده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش چمران به نامه سازمان بازرسی درباره شهردار تهران

وی افزود: توسعه شهر در چارچوب طرح جامع پیگیری شد و تلاش کردیم که ۶۶ درصد از طرح‌های موضعی و موضوعی را در دستور کار قرار دادیم و طرح‌های روی نقشه نیز در کمیسیون ماده ۵ تصویب یا در حال تصویب هستند.

شهردار سابق تهران با اشاره بر رشد ۶۸ درصدی هزینه‌های انجام شده در جنوبی نسبت به مناطق شمالی و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر بیان کرد: توسعه اجرای پروژه‌های محلی رشد خوبی داشتیم. در سال ۹۸، ۹ درصد و در سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد رشد اعتبارات هزینه شده در محلات جنوبی شهر را داشتیم و درصد رشد اعتبارات در محلات کم برخوردار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد بوده است. در این دوره تمامی ایستگاه‌های مترو با تکمیل پله برقی افتتاح شد. ما برنامه جامع اقدام مناسب سازی شهری را آغاز کردیم. در سال ۹۷، ۲۷ هکتار، سال ۹۹، ۵۳ هکتار فضای سبز افزایش یافته است. تملک ۲۱ باغ در اراضی مشجر و توسعه بازارها و میادین میوه و تره‌بار را داشتیم.

حناچی افزود: تلاش کردیم که در حوزه مالی با قیمت ثابت سال ۹۵، حدوداً ۴۰ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کنیم. در حوزه پیاده راه سازی مالی، ۲۶۶۲ ملک در اختیار غیر داشتیم بیش از ۱۷۸۰ ملک را تعیین تکلیف کردیم و به شورا ارسال کردیم و ۶۰۰ ملک را تخلیه و ۳۰۰ ملک نیز اقدام برای تخلیه انجام شده است. جا دارد از دستگاه قضائی تشکر کنم که در این دوره از ظرفیت دستگاه قضا به خوبی استفاده کردیم. در این دوره در حوزه ارتقا کارایی و نیروی انسانی ۱۳ درصد نیروی انسانی را کاهش دادیم اما اخراج دسته‌ای نداشتیم.

وی با اشاره بر حمل و نقل عمومی اظهار داشت: نوسازی و به سازی ناوگان اتوبوس رانی را داشتیم. از سال ۹۲ به بعد دولت اتوبوسی را به ما اعطا نکرد بازسازی ۵۵۵ اتوبوس و برنامه ریزی برای خرید اتوبوس‌های دو کابین، تک کابین و برقی را داشتیم. راه اندازی خط تولید ایران خودرو، برنامه ریزی برای بازسازی هزار دستگاه و اتمام بازسازی ۱۰۰ دستگاه نیز انجام شد. در حوزه توسعه مترو نیز حدود ۴۰ کیلومتر طول مسیر و ۳۹ ایستگاه در این دوره به بهره برداری رسید.

شهردار سابق تهران عنوان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری، پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار داشتیم و احداث بزرگراه شهید رستگار، برداشت پل گیشا و احداث پل نصر، احداث پل استاد معین، احداث تونل آرش اسفندیار، احداث ادامه شمال بزرگراه صیاد شیرازی، احداث زیر گذر چهارراه گلوبندک، میدان گاه شهدای هفتم تیر و به سازی خیابان کریم خان انجام شد. در توسعه زیرساخت‌های شهری احداث چندین پارکینگ با مساحت بالا، افزایش تعداد مراکز پرتو، افزایش تعداد گرمخانه‌ها و غیره را داشتیم و کسی در این سال‌ها به دلیل سرما در تهران فوت نکرده است.

حناچی خاطرنشان کرد: میانگین ۵۷ درصدی پاسخ گویی به تماس‌های شهروندان را داشتیم. در حوزه محیط زیست مسیر دوچرخه را در دستورکار قرار دادیم و از ۵۰ کیلومتر به ۲۴۶ کیلومتر افزایش یافته است. در این دوره شماری از رانندگان تاکسی به تعداد ۳۵۰ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا و بیماری زمینه‌ای جان باختند و حال ۸۰ درصد آنها واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: ضد عفونی کردن ناوگان عمومی از ابتدای شیوع کرونا توسط شهرداری انجام شد به طور کلی هر کاری انجام شده توسط مجموعه شهرداری و نتیجه خدمت همه نیروهای شهرداری تهران بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 1
    بودی حالا چند تا خیابان اسمشو عوض میکردی. پس با دوچرخه تو مترو چی میشه.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    ای برید که برنگردین حاضرم شلاق بدهنددستم هرکدومتون باافتخار80 ضربه بزنم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس