کد خبر 1256639
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
ژاپن

پس از شیوع دوباره کرونا در کشورهای شرق آسیا ازجمله ژاپن، این کشور این بار با چالش دیگری مواجه است که توفان‌های گرمسیری و سیلاب ناشی از آن نام دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ان اچ کی، طوفان گرمسیری لوپیت به یک سامانه کم فشار تبدیل شده است. اما مردم استان شیمانه و سایر مناطق از غرب تا شمال شرق ژاپن باید نسبت به رانش زمین و جاری شدن سیلاب به دلیل بارش شدید باران در اثر این سامانه همچنان هوشیار باشند.

سازمان هواشناسی ژاپن می گوید طوفان لوپیت پس از رسیدن به استان هیروشیما در اوایل روز دوشنبه، در ساعت ۹ صبح همین روز به یک سامانه کم فشار تبدیل شد. این طوفان ابتدا یکشنبه شب به استان کاگوشیما رسید و سپس به سمت دریای داخلی ستو حرکت کرد.

ابرهای باران زای متراکم آسمان استان شیمانه در غرب ژاپن و مناطق وسیعی در توکای، کانتو-کوشین و توهوکو را پوشانده است.

در استان شیمانه هشدار در مورد رانش زمین در برخی از نقاط برقرار است. سطح آب برخی از رودخانه های این استان از سطح هشدار سیلاب بالاتر رفته است.

پیش بینی می شود این سامانه کم فشار در حالی که بارش باران سنگین و وزش بادهای شدید درمناطق گسترده تری را به همراه دارد، به سمت شمال شرق حرکت کند. انتظار می رود که این سامانه روز سه شنبه از منطقه توهوکو در شمال شرق عبور کند.

روز دوشنبه در غرب ژاپن هشداری نسبت به بارش بیشتر باران صادر شد. مردم مناطق شرق و شمال ژاپن باید تا پایان روز سه شنبه نسبت به بارش سنگین باران همچنان هوشیار باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس