عراق

سخنگوی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق به سمت کویت واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری واع، یحیی رسول سخنگوی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق به سمت کویت واکنش نشان داد.

وی افزود: خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از دستاوردهای گفتمان استراتژیک بود. نیروهای ائتلاف بین المللی که به سمت کویت از عراق خارج شده اند جزو اولین نیروهایی هستند که از این عراق خارج شدند که این مساله در چارچوب خروجی گفتمان استراتژیک به ویژه بعد از سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا است.

سخنگوی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: عملیات خروج نیروهای ائتلاف بین المللی تا ۳۱ دسامبر ادامه خواهد داشت. آن تعداد از نیروهایی هم که در عراق می مانند مستشاران هستند که با هدف آموزش در عراق هستند و تحت حمایت نیروهای عراقی هستند.

یحیی رسول درباره آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد هم گفت که کمیته تحقیق به دستور الکاظمی تشکیل شده است و این تحقیقات زمان می برد.

درباره تامین انتخابات هم از طرحهای ویژه در این زمینه خبر داد و اینکه تلاش شبانه روزی از سوی نیروهای عراقی برای تامین مراکز انتخاباتی در کار است.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: ماموریت ما تامین امنیت مراکز رای گیری است و مسائل داخل حوزه ربطی به ما ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس